Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med hakking/fps-fall i spill


Anbefalte innlegg

Hei

 

Den siste tiden har det oppstått noen problemer med PCen min hvor jeg får en del hakking i spill. Det skjer tilfeldig og virker ikke som det er påvirket av hvor mye belastning spillet påfører grafikkortet.

 

For tiden spiller jeg hovedsakelig kun Modern Warfare 2, men jeg har prøvd å spille COD4 også for å se hvordan situasjonen er der. Selv om jeg opplever hakking og fps-fall i begge spill, er situasjonen verst i Modern Warfare 2. I MW2 har jeg så og si den siste tiden hakking, mens i COD4 går det litt lengre tid mellom hakkingen. Jeg har holdt et øye med fps i COD4 og den er mer eller mindre stabilt på 125 (capped), med unntak av når jeg merker at det hakker, da faller den med 20-30 fps.

 

Det jeg har prøvd å gjøre er å oppdatere driveren til skjermkortet, nedgradere til en gammel driver og å prøve en betadriver. Dette ga ingen resultater.

 

Så vidt jeg kan huske var det ikke slik da jeg kjøpte PCen. Jeg kjøpte den brukt juli sommeren 2014. Den var bare 1 år gammel ifølge selgeren.

 

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å løse dette problemet?

 

Her er spesifikasjonene til PCen:

 

Hovedkort - GIGABYTE G1.Sniper M3

CPU - Intel i5 3570K

CPU-kjøler - Cooler Master 212 EVO

RAM - Corsair Vengeance Blue 1600mHz 8GB (2x4GB)

Grafikkort - Powercolor HD7970 3GB

PSU - Silver Power 650W

SSD - OCZ Vertex 4 128GB (OS og spill er på denne)

Harddisk - 1TB vanlig harddisk

Kabinett - Corsair Carbide Spec-02

OS - Windows 8.1 64-bit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok ha kjørt en stresstest, for eksempel Valley benchmark og sjekke temperaturer på komponentene med for eksempel hwmonitor.

 

Jeg kjørte en test med furmark hvor jeg fikk en stabil makstemperatur på 91C ved full belastning. En venn av meg anbefalte å manuelt skru opp viften til 100% når jeg spiller og det har hjulpet litt, men hakkingen er fortsatt tilstede.

 

Vurdert å skru opp pc'n og rense vifter og kjøleribber for støv?

https://www.komplett.no/falcon-xl-dust-off-300ml/429485

De der er fine. Blås luft på kjøleribbene og viftebladene, og hold støvsuger i nærheten for å fange hybelkaniner

 

Tok en titt inn i PCen i dag og den var helt ren. Åpnet også grafikkortet og det var også helt rent innvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...