Gå til innhold

Nye smarttelefoner de neste måndene?


Potæts

Anbefalte innlegg

har en iphone 4s og har lyst til å oppgradere, selv om den fortsatt funker " helt greit "

 

Har hatt ios helt siden ipod touch og tenker det hadde vært gøy å prøve android på min neste smarttelefon , så da spør jeg om det er noen smarttelefoner som kommer ut de neste måndene som jeg bør vente på eller om jeg burde kjøpe nå?

 

ønsker; 4,7-5,2 tomme skjerm altså ikke altfor, godt kamera og high end hardware.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Budsjett? Spesielle egenskaper: Vanntett, minnekortstøtte, alltid nyeste Android, 5 GHz WiFi? Annet?

jeg er villig til å betale for high end, opp til 5 - 6000,

 

minnekortstøtte hadde nok vært greit ja, ellers så ønsker jeg at batteriet skal vare hele dagen.

 

ønsker også et godt utseende, det er jo selsagt subjektivt men jeg syntes motorola droid turbo ser bra ut og at sony z3 ikke ser kjempe bra ut.

 

vet ikke helt hva du mener med alltid nyeste android? er det noen telefoner som prioriteres foran andre? har ikke brukt android før.

Lenke til kommentar

LG G3 er et bra alternativ, minnekortstøtte og bra batteri. Dersom du liker designet.

 

Ang nyeste android-versjon: Android er fra Google, og Googles Nexus-serier får de nyeste versjonene først. For andre merker er det litt ulikt, noen er ganske kjappe for nye modeller, mens andre ikke kommer med nyere versjoner. For litt eldre modeller er det få som følger opp.

Lenke til kommentar

Note 4 er vel det beste som er på markedet nå, over-all. Hvis du skal over, må du vente til 2015 på hva enn som kommer da, ser det ut til.

 

Ellers har du jo masse gode telefoner. Nexus 6, Z3, Huawei Mate 7, OnePlus One, LG G3, osv. Note Edge kommer vel om ikke alt for lenge.

ja, For meg så tror jeg note blir for stor, 5'7 tommer høres veldig stort ut og tror det blir for upraktisk for dagligdags bruk på det punktet. Da strykes også nexus 6 og mate 7, edge virker også som den er for stor.

 

Tror valget, hvis jeg skulle kjøpt nå, står mellom lg g3 og sony z3

 

z3 ser ut til å være kraftigere samt bedre batteri levetid og kamera, men har mindre estetisk appell i min mening

 

hmm

Lenke til kommentar

Begge telefoner har dine fordeler og ulemper. Z3 har som du sier, bedre kamera og batteritid. Den er vanntett, 3GB med RAM, PS4 Remote Play (om du eier eller har planer om å eie en PS4). Om du mister tlf ofte, kan det hende at du lett kan knuse tlf (bare antagelser siden baksiden også er av glass, men lest at den ikke knuser så lett).

 

LG G3 har utskiftbar batteri, og finnes i 16/32 GB (begge tlf har støtte for minnekort), og koster ca 1000 kr mindre enn Z3. Kan hende at den blir litt for stor? Ellers er de veldig like når det kommer til specs.

 

Du kunne evt tatt deg turen til en Elkjøp/Lefdal eller noe og få testet ut begge, se hvem som faller i smak.

Lenke til kommentar

Moto x er jo en av markedets beste telefoner (om ikke den beste)

Droid turbo er også en svært heftig sak, men om Motorola lager den i en annen versjon gjenstår å se....

Sony lanserer snart sin z4 og denne blir det spennende å se...

HTC m9 det samme og LG hoster sikkert opp noe spennende..

 

For meg er note 5,7 tommer en perfekt størrelse og med litt mindre benzel går nok 6 tommer også like bra...

Men under 5,5 tommer er jeg ikke villig til å gå....

En telefon som går tom for strøm i løpet av dagen er det også bare å glemme, da kjøper jeg heller mate 7....

Lenke til kommentar

Moto X 2014 da...

5.2" , Snapdragon 801 , Plain Android 4.4.4 og Android L.

Bra pris.

Ikke microsd minne kort though

 

Joda, men 16 gb og ingen minnekort støtte? funker dårlig.

Moto x er jo en av markedets beste telefoner (om ikke den beste)

Droid turbo er også en svært heftig sak, men om Motorola lager den i en annen versjon gjenstår å se....

Sony lanserer snart sin z4 og denne blir det spennende å se...

HTC m9 det samme og LG hoster sikkert opp noe spennende..

 

For meg er note 5,7 tommer en perfekt størrelse og med litt mindre benzel går nok 6 tommer også like bra...

Men under 5,5 tommer er jeg ikke villig til å gå....

En telefon som går tom for strøm i løpet av dagen er det også bare å glemme, da kjøper jeg heller mate 7....

hmm, ja. Kan være lurere å vente på hva disse anonserer når ca tenker du vi får vite noe?

Lenke til kommentar

Ref. navn på tråden: Nye mobiler slippes hele tiden, men de fleste toppmodellene vises fram på enten CES i januar eller MWC i februar (eller begge steder).

 

Hvis du MÅ ha en ny mobil, kjøp det beste du har råd til der og da. Les tester og rådfør deg med folk du stoler på og evt. dette forumet.

 

Ingenting slår en "ta på og føl" runde i byen for å sjekke ut det som er tilgjengelig på markedet.

 

Sony har to siste år lansert toppmodellen Xperia Z to ganger i året (vår og høst).

Samsung oppgraderer sin Galaxy S serie hver vår, det samme gjør HTC med sin One-serie.

Samsung og HTC lanserer også nesten-toppmodeller senere, f.eks. Galaxy Alpha og Desire Eye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...