Gå til innhold

Dobbeltmoralisten Rumsfeld


Anbefalte innlegg

MyWar: Israel okkupere områder som er utenfor det området de fikk tildelt av FN. Det er disse områdene det kriges om i dag. Staten Israel kriget til seg store landområder som de nekter å gå ut av.

 

Nei, les historien din, gutt. Her et noe du kan begynne med å lese, er du fremdeles på Isreals side etter å ha lest dette så kan vi fortsette diskujonen.

Tror du må lese historien din Israel ble angrepet , under angrepet

da de slo tilbake angrepet så okuperte de et lite stykke land fra

angriperene . Det var en slags "volgrav" mot fienden.

Det er denne "volgraven" som blir kalt de okuperte områdene.

 

Israel startet etter en stund og bruke dette som sitt eget land

områdene som de okuperte fra angriperene sine har i dag Israelske bosetninger.

 

Men det starte med et angrepå på Israel , og det kan ikke engang den mest

palestinsk (terrorist) vennlige av dere nekte på .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er medlem av amnesty, og MANGE av de få som er løslatt har uttalt at menneskerettighetene ikke ble fulgt. Dessuten har vi alle sett bilder av bakbundne fanger med munnbind, oransje dresser, og ørepropper. Dette er et brudd på menneskerettigehetskonvensjonen. De sitter dessuten ikke i celler, men i små bur som kan bli ekstermt varme om dagen. Dessuten har stort sett alle andre land kommet frem til at de er krigsfanger, så USA står ganske så alene i sin oppfatning av at de ikke er det. Nei, her var det ikke mya fakta du kom med nei...

Ja, det er nok det Amnesty "lærer" deg ja. Hjernevaska unge.

Hvordan er oransje dresser og ørepropper, etc brudd på menneskerettighetskonvensjonen?

De sitter i celler hvor de bl.a. har hver sin Koran, en pil som viser veien til Mekka, og de får gå ut å trene to ganger i uken. Oi så beinhardt og tøft for folk som planla massemord av uskyldige folk.

Det kuleste med internasjonal lov og konvensjoner er at de er så utydelige at man kan tolke de som man vil, så det er ingen som er "rette". Dumt for deg og den organisasjonen din som tydeligvis støtter massemordere sine rettigheter, bl.a.

Ja for amnesty er jo en liten gruppe ekstreme venstrevridde-kommusistfaener som hjernevasker folk.... Denne uttalelsen faller på sin egen urimelighet. Og det er faktisk slik at man er uskyldig til det motsatte er bevist, det er nesten ingen på Guantanamo som har fått rettsak og dom. Og hva angår de orange dressene osv så regnes slik behandlig for tortur. Og ja, massemordere er også mennesker som har rettigheter.

Lenke til kommentar
Her er mer info for de historieløse som faller tilbake til barnehage-stadiet og argumenterer om "hvem som begynte".

 

Minner igjen om at vi diskuterte om det israelerne gjorde var grusomt eller ei, ikke om man kan konstruere argumenter for at "dem har rett til å gjøre det".

Det var palestinerene som angrep ikke Israel.

Det kalles forsvar , hvordan i h kan du forsvare deg mot

en fiende som angriper sivile. Hadde det vært meg som styrte

dær så hadde jeg bygget en svær mur rundt landet og nektet

alle palestinere (terorister) adgeng i frykt for min families liv.

 

De forsvare seg mot terorsiter , man kan forsvare seg mot en militærmakt

som angriper en front , men ikke en rotte som angriper ens barn.

Lenke til kommentar

Minner igjen om at vi diskuterte om det israelerne gjør var grusomt eller ei, ikke om man kan konstruere argumenter for at "dem har rett til å gjøre det".

 

EDIT:

Siden vi allerede er i "usaklig aften" for denne delen av forumet, gjør vel ikke litt barnslig gjenntagelses-sutring noe fra eller til.

 

Dessuten var det MyWar som begynte. grin.gif

 

EDIT 2:

Javel, de "skikkelige" smilie'sene må nå legges inn html istedenfor ":D".

Lenke til kommentar
Det var palestinerene som angrep ikke Israel.

Det kalles forsvar , hvordan i h kan du forsvare deg mot

en fiende som angriper sivile. Hadde det vært meg som styrte

dær så hadde jeg bygget en svær mur rundt landet og nektet

alle palestinere (terorister) adgeng i frykt for min families liv.

 

De forsvare seg mot terorsiter , man kan forsvare seg mot en militærmakt

som angriper en front , men ikke en rotte som angriper ens barn.

Hvor i all verden får du dette våset fra?

 

Historien er langt fra så endimensjonal som du ønsker at den skal være.

