Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vitamin E - import

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte noe Vitamin E fra iherb, og så ble det stoppet i posten pga at det er "legemiddel". Har de virkelig rett? iHerb bruker å ha kontroll på hva som er lov og sende hvor, og nekter meg å bestille enkelte ting pga at de er legemiddel i Norge.

Anonymous poster hash: fdaf3...ec4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norge har langt lavere grenseverdier for kosttilskudd enn mange andre land. Er det over den norske grensen, regnes det som legemiddel. Det er ulovlig å importere legemidler fra land utenfor EU/EØS, og siden iHerb holder til i USA er det helt riktig at kosttilskudd derfra skal stoppes om det er over grenseverdiene. iHerb har langt fra skikkelig kontroll på dette, og det er uansett ditt ansvar. I så tilfelle bør du være glad om du ikke blir straffeforfulgt etter legemiddelloven § 13 første ledd jf. § 31 første ledd, der strafferammen er bøter og/eller fengsel inntil 3 måneder.

Skrevet

Jeg kjøper vanligvis slike preparater i Sverige. På boksen med E-vitaminer står det 400 IE. Jeg vet ikke hva som er vanlig styrke i Norge.

Gjest Bruker-182691
Skrevet (endret)

Jeg bruker å bestille ifra UK, nærmere bestemt D-vitaminer 5000IE og magnesium citrat i pulverform.

Endret av Bruker-182691
Skrevet (endret)

I Norge er 400/800 helt vanlig i butikker og apoteker. IE betyr Internasjonal Enhet, det er et kjemisk tall for hvor mange granuler av virkestoff det skal være i en tablett eller gram med pulver.

Endret av Bytex
Skrevet

Bestill fra EU så slipper du at det stoppes på det viset.
Kan være mindre verdier fra US enn EU og det blir kassert mens det fra Eu slipper gjennom.
Byråkrati huurrrrr durrrrrr.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...