Gå til innhold

Hodetelefoner til spilling og musikk


Aerow

Anbefalte innlegg

Hei, er på utkikk etter nye hodetelefoner til primært musikk og spilling (trenger ikke mic) i prisklasse cirka 1000kr. God komfort, bra lydkvalitet og god støydemping er viktig. Etter å ha sett litt rundt ser jeg at de fleste anbefaler Audio Technica ATH-M50 for dette behovet og i den prisklassen. Er disse et godt valg, eventuelt noen andre å anbefale?

 

Leste i Lyd og Bilde's anmeldelse fra 2010 at disse "ikke kan brukes bærbart". Betyr det at jeg ikke kan bruke dem med nettbrett, mobil, håndholdte spillkonsoller osv, eller bare at lydkvaliteten blir forverret?

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De mener at bærbare enheter ikke vil kunne gi tilstrekkelig lydtrykk, som vist med "man får begrenset med lydtrykk fra en iPod på M50". De anbefaler derfor forsterker, for høyere lyd og bedre kvalitet.

 

I følge kommentarer ser det dog ikke ut til at det nødvendigvis er noe problem.

 

"Som eier av en ny ATH-M50s (rett kabel) kan jeg si at den kan brukes på bærbare systemer. Sammenlignet med en Koss PortaPro må man kanskje skru opp volumet på den bærbare enheten med ca 10% for å få samme lydnivå. I tillegg må man huske at ATHen har en noe lavere impedans. Dette betyr at batteriene på bærbare enheter tømmes noe raskere for strøm. Kabelen på ATHen er lang (3,5m) på «s» modellen. Dette gjør at ATHen, med enten spiralkabel eller rett kabel, ikke er akkurat tilegnet til bruk på bærbare enheter. Ellers er jeg meget fornøyd med lyden den gir."

 

"Bruker disse på min Macbook og annet bærbart. Trenger overhodet ikke forsterker. Svært fornøyd med lyden."

 

Da jeg vurderte headset tidligere, fant jeg mye positivt (endte med å få et annet i gave) og tror du vil bli fornøyd :)

Lenke til kommentar

Hei igjen, takk for svar! :)

 

Etter å ha sett litt rundt ser det ut som at ATH-M50 skal fungere brukbart på mobil, nettbrett osv, men er det noen her med personlig erfaring med M50 som kan bekrefte dette?

 

Sennheiser HD215 kan være interresant, men er litt skeptisk til å kjøpe fra Pixmania, og har heller ikke hørt så alt for mye om dem.

 

Vurderer også å kjøpe M50x istedenfor M50 grunnet avtagbare kabler, bedre komfort og noe bedre lyd. Er det noen grunn til å kjøpe M50 istedenfor, bortsett fra litt lavere pris?

Lenke til kommentar

Hei igjen, takk for svar! :)

 

Etter å ha sett litt rundt ser det ut som at ATH-M50 skal fungere brukbart på mobil, nettbrett osv, men er det noen her med personlig erfaring med M50 som kan bekrefte dette?

 

Sennheiser HD215 kan være interresant, men er litt skeptisk til å kjøpe fra Pixmania, og har heller ikke hørt så alt for mye om dem.

 

Vurderer også å kjøpe M50x istedenfor M50 grunnet avtagbare kabler, bedre komfort og noe bedre lyd. Er det noen grunn til å kjøpe M50 istedenfor, bortsett fra litt lavere pris?

 

Uansett kva, vil eg råde deg til å ikkje kjøpe fra Pixmania. Ikkje ein einaste plass har eg sett noko positivt skrive om dei. Kundeservicen er visstnok et mareritt.

 

Viss du har råd til det, ville eg gått for M50x-versjonen. Når det berre er 2-300 kr forskjell, vil eg påstå at det er ein no-brainer egentlig. Det å berre kunne kjøpe ny kabel om det skulle skje noke, er gull verdt i seg sjølv. :)

Lenke til kommentar

Nå ble jeg veldig usikker på om jeg skal gå for DT770 Pro eller ATH-M50x :p

 

Etter å ha sett litt rundt virker det som om lydkvaliteten på DT770 Pro er bittelitt bedre, samt at den har noe bedre komfort. Men ATH-M50x er til gjengjeld 400kr billigere, samt at man kan skifte ut kabler (har vært uheldig med kabler i årevis, så det er et stort pluss i min bok).

Lenke til kommentar

Nå ble jeg veldig usikker på om jeg skal gå for DT770 Pro eller ATH-M50x :p

 

Etter å ha sett litt rundt virker det som om lydkvaliteten på DT770 Pro er bittelitt bedre, samt at den har noe bedre komfort. Men ATH-M50x er til gjengjeld 400kr billigere, samt at man kan skifte ut kabler (har vært uheldig med kabler i årevis, så det er et stort pluss i min bok).

