Gå til innhold

Dobbeltmoralisten Rumsfeld


Anbefalte innlegg

De sitter i celler hvor de bl.a. har hver sin Koran, en pil som viser veien til Mekka, og de får gå ut å trene to ganger i uken. Oi så beinhardt og tøft for folk som planla massemord av uskyldige folk.

Det kuleste med internasjonal lov og konvensjoner er at de er så utydelige at man kan tolke de som man vil, så det er ingen som er "rette". Dumt for deg og den organisasjonen din som tydeligvis støtter massemordere sine rettigheter, bl.a.

Har de blitt dømt for å planlegge massemord? Nei. De har ikke engang vært gjennom noe som ligner en rettssak, de har bare fått en svær feit pekefinger mot seg: "Vi tror du var med å planlegge terrorist-angrep mot USA." Noen av de er utvilsomt skyldige, men alle?

 

Det er helt vannvittig at en kan styre rundt alle lover og regler ved å si at fangene ikker er krigsfanger. Skjønner godt at USA ikke ville være med på menneskerettighets-domstolen, hendene deres er allerede for skitne for det. Om disse folka ikke er krigsfanger, hva i ##### er de da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

De er ulovlige krigere. Duh.

Ja, det er sikkert noen uskyldige blant de som sitter i fangenskap, men en hel del har blitt løslatt.

USA holder de der for en grunn.

Er ingen vits for USA å holde folk for ingenting.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig hater jeg ett land som behandler nabolandene sine om utømmelige skattekamre de bare kan forsyne seg av. Selvfølgelig hater jeg ett land som er dømt for internasjonal terrorisme.

Hæ? Bruker USA Canada og Mexico som utømmelige skattekamre? Dømt for internasjonal terrorisme? :lol:

Mexico brukes ja, mest som ett skattekammer for arbeidskraft, resten av landene sør for Mexico er jo som USAs egen sandkasse å regne. USA er dømt for internasjonal terrorisme ja, tror det var i 1986 eller 87 for angrepet på Nicaragua. de ble dømt to ganger faktisk, først for internasjonal terrorisme, så for ulovlig bruk av makt. USA svarte med å intensivere krigshandlingene i Nicaragua. Det var en av få ganger USA har vært nødt til å direkte delta i grusomhetene i Latin-Amerika, vanligvis får de regimene til å utføre grusomhetene for seg.

Lenke til kommentar
Å nei, det er ingen skyldige. 9-11 var en stor vits og det fantes aldri noen al-Qaida terrorister i Afghanistan. Alt er en stor konspirasjonsteori. :roll:

Jepp har du ikke fattet det ? Miami beach trenger sand og USA

invaderte afganistan for og skaffe seg sand til strendene .

Når de er ferdige dær så er det bare stein igjen . .

Lenke til kommentar
Å nei, det er ingen skyldige. 9-11 var en stor vits og det fantes aldri noen al-Qaida terrorister i Afghanistan. Alt er en stor konspirasjonsteori.  :roll:

Jepp har du ikke fattet det ? Miami beach trenger sand og USA

invaderte afganistan for og skaffe seg sand til strendene .

Når de er ferdige dær så er det bare stein igjen . .

Du er velkommen til å argumentere for ditt syn.

 

Hvis du kan, da.

Lenke til kommentar
Det er ikke leng siden "hat USA" bølgen startet og den går nok over .

Las oss ikke se på alle miliardene USA bruker i uhjelp og slikt .

Dette er kun svart/hvitt og USA er bare onde , kommer ikke "noe" bra USA.

 

Du skjønner ikke dette her du. Du mener tydeligvis at ett par gode handlinger i året rettferdigjør bruk av makt som pressmiddel, støtte til diktatoriske regimer, handelsblokkader, og direkte drap. Joda, vi kan gjerne se på alle de milliardene (lavest % av BNP blant de vestligste landene, lavere i størrelsesorden enn mange land også) USA bruker på bistand vert år. Så kan vi samtidig se på hvilke interesser USA har i landene de gir bistand til, så kan vi se på menneskerettighets brudd før og etter bistanden kom. Du vil bli sjokkert.

 

Nei de er djævlene selv , satan reinkarnert. 