 

Ja. De arabiske stater som var rundt det nyopprettede landet har angrepet Israel. Israel har angrepet sine naboer.

 

Poenget i dagens konflikt er at Israel har "grenser" som langt overgår de grenser FN trakk etter 2 verdenskrig. Dvs de okkuperer det som i dag kalles vestbredden, Gaza og et landområde som tilhører Syria. Pluss et landområde i Libanon som det er heftig disputt over.

 

Btw: Israel har gang på gang gjort aksjoner som er terrorisme, samme som palestinerne har gjort. Bombing av sivile mål for å drepe en mann har ikke så veldig mye å gjøre med tradisjonell militæraktivitet. Tenk om UK hadde gjort det samme i Nord-Irland. Da hadde det blitt rabalder av dimensjoner.

Lenke til kommentar
Minner igjen om at vi diskuterte om det israelerne gjorde var grusomt eller ei, ikke om man kan konstruere argumenter for at "dem har rett til å gjøre det".

Konstruere , er du ikke riktig klok man ?

 

Sitt deg ned og tenk over hva du hadde gjort i Israel's sted .

Ja jeg mener at man må kunne forsvare seg mot terrorister .

 

Og siden familiene til selvmordsbomberene får penger for dette

så må man sette eksempler , det vil si og ta fra dem verdier.

Det gjør det kansje mindre atraktivt og forsøke for en annen.

 

Palestinerene kan skrike om sympati så mye de vil men så

lenge de er terrorister får de ingen av meg .

Lenke til kommentar
Det var palestinerene som angrep ikke Israel.

Det kalles forsvar , hvordan i h kan du forsvare deg mot

en fiende som angriper sivile. Hadde det vært meg som styrte

dær så hadde jeg bygget en svær mur rundt landet og nektet

alle palestinere (terorister) adgeng i frykt for min families liv.

 

De forsvare seg mot terorsiter , man kan forsvare seg mot en militærmakt

som angriper en front , men ikke en rotte som angriper ens barn.

Hvor i all verden får du dette våset fra?

 

Historien er langt fra så endimensjonal som du ønsker at den skal være.

 

Ja. De arabiske stater som var rundt det nyopprettede landet har angrepet Israel. Israel har angrepet sine naboer.

 

Poenget i dagens konflikt er at Israel har "grenser" som langt overgår de grenser FN trakk etter 2 verdenskrig. Dvs de okkuperer det som i dag kalles vestbredden, Gaza og et landområde som tilhører Syria. Pluss et landområde i Libanon som det er heftig disputt over.

 

Btw: Israel har gang på gang gjort aksjoner som er terrorisme, samme som palestinerne har gjort. Bombing av sivile mål for å drepe en mann har ikke så veldig mye å gjøre med tradisjonell militæraktivitet. Tenk om UK hadde gjort det samme i Nord-Irland. Da hadde det blitt rabalder av dimensjoner.

Så du mener at konflikten er løst vet at Israel gir tilbake landområdene som

de okuperte da de ble angrepet ?

 

Da slutter alle selvmordsbomber ?

 

Jeg mener at de bare burde bykke en mur rundt området og nektet alle adgang .

Har mere tro på den løsningen.

Lenke til kommentar

Konstruere , er du ikke riktig klok man ?

 

Jeg anser meg selv som noe klokere enn deg.

 

Sitt deg ned og tenk over hva du hadde gjort i Israel's sted .

Ja jeg mener at man må kunne forsvare seg mot terrorister .

 

Sett deg ned og tenk over hva du hadde gjort i Palestina sitt sted.

Ja, jeg mener at man må kunne forsvare seg mot terrorister.

 

Og siden familiene til selvmordsbomberene får penger for dette

så må man sette eksempler , det vil si og ta fra dem verdier.

Det gjør det kansje mindre atraktivt og forsøke for en annen.

 

Og siden terroristene får støtte fra befolkningen, må man bringe motstandskampen til folket, det vil si å sprenge seg istykker i barnehager.

Det gjør det kanskje dyrere å bedrive terrorisme mot Palestina.

 

Palestinerene kan skrike om sympati så mye de vil men så

lenge de er terrorister får de ingen av meg .

 

De israelske sivile kan skrike om sympati så mye de vil, og siden jeg innser at det er fanatiske religiøse militarister som forårsaker brorparten av problemene, får de min sympati.

 

Det gjør også palestinerne, som i likhet med meg er helt vanlige mennesker, selv om de lever under forhold som får noen av dem til å gjøre desperate ting.

