Gå til innhold

Dobbeltmoralisten Rumsfeld


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/10/31/382304.html

 

Fox News finner filmer av tortur i Irak.

 

"Opptaket viser scener av en mann som får tungen skåret av, av en annen mann som blir kastet ned fra et tak, og en tredje person som kneler og skal halshogges."

 

"Forsvarsminister Donald Rumsfeld sa torsdag at han har sett et opptak der en mann blir halshogget."

 

"

 

- Når folk filmer menneskemengder som klapper og jubler av at noen får tungene, hodene, fingrene eller hendene kappet av, eller folk som blir kastet ned fra fire etasjers bygninger, lærer man noe om en gruppe mennesker, hvordan de levde sine liv og hvordan de behandlet sitt folk, sa Rumsfeld torsdag.

 

- Og vi er så heldige at de nå er borte og at 23 millioner mennesker er frigjort, la han til."

 

Joda, men når de værste grusomhetene fant sted var jo Rumsfeld og Pappa Bush bestiser med Hussein. USA roste Irak for sin behandling av Kurderne (dvs gasse noen hundre tusen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansje vi skulle tatt en tur til ymse fenglser i USA og filmet litt, ov hvis vi ikke hadde blitt skutt etter det kunne vi tatt en tur til guantanamo bay (er det sånn det skrives??) og sett hva som foregikk der. Og så svi filmene ut på masse DVD'er og selge de for å vise hvor gale det var før vi stormet og bombet landet deres sønder og sammen. Nå er jo alt blitt så mye bedre... (hmm. det siste med å bombe USA blir vel litt vanskelig, ettersom de eier storparten av alle bombene og bombeflyene i verden)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Joda, men når de værste grusomhetene fant sted var jo Rumsfeld og Pappa Bush bestiser med Hussein. USA roste Irak for sin behandling av Kurderne (dvs gasse noen hundre tusen).
Dette utsagnet er så latterlig at det finnes nesten ingen steder å begynne med det.

 

USA var aldri "bestiser" med Hussein. De brukte han på 80-tallet til å kjempe imot en verdens-trussel i Iran.

Roste de Irak for å gasse kurdere? Ja, Michael Moore har vel fortalt deg det, flink gutt. :roll:

 

 

sluffy, jeg vil oppfordre deg til å gjøre akkurat det du sa.

Ta en tur til fengsel i USA. Ta en tur til Guantanamo Bay.

Film som en galning. Hadde ikke vært særlig interresant film, men... jaja, det er jo du som har lyst til det for en eller annen grunn. Hvis du blir kåt på fengselsbetjenter eller insatte, kjør på!

Haha, om du ikke hadde blitt skutt på. Sikker på at du ikke snakker om Russland?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Mulig det foregår diverse dumheter i fengsler i russland og, men jeg er 110% sikker på at i leiren på Guantanamo bay er det ikke alle menneskerettighetskonvensjoner som blir fulgt...

Dumt for deg, siden alle som har vært der ikke sier noe annet enn at de blir fulgt, og USA har heller ingen grunn til å torturere eller bryte konvensjonene ovenfor disse fangene. De fleste fanger som har blitt løslatt har sagt at amerikanerene var snille og rettferdige mot de.

 

Uten noe bevis på det motsatte, kan man ikke bare gå å hevde det, spesielt siden USA ikke har noen grunner til å utføre vold på disse fangene. De sitter tross alt i små celler og er der helt til de får lyst til å snakke om hva de holdt på med i Afghanistan, eller om de har informasjon om al-Qaida.

Lenke til kommentar

USA var aldri "bestiser" med Hussein. De brukte han på 80-tallet til å kjempe imot en verdens-trussel i Iran.

 

 

aaaaaaaaaaa....derfor Usa ga våpen til Iran også. Opplysende.

Det ble ikke offisielt før lenge etter at krigen var ferdig. Og ja, det ER opplysende. Det viser at USA ikke har noen etiske grenser så lenge de kan tjene penger. De SOLGTE våpen til Iran, de gav dem ikke bort.

 

QUOTE (sluffy @ 02/11/2003 : 22:43)

Mulig det foregår diverse dumheter i fengsler i russland og, men jeg er 110% sikker på at i leiren på Guantanamo bay er det ikke alle menneskerettighetskonvensjoner som blir fulgt...

 

Dumt for deg, siden alle som har vært der ikke sier noe annet enn at de blir fulgt, og USA har heller ingen grunn til å torturere eller bryte konvensjonene ovenfor disse fangene. De fleste fanger som har blitt løslatt har sagt at amerikanerene var snille og rettferdige mot de.

 

Uten noe bevis på det motsatte, kan man ikke bare gå å hevde det, spesielt siden USA ikke har noen grunner til å utføre vold på disse fangene. De sitter tross alt i små celler og er der helt til de får lyst til å snakke om hva de holdt på med i Afghanistan, eller om de har informasjon om al-Qaida.

 

Hmmm.... Jeg er medlem av amnesty, og MANGE av de få som er løslatt har uttalt at menneskerettighetene ikke ble fulgt. Dessuten har vi alle sett bilder av bakbundne fanger med munnbind, oransje dresser, og ørepropper. Dette er et brudd på menneskerettigehetskonvensjonen. De sitter dessuten ikke i celler, men i små bur som kan bli ekstermt varme om dagen. Dessuten har stort sett alle andre land kommet frem til at de er krigsfanger, så USA står ganske så alene i sin oppfatning av at de ikke er det. Nei, her var det ikke mya fakta du kom med nei...

