Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vannkjølt PC, slange hoppet av


Anbefalte innlegg

Beklager, men da forstår jeg ikke følgende setning: :S

 

 

det er montert selv, ingen slanger i klem eller skarpe bender, slangen som hoppet av hadde ikke slik skrukobling som alle andre koblingene hadde, den hadde kun en nippel og en slangeklemme som ikke kunne justeres.

 

Uansett, det er vanskelig å se om det er utbyttbare nipler på det HKet. Men ser ikke slik ut. Da ville jeg prøvd å stappe slangen bedre/lengre nedpå, og så benytte deg av en variabel slangeklemme du kan stramme skikkelig. Aka:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Kjolesystem--ventilasjon/Slanger/Slanger-ovrig/Slangeklemmer-2-stk-61849/

http://www.clasohlson.com/no/Slangeklemmer/Pr309538000

 

Alternativt så ville det vært å byttet til bedre slange som ikke utvider seg, eller en med mindre størrelse som er hardere å presse på, og dermed fortsatt sitter godt selv når de blir varmet opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, men da forstår jeg ikke følgende setning: :S

 

 

 

det er montert selv, ingen slanger i klem eller skarpe bender, slangen som hoppet av hadde ikke slik skrukobling som alle andre koblingene hadde, den hadde kun en nippel og en slangeklemme som ikke kunne justeres.

 

Uansett, det er vanskelig å se om det er utbyttbare nipler på det HKet. Men ser ikke slik ut. Da ville jeg prøvd å stappe slangen bedre/lengre nedpå, og så benytte deg av en variabel slangeklemme du kan stramme skikkelig. Aka:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Kjolesystem--ventilasjon/Slanger/Slanger-ovrig/Slangeklemmer-2-stk-61849/

 

http://www.clasohlson.com/no/Slangeklemmer/Pr309538000

 

Alternativt så ville det vært å byttet til bedre slange som ikke utvider seg, eller en med mindre størrelse som er hardere å presse på, og dermed fortsatt sitter godt selv når de blir varmet opp.

Beklager om jeg var utydelig. Det er ett selvbygg som jeg har kjøpt brukt, det er forrige eier som monterte alt. Det er en visuell kontroll jeg har gjort med tanke på krappe svinger og slanger i klem da jeg leste mye om vannavkjølt pc før jeg kjøpte en selv. Og alle slangene hadde veldig slakke svinger og ingen var i klem.

 

Ser desverre ut som niplene ikke er utbyttbare i mine øyne også. Får prøve med en klemme som kan strammes bedre, samtidig som jeg er litt småredd for og overtighte.

 

i allefall tusen hjertlig takk for alle konstruktive og informative svarene du har kommet med, de har virkelig vært til stor hjelp!

 

:)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Da har jeg forsøkt og starte opp pcen igjen, fikk ikke liv i den, tenkte først at PSU og egentlig alt var dødt, så testet jeg med en annen PSU som jeg vet virker.

 

fortsatt helt dødt, så tok jeg å brokoblet 24 pinnen på AX1200 PSU som fikk seg en dukkert, den starter og kjører fint.

 

Så da håper jeg at det er kun HK som har tatt kvelden, har desverre ingen HK som passer intel chipsettet mitt så får vel kjøpe meg ett å se om det blir noe greie på.

 

 

HK var også komponenten som fikk badet og ikke dusjet, så det var vel egentlig ikke helt uventet.

 

Edit: jeg har ikke så ekstremt peiling på pc bygging, og de pcene jeg har bygd selv er av en mye enklere type, hvilke kontaketer MÅ være koblet til for og få start? plugget i alle kontakter og koblet på power knapp ledningene, men skjedde ingenting.

 

24pin hovedkontakt

CPU 8 pin kontakt

Sata innpå hovedkort

også en kontakt til som ikke kom fra PSU? vet ikke hva denne heter, men hadde mye tynnere pins(noen som vet hva dette er?

 

Ser det er mulighet for og koble på mye annet men det er vel for ekstra vifter, ekstra usber osv?

 

Så er det jo de enkelt ledningen, reset, pwr og noen led ledninger (forøvrig husker jeg ikke hvor de led ledningene sto, er det viktig?)

 

å en annen ting jeg synes var litt rart er at psu er modulær, det er 3 typer kontaker med flere utganger av samme type, er det da samme hvor jeg setter de? 1 type passer på flere utganger.

 

Takk

Endret av fixxit
Lenke til kommentar

 

også en kontakt til som ikke kom fra PSU? vet ikke hva denne heter, men hadde mye tynnere pins(noen som vet hva dette er?

 

Ser det er mulighet for og koble på mye annet men det er vel for ekstra vifter, ekstra usber osv?

 

Så er det jo de enkelt ledningen, reset, pwr og noen led ledninger (forøvrig husker jeg ikke hvor de led ledningene sto, er det viktig?)

 

1. Mest trolig USB3 til kabinettet eller noe i den dur.

2. Ja dette står i manualen til HK ditt hvor disse er og hva de gjør (f.eks USB som har strøm i seg fordiom PC er av til lading av telefoner etc.)

3. Ja dette er viktig, hvor de ulike pinnene skal stå ser du i manualen til HK ditt, +/- har jeg erfart ikke har noe å si. Husk å se etter fargekodene på ledninger og "inni" der hvor pinnene skal stå, hos meg er det "nede til høyre" når CPU er oppover og brettet loddrett slik det er inni maskinen.

Lenke til kommentar

Det er kun 24-pin ATX og 8-Pin CPU som er nødvendig. Og om du ikke har start-knapp på HKet, så må du også koble på pwr pinnen.

 

Og så har man på CPU og kjøler + 1 RAM-brikke og prøver å starte.

 

Er det slik at den fortsatt ikke gir lov fra seg når du starter, eller ille bilde på skjermen?

Lenke til kommentar

Da prøver du KUN å ha ATX 24-pin og 8-pin tilkoblet HKet og så BARE ha i CPUen. Ikke noe annet tilkoblet PSU eller tilkoblet HKet. Og så prøver du å starte med den røde knappen.

 

Skjer det fortsatt ikke noe, så er jeg ganske sikker på at det er HKet. (kan være CPU også, mem det er mye mindre sannsynlig)

 

Ikle noe USB,skjerm,mus/tastatur eller noe som helst. Eneste som da vil skje er at PSUen sin vifte starter opp om det funker.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...