Lenke til kommentar
Jeg er medlem av amnesty, og MANGE av de få som er løslatt har uttalt at menneskerettighetene ikke ble fulgt. Dessuten har vi alle sett bilder av bakbundne fanger med munnbind, oransje dresser, og ørepropper. Dette er et brudd på menneskerettigehetskonvensjonen. De sitter dessuten ikke i celler, men i små bur som kan bli ekstermt varme om dagen. Dessuten har stort sett alle andre land kommet frem til at de er krigsfanger, så USA står ganske så alene i sin oppfatning av at de ikke er det. Nei, her var det ikke mya fakta du kom med nei...

Ja, det er nok det Amnesty "lærer" deg ja. Hjernevaska unge.

Hvordan er oransje dresser og ørepropper, etc brudd på menneskerettighetskonvensjonen?

De sitter i celler hvor de bl.a. har hver sin Koran, en pil som viser veien til Mekka, og de får gå ut å trene to ganger i uken. Oi så beinhardt og tøft for folk som planla massemord av uskyldige folk.

Det kuleste med internasjonal lov og konvensjoner er at de er så utydelige at man kan tolke de som man vil, så det er ingen som er "rette". Dumt for deg og den organisasjonen din som tydeligvis støtter massemordere sine rettigheter, bl.a.

Ja for amnesty er jo en liten gruppe ekstreme venstrevridde-kommusistfaener som hjernevasker folk.... Denne uttalelsen faller på sin egen urimelighet. Og det er faktisk slik at man er uskyldig til det motsatte er bevist, det er nesten ingen på Guantanamo som har fått rettsak og dom. Og hva angår de orange dressene osv så regnes slik behandlig for tortur. Og ja, massemordere er også mennesker som har rettigheter.

Jeg får håpe at alle får en rettferdig rettsak , det skulle bare mangle.

Men som jeg forstår det er de fleste tatt med våpen i hånd .

 

Stemmer ikke dette ?

Lenke til kommentar

Så du mener at konflikten er løst vet at Israel gir tilbake landområdene som

de okuperte da de ble angrepet ?

 

Da slutter alle selvmordsbomber ?

 

Jeg mener at de bare burde bykke en mur rundt området og nektet alle adgang .

Har mere tro på den løsningen.

 

Angående bygging av mur så gjøres det nå. Men dårer kan jo tro på at en mur fungerer. En kan alltid går rundt, under eller over en mur.

 

Dagens situasjon har kun to muligheter for å slutte med stridighetene:

 

1. Innlemmelse av de okkuperte områder inn i staten Israel, og at deres innbyggere for fulle borgerplikter og rettigheter.

 

2. To statsløsning, staten Israel og staten Palestina.

 

Du kan selv velge.

Lenke til kommentar
Det gjør også palestinerne, som i likhet med meg er helt vanlige mennesker, selv om de lever under forhold som får noen av dem til å gjøre desperate ting.

Fortell meg om en situasjon dær det er rett av meg og drepe moren din

for noe du har gjort mot meg , men la deg gå i fred .

Du har en usaklig debattstil, men la gå:

 

Det er aldri "rett" av deg å drepe min mor.

 

Hvis jeg undertrykker deg i noen tiår, ved å la deg gå lutfattig, innesperret i huset ditt 20 timer i døgnet, stjeler vannet ditt, landet ditt, bomber nabolaget ditt og dreper folk i nabolaget ditt etc.

 

Så tror jeg du ville ønsket å gjort noe mot meg.

 

Minner igjen på om at utgangspunktet for din diskusjon var om Israelerne gjorde noe grusomt eller ei.

 

Er ikke dette utgangspunktet interessant for deg lenger?

 

EDIT:

Her har du noen kart (hvis du har nok åndsnærværelse til i det hele tatt å lese kilder som folk gir deg da) som viser litt hvor lite en mur har å gjøre med å bekjempe frihetskjemperne, og hvor mye den har å gjøre med stjeling av land.

 

Legger du merke til dem jødiske bosettningene der, forresten?

 

SER du dem?

 

Gjør du det?

 

Hææææææ?

Lenke til kommentar
Det gjør også palestinerne, som i likhet med meg er helt vanlige mennesker, selv om de lever under forhold som får noen av dem til å gjøre desperate ting.

Fortell meg om en situasjon dær det er rett av meg og drepe moren din

for noe du har gjort mot meg , men la deg gå i fred .

Du har en usaklig debattstil, men la gå:

 

Det er aldri "rett" av deg å drepe min mor.

 

Hvis jeg undertrykker deg i noen tiår, ved å la deg gå lutfattig, innesperret i huset ditt 20 timer i døgnet, stjeler vannet ditt, landet ditt, bomber nabolaget ditt og dreper folk i nabolaget ditt etc.

 

Så tror jeg du ville ønsket å gjort noe mot meg.

 

Minner igjen på om at utgangspunktet for din diskusjon var om Israelerne gjorde noe grusomt eller ei.