Saddam var ikke ond diktaturer er ikke dumt , folk kan ikke tenke selv.

Nei la oss brenne dem alle "Die Infidells" sier nå jeg.

Hva du snakker om her skjønner jeg ikke. Jeg tror det er ett forsøk på umyndiggjøring av USA-kritikere, godt forsøk.

 

Jeg fåreslår at vi inisterer i en diktator hær i landet og , jeg stemmer for det

ooop glemte meg , man får jo ikke stemme . Men skit i det alle som styrer et land

alene må da gjøre en god jobb. Han skal da ha + for innsatsen .

 

Jeg tror jeg skjønner hva du prøvde å få fram her, igjen ett forsøk på umyndigjøring av USA-kritikere, igjen ett dårlig forsøk basert på ett elendig poeng.

 

Nei la oss heller sitte hær i vår varme stue og diskutere ting som

vi har utrolig god greie på , la oss dømme alle Amerikanere nord og ned.

De må da vere helt idiot som ikke tok et statskupp og fjærna Bush

for og finne en grei diktator til og lede dem , snakker om idioter altså.

Forrige presidentvalg i USA var en rein farse, spess i Florida, Mye snusk ute å gå der ja. Jeg skjønner forsåvidt ikke hva du snakker om, Ingen som har dømt amerikanere nord og ned. Jeg vet om mange inteligente og radikale amerikanere, jeg vet at amerikanere flest ikke stemte på Bush, jeg vet at demokratiet i USA er råtnende. Det diktatorsnakket ditt er jo bare svada, har ingen relevans what so ever til noe som helst.

 

Neil selg Kristendommen til høystbydene og få islam inn i skolen,

ut med brunosten og svineribba , inviter Saddam hejm til Norge hær alle liker han.

Han kan bygge palass i hagen min , så kan vi få de fantastiske lovene han laget.

+ Skolene med filtrerte skolebøker og omskrevet historie , virkeligheten er noe dritt.

 

WTF? du snakker om svart/hvit syn gitt. Tror du at om man er imot USAs rett til å ta for seg hvor de nå enn måtte ønske det så er man Saddams nermeste kompis og første elsker? Jeg synes Saddam var/er ett rasshøl, han styrte landet brutalt og han var ond. Omskrevet historie kjenner USA godt til forresten ;)

 

Hele innlegget ditt var ett kremeksempel på hersketeknikken umyndigjøring, bare så synd at du bæsjet salig på leggen og tok det hele 5 steg for langt.

Lenke til kommentar
Å nei, det er ingen skyldige. 9-11 var en stor vits og det fantes aldri noen al-Qaida terrorister i Afghanistan. Alt er en stor konspirasjonsteori.  :roll:

Jepp har du ikke fattet det ? Miami beach trenger sand og USA

invaderte afganistan for og skaffe seg sand til strendene .

Når de er ferdige dær så er det bare stein igjen . .

Nope, USA angrep Afghanistan fordi de har behov for en oljerørledning gjennom Afghanistan. Faktisk er det en eller annen lov som sier at det skal bli bygd en oljerørledning gjennom Afghanistan ved første anledning. Heldigvis blir oljerørledningen som de bygger nå sabotert :)

Lenke til kommentar
De er ulovlige krigere. Duh.

Ja, det er sikkert noen uskyldige blant de som sitter i fangenskap, men en hel del har blitt løslatt.

USA holder de der for en grunn.

Er ingen vits for USA å holde folk for ingenting.

OK, så "ulovlig krigere" har ikke noensomhelst rett? Ikke engang menneskerettigheter? Ikke engang rett til en retssak? ikke noe som helst? vakkert.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
@Sexion:

 

Vet ikke hvor lenge du har bodd i Norge, men når du skryter på deg å snakke bedre norsk enn flesteparten på forumet, så bør du forstå ironi!

Handler ikke om norsk først og fremst, som jeg sa det sarkastisk. Jeg sa at dere misbruker språket med vilje.

 

Mexico brukes som skattekammer for arbeidskraft????

 

Er du helt fra vettet?

 

OK, så at meksikanere ulovlig tar seg inn i USA, jobber svart eller ikke og tar arbeidsplasser fra amerikanere, og tar med seg lønna hjem til Mexico, skal det liksom tjene USA????????????????????????????????????

