Gå til innhold

[Løst] Komplett.no Nrk-lisens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig at folk har hatt problemer med å sende NRK brev.

 

Har sendt epost 2 ganger om dette, og begge gangene har lisensen frafalt.

 

Den første var en TV til meg før jeg flyttet hjemmefra, og nummer to var en TV som skulle stå med et ekstra programkort fra Canal Digital i samme husstand.

 

Ikke noe styr whatsoever.

 

Her er epost jeg sendte de sist:

 

 

 

Hei,
Mottok i dag et lisenskrav, lisensnummer XXX XXX XXX. Dette antar jeg har skjedd da jeg kjøpte et tv-apparat på tilbud fra nettbutikken til Lefdal i mai, med den hensikt at min mor kan bruke den som gjeste-TV i sin husstand. Til denne TVn er det knyttet et "rom 2"-abonnement med CAM-løsning hos Canal Digital, hvis dere ønsker å sjekke med dem òg.
Jeg følger dermed anvisningen på baksiden av lisenskravet, og melder dermed om overdragning til:
Navn Navnesen
Veiveien 1
XXXX By
Det står ikke nevnt at dette må meldes fra om før termin. Da jeg fra før ikke betaler lisens har jeg heller ikke noe formening om når lisensterminene er og skal innbetales, og regner dermed med at dette løser seg innen 22.10 som er den betalingsfrist satt på lisenskravet jeg fikk.
Mvh
Navnulf Navnesen

 

 

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar

Merkelig at folk har hatt problemer med å sende NRK brev.

Kanskje brev fungerer bedre. Men har forsøkt å sende NRK e-post, etter at jeg ringte og ble bedt om å sende henvendelsen på e-post.

 

Etter en måned uten svar, sendte jeg en e-post og forespurte svar, og en bekreftelse på at de hadde mottatt e-posten. En måned til gikk uten svar, så jeg sendte en e-post til NRK sentralt og spurte om de kunne sjekke at lisensavdelingen i det hele tatt hadde fått min e-post. Dagen etter fikk jeg en sur e-post fra lisensavdelingen om at de hadde mye å gjøre.

 

Greit det, men 2 måneder da?

 

Overdragelse av lisens til annen person pleier å gå helt fint så lenge man påstår at TV'en er gitt bort til denne personen, etter hva jeg har forstått. Problemet oppstår når man prøver å overbevise NRK om at man ikke bruker signalmottakeren til noe annet enn PC/TV-spill. Svaret alle (eller 99%) får, er at da må TV'en plomberes ettersom man ikke betaler lisens for å se på TV, men for å inneha en signalmottaker. Det er derfor man må betale lisens om man har en TV, selv om man bor et sted hvor det beviselig ikke er TV-signaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...