 

Er ikke dette utgangspunktet interessant for deg lenger?

Ja det er grusomt , men jeg mener at Palestinerene er værre .

 

Og da er vi enige ?

Lenke til kommentar

Fortell meg om en situasjon dær det er rett av meg og drepe moren din

for noe du har gjort mot meg , men la deg gå i fred .

 

 

Du forfekter jo Israels rett til å gjøre det. Blir en smule hyklersk å hevde at det er ulovlig å gjøre det så lenge man er av palestinsk avstammelse.

 

Btw: ditt argument om at familier får penger for at deres sønn eller datter er en selvmordsbomber er ikke et gyldig argument lenger. Siden tross alt Saddam er borte og dessuten så fortsetter den samme praksis (selvmordsbombing). En annen ting er om du klarer å nevne en selvmordsbomber som gjør sin handling med motivasjon for penger.

(hint: japanere, tigrene, palestinere). Du kommer sannsynlig ikke veldig langt på den sti.

Lenke til kommentar
Ja det er grusomt , men jeg mener at Palestinerene er værre .

 

Og da er vi enige ?

At Israelerne er grusomst ja?

 

Helt enig.

 

I tillegg er dem en terrorist stat, landtyver, fasistisk-fundamentalistiske supremasister og i det hele tatt ser jeg liten forskjell på deres fremferd og Hitlers fremferd overfor dem.

 

Som er en artig tanke, når man reflekterer litt over hvorfor jødene fikk slik støtte til opprettelsen av et land på et annet folks eiendom.

 

Kom og bygg i hagen min du, så skal jeg love deg at jeg skal gjøre mitt for å ta deg av dage.

Lenke til kommentar

Fortell meg om en situasjon dær det er rett av meg og drepe moren din

for noe du har gjort mot meg , men la deg gå i fred .

 

 

Du forfekter jo Israels rett til å gjøre det. Blir en smule hyklersk å hevde at det er ulovlig å gjøre det så lenge man er av palestinsk avstammelse.

 

Btw: ditt argument om at familier får penger for at deres sønn eller datter er en selvmordsbomber er ikke et gyldig argument lenger. Siden tross alt Saddam er borte og dessuten så fortsetter den samme praksis (selvmordsbombing). En annen ting er om du klarer å nevne en selvmordsbomber som gjør sin handling med motivasjon for penger.

(hint: japanere, tigrene, palestinere). Du kommer sannsynlig ikke veldig langt på den sti.

Det er blodpeneg og de kommer vel fra et fond , tror ikke at det tar slutt

med det første. Men det er selfølgelig ikke kun for pengene.

Men jeg tror at hvis Palestinerene hadde sluttet med Terror aksjonene sine

så hadde Israel roet seg og. Da ligger vel ballen på Pallestinsk side ?

Lenke til kommentar
Ja det er grusomt , men jeg mener at Palestinerene er værre .

 

Og da er vi enige ?

At Israelerne er grusomst ja?

 

Helt enig.

 

I tillegg er dem en terrorist stat, landtyver, fasistisk-fundamentalistiske supremasister og i det hele tatt ser jeg liten forskjell på deres fremferd og Hitlers fremferd overfor dem.

 

Som er en artig tanke, når man reflekterer litt over hvorfor jødene fikk slik støtte til opprettelsen av et land på et annet folks eiendom.

 

Kom og bygg i hagen min du, så skal jeg love deg at jeg skal gjøre mitt for å ta deg av dage.

Ja men ikke ta meg da , ta barna mine eller moren min og la meg bygge i fred.

Hvordan er de landtyver , det var palestinerene som angrep Israel

SLÅ DET OPP , områdene ble okupert under tilbaketrekningen.

Hadde du angrepet min hage og da jeg jaget deg så hadde jeg brukt

litt av din hage for og sette min piggtråd for og holde deg unna meg

på istedet for min egen så har jeg vel rett til det ?

Lenke til kommentar

Det er blodpeneg og de kommer vel fra et fond , tror ikke at det tar slutt

med det første.

 

Du har ikke fjerneste anelse om hva du snakker om altså?

 

Men jeg tror at hvis Palestinerene hadde sluttet med Terror aksjonene sine

så hadde Israel roet seg og. Da ligger vel ballen på Pallestinsk side ?

 

Jeg tror at hadde Israelerne sluttet å stjele landet fra palestinerne, sluttet å drepe og sulte dem ut, samt vist en vilje til å leve isammen med dem, så hadde det ikke vært så mange palestinere som hadde sett martyrdøden som et alternativ.

 

Da er vel ikke jeg et lite barn som kun har valgt meg en side og ikke har peiling på hva jeg snakker om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...