 

:lol:

 

Jøss, hvordan klarte du å lire av deg dette her? Ingen av foregående postene burde ført til at dette kom ut av munnen din.

Nei, nettopp. Nå vet du hvordan det er å være meg på dette forumet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jepp, det tjener USA, de jobber for en slikk og ingenting under slavelignende forhold på appelsinplantasjer i Florida, og det er veldokumentert. Men ingenting blir gjort.

Du er helt bananas.

Dette tjener ikke amerikanere og iallfall ikke staten i USA.

De eneste som dette tjener er plantasje-eiere.

Dessuten glemmer du noe.

 

Hvis de jobber svart, så er det deres problem.

Hvis de ikke jobber svart, får de iallfall minste-lønn i den staten de bor i. Hvis ikke de får det, kan de gå å kreve det. Problemet er at mange av de jobber svart, og dermed har de ingen rettigheter ifølge av dette.

 

Så her har vi sett deg si at USA tjener penger på at meksikanere jobber svart og tar vekk jobber til amerikanere, mens det er meksikanere sitt eget problem hvis de jobber svart.

 

Igjen setter du USA ansvarlig for noe som de ikke er ansvarlige for. Ikke 100. gang du har gjort dette.

Lenke til kommentar
Det er flott at dere henger dere på hat USA bølgen , det er jo inn nå.

Det er en fin hobby , gleder meg til og se hva som kommer nestegang.

Om det er et land eller en mann man skal hate , blir artig og se .

 

Noen som husker hva som var inn før "hat USA" bølgen kom ?

før hate USA var det vel en hate Tyskland bølge :shrug:

Lenke til kommentar
Du er helt bananas.

Når det komemr fra deg tar jeg det som ett kompliment.

 

Dette tjener ikke amerikanere og iallfall ikke staten i USA.

Nei, men det tjener plantasje eieren som du selv påpeker. Hvem tror du Bush representerer? den vanlige amerikanske arbeider eller plantasje eieren? Tror du staten USA har som mål å tjene penger?

 

Hvis de jobber svart, så er det deres problem.

Jepp, de jobber svart, de flyktet til USA fordi den USA-vennlige regjeringen i Mexico ikke opprettholder valgløftene sine om jordreformer og familien deres er lutfattig, familien deres er avhengig av de skarve kronene de tjener på plantasjen. Derfor går omtrent ALT de tjener på plantasjen direkte tilbake til familien deres i Mexico. De har ingen rettigheter, bortsett fra diverse universelle rettigheter. Skal det gjøre det moralskt akseptabelt å utnytte arbeidere? Det er veldokumentert, hvorfor griper ikke polti eller myndigheter inn?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
I USA er minstelønnen for arbeidere UNDER 18 år 4,5 dollar timen... Om de ikke jobber i yrker der tips er en naturlig del av lønnen.

Kommer an på hvilken stat...

I Washington er det nå $7.10 eller noe per time.

 

før hate USA var det vel en hate Tyskland bølge

Ja, man kan trolig se de like trekkene der ja...

USA har jo tross alt likvidert millioner av muslimer, invadert og anneksert hele Midt-Østen...

 

Vent. :wow:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Skal det gjøre det moralskt akseptabelt å utnytte arbeidere? Det er veldokumentert, hvorfor griper ikke polti eller myndigheter inn?

Ehm, fordi for det første kan de ikke vite om alt som foregår, spesielt når plantasje-eierene ikke sier ifra (opplagt)...

Og heller ikke fordi meksikanere gjør det for å tjene penger til familien sin.

Skal man ta dette fra de og sende de hjem til fattighet og ingen som helst jobb?

 

Staten i USA tjener ikke på dette.

Plantasje-eiere tjener bare på de som jobber svart, og meksikanere som jobber svart er enten i landet ulovlig, og/eller fordi de trenger pengene til familien sin i Mexico.

 

Isteden for å se på det opplagte, at dette tjener til meksikanere sin velferd, så later du som om det ikke er tilfellet og isteden legger skylden på USA, som ikke har skylden fordi de folka er i landet ulovlig og jobber på ulovlig vis...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...