Gå til innhold

Ergonomisk, mekanisk, stille tastatur


Anbefalte innlegg

Så jeg sliter heftig med RSI: http://rsi.unl.edu/, og har veldig vondt i håndledd/håndflate/fingre. (Av å programmere)

 

Har begynt å endre masse ting som positur og pauser og slikt for å få bukt med problemet, men så var det det med tastatur da.

 

Jeg trenger et tastatur som er

-Mekanisk

-Ergonomisk

-Stille

 

Kravet om mekanisk og stille er absolutt viktigst, men skulle gjerne hatt et tastatur som var delt i to på midten eller lignende også.

 

Idag fikk jeg et CM storm quickfire med MX Brown taster, det bråker alt for mye, og jeg har noe som er mer stille.

 

Har funnet dette på nettet som virker veldig bra ift. mitt behov:

Matias Ergo Pro: http://matias.ca/ergopro/pc/

 

Problemet er at det ikke føres i Norge, og det er jo alltids kjipt....

 

Noen som vet om noe liknende i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har desverre ikke et godt forslag til deg, men tenker det følgende er relevant og muligens av interesse.

 

Jesse Vincent (en utviklerene bak perl) holder på å utvikle et tastatur som høres ut som det du ber om (og mer). Det heter keyboardio. Han har lagt ut en presentasjon på youtube om det de ønsker å oppnå.

 

Tastaturet er meg bekjent ikke fullstendig ferdig eller i salg, langt mindre tilgjengelig i norge, men er et spennende produkt og jeg vil dele min entusiasme.

 

Her er en artikkel fra techreport.com og en fra engadget.com men den beste informasjonen er på blog.keyboard.io.

Endret av process
Lenke til kommentar

Har desverre ikke et godt forslag til deg, men tenker det følgende er relevant og muligens av interesse.

 

Jesse Vincent (en utviklerene bak perl) holder på å utvikle et tastatur som høres ut som det du ber om (og mer). Det heter keyboardio. Han har lagt ut en presentasjon på youtube om det de ønsker å oppnå.

 

Tastaturet er meg bekjent ikke fullstendig ferdig eller i salg, langt mindre tilgjengelig i norge, men er et spennende produkt og jeg vil dele min entusiasme.

 

Her er en artikkel fra techreport.com og en fra engadget.com men den beste informasjonen er på blog.keyboard.io.

WOW, det der ser ut som noe hendene mine skriker etter, takk for tipset, skal følge prosjektet! Håper det blir tilgjengelig snart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...