 

Skal du bruke dei på buss, ute eller liknande? Då ville eg gått for M50x. Om du stort sett skal bruke dei heime, ville eg gått for DT770-ane. Sistnemnde blir veldig fort store og klumpete om du skal ta dei med ut, og er (iallfall for meg) ubehagelege å ha over nakken når dei ikkje er i bruk. :)

Endret av Kyanite
Lenke til kommentar

Nå ble jeg veldig usikker på om jeg skal gå for DT770 Pro eller ATH-M50x :p

 

Etter å ha sett litt rundt virker det som om lydkvaliteten på DT770 Pro er bittelitt bedre, samt at den har noe bedre komfort. Men ATH-M50x er til gjengjeld 400kr billigere, samt at man kan skifte ut kabler (har vært uheldig med kabler i årevis, så det er et stort pluss i min bok).

Dt770 bør du gå for. Beste headsettet jeg har prøvd, og de er bygget så bra at det tåler mange ganger i gulvet. Lydkvaliteten er bedre, og de "knekkelige" delene er i aluminium.

 

Er ikke enig i at de er store og klumpete, og jeg har gamet med dem i mange timer i strekk og har ikke følt dem som ukomfortabel.

 

Man kan ikke bytte kabel nei, så du må være forsiktig ;)

De isolerer lyd sinnsykt bra, så du vil ikke høre lyd rundt deg med disse på.

 

Gå for dt770, og du vil spørre deg selv hvordan du kunne vurdere noe annet ;)

Lenke til kommentar

Kommer for det meste til å bruke dem hjemme ja. DT770 høres veldig lovende ut, men etter hva jeg har hørt egner de seg dårligere til bærbart og krever bedre utstyr, og så har du jo prisen og ikke mulighet for å bytte kabel.

 

Hvis lydkvaliteten på DT770 er mye bedre enn ATH-M50x kan det være verdt det, men folk virker å være noe splittet på dette område. Ingen her som har testet begge to? :)

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Kommer for det meste til å bruke dem hjemme ja. DT770 høres veldig lovende ut, men etter hva jeg har hørt egner de seg dårligere til bærbart og krever bedre utstyr, og så har du jo prisen og ikke mulighet for å bytte kabel.

 

Hvis lydkvaliteten på DT770 er mye bedre enn ATH-M50x kan det være verdt det, men folk virker å være noe splittet på dette område. Ingen her som har testet begge to? :)

 

Viss du har råd, og skal stort sett bruke dei heime, gå for DT 770.

 

Fordelar DT 770:

-Bedre lyd

-Bedre komfort

-Bedre byggekvalitet

 

Fordelar M50:

-Bedre portabilitet

-Utskiftbar kabel

-Billigare

 

Så er det vel berre kva du personleg syns er verdt det. Husk at om du går for DT 770, bør du sjå på 32 Ohms-versjonen, då den er lettare å drive for mobiltelefonar og nettbrett :)

 

Nå ble jeg veldig usikker på om jeg skal gå for DT770 Pro eller ATH-M50x :p

 

Etter å ha sett litt rundt virker det som om lydkvaliteten på DT770 Pro er bittelitt bedre, samt at den har noe bedre komfort. Men ATH-M50x er til gjengjeld 400kr billigere, samt at man kan skifte ut kabler (har vært uheldig med kabler i årevis, så det er et stort pluss i min bok).

Dt770 bør du gå for. Beste headsettet jeg har prøvd, og de er bygget så bra at det tåler mange ganger i gulvet. Lydkvaliteten er bedre, og de "knekkelige" delene er i aluminium.

 

Er ikke enig i at de er store og klumpete, og jeg har gamet med dem i mange timer i strekk og har ikke følt dem som ukomfortabel.

 

Man kan ikke bytte kabel nei, så du må være forsiktig ;)

De isolerer lyd sinnsykt bra, så du vil ikke høre lyd rundt deg med disse på.

 

Gå for dt770, og du vil spørre deg selv hvordan du kunne vurdere noe annet ;)

 

 

Dei er store og klumpete om ein skal ta dei med seg ut døra. Å pakke dei sammen, og å drasse rundt på dei er mykje meir slitsomt. Til stasjonært bruk er dei overlegne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ATH-M50(X) er best egnet til portabelt bruk. De trekker også mindre batteri for samme lydnivå som DT770.

 

Når jeg sjekker denne på HD650 fra Sennheiser så høres i alle fall ATH-M50X renest og mest tro til originalen. DT770 har den litt fremhevede og grove diskanten mens beats er bass uten at frekvensresponsen er i nærheten av noe som det burde vært lov å skrive studio på. Dr. Dre er en sellout som har bygget brand på falske premisser.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...