Lenke til kommentar
Det er flott at dere henger dere på hat USA bølgen , det er jo inn nå.

Det er en fin hobby , gleder meg til og se hva som kommer nestegang.

Om det er et land eller en mann man skal hate , blir artig og se .

 

Noen som husker hva som var inn før "hat USA" bølgen kom ?

Det er da 100% legitimt å kritisere USA. Personlig så hater jeg USA. Jeg hater regimet, jeg hater mye av det landet står for, men jeg hater ikke folket og kulturen. Selvfølgelig hater jeg ett land som behandler nabolandene sine om utømmelige skattekamre de bare kan forsyne seg av. Selvfølgelig hater jeg ett land som er dømt for internasjonal terrorisme.

Lenke til kommentar
Det er flott at dere henger dere på hat USA bølgen , det er jo inn nå.

Det er en fin hobby , gleder meg til og se hva som kommer nestegang.

Om det er et land eller en mann man skal hate , blir artig og se .

 

Noen som husker hva som var inn før "hat USA" bølgen kom ?

Tror det var kolonisering av Amerika og Afrika... Nasjonalisme, dannelser av nye stater, slaver, og annen "morro". :mrgreen:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Selvfølgelig hater jeg ett land som behandler nabolandene sine om utømmelige skattekamre de bare kan forsyne seg av. Selvfølgelig hater jeg ett land som er dømt for internasjonal terrorisme.

Hæ? Bruker USA Canada og Mexico som utømmelige skattekamre? Dømt for internasjonal terrorisme? :lol:

 

Det ble ikke offisielt før lenge etter at krigen var ferdig. Og ja, det ER opplysende. Det viser at USA ikke har noen etiske grenser så lenge de kan tjene penger. De SOLGTE våpen til Iran, de gav dem ikke bort.

Hensikten var ikke å tjene penger. Hensikten var å få løselatt amerikanske gisler i Iran. Så ditt spiel om "så lenge de kan tjene penger" blir nok helt FEIL, og bare skittkasting, som er typisk av din sort.

 

Fremdeles så ser vi bort i fra alle fakta, og forholder oss til bare spesielle detaljer om ting sånn at det høres ut som noe helt annet enn det var.

 

Jeg er medlem av amnesty, og MANGE av de få som er løslatt har uttalt at menneskerettighetene ikke ble fulgt. Dessuten har vi alle sett bilder av bakbundne fanger med munnbind, oransje dresser, og ørepropper. Dette er et brudd på menneskerettigehetskonvensjonen. De sitter dessuten ikke i celler, men i små bur som kan bli ekstermt varme om dagen. Dessuten har stort sett alle andre land kommet frem til at de er krigsfanger, så USA står ganske så alene i sin oppfatning av at de ikke er det. Nei, her var det ikke mya fakta du kom med nei...

Ja, det er nok det Amnesty "lærer" deg ja. Hjernevaska unge.

Hvordan er oransje dresser og ørepropper, etc brudd på menneskerettighetskonvensjonen?

De sitter i celler hvor de bl.a. har hver sin Koran, en pil som viser veien til Mekka, og de får gå ut å trene to ganger i uken. Oi så beinhardt og tøft for folk som planla massemord av uskyldige folk.

Det kuleste med internasjonal lov og konvensjoner er at de er så utydelige at man kan tolke de som man vil, så det er ingen som er "rette". Dumt for deg og den organisasjonen din som tydeligvis støtter massemordere sine rettigheter, bl.a.

Lenke til kommentar

Det er ikke leng siden "hat USA" bølgen startet og den går nok over .

Las oss ikke se på alle miliardene USA bruker i uhjelp og slikt .

Dette er kun svart/hvitt og USA er bare onde , kommer ikke "noe" bra USA.

 

Nei de er djævlene selv , satan reinkarnert.

Saddam var ikke ond diktaturer er ikke dumt , folk kan ikke tenke selv.

Nei la oss brenne dem alle "Die Infidells" sier nå jeg.

 

Jeg fåreslår at vi inisterer i en diktator hær i landet og , jeg stemmer for det

ooop glemte meg , man får jo ikke stemme . Men skit i det alle som styrer et land

alene må da gjøre en god jobb. Han skal da ha + for innsatsen .

 

Nei la oss heller sitte hær i vår varme stue og diskutere ting som

vi har utrolig god greie på , la oss dømme alle Amerikanere nord og ned.

De må da vere helt idiot som ikke tok et statskupp og fjærna Bush

for og finne en grei diktator til og lede dem , snakker om idioter altså.

 

Neil selg Kristendommen til høystbydene og få islam inn i skolen,

ut med brunosten og svineribba , inviter Saddam hejm til Norge hær alle liker han.

Han kan bygge palass i hagen min , så kan vi få de fantastiske lovene han laget.

+ Skolene med filtrerte skolebøker og omskrevet historie , virkeligheten er noe dritt.

 

Saddam til Norge sier jeg .. Weee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...