Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Ungdomsbil/førstebil


Anbefalte innlegg

Hei
Fyller 18 år i vinter og kan ikke vente med å få billappen.
Sliter veldig med å velge en bil.. Har sett på Bmw 3-5 serie, mercedes e-c klasse, forskjellige audi 4x4
VIl helst ha en bil med bakhjulstrekk, firehjulstrekk er også greit, manuell girkasse, MAKS 50 000,- helst rundt 30 000,- (skal jo ha penger til felger, anlegg og diverse) har også sett på eldre volvoer, syntes at det er viktig at bilen ikke har alt for mye rust og dårlig lakk, men trenger absolutt ikke være perfekt, vil også at bilen skal være grei inni, helst svart skinn/delskinn og ikke noe blått skinn eller rutede stoff..
Har mest lyst på en 3 serie, men er så himla dyr forsikring på en 18 åring..

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan egentlig glemme tyske biler som 18-åring, med mulig unntak av Opel. Tenk alternativt. Mazda MX-5, Toyota MR2 (den gamle), MG-F, Opel Omega, Volvo (ikke utelukk dem), noe amerikansk.

 

Drit i felger, anlegg og utseende i første omgang, du. Budsjettet og kriteriene dine utelukker slikt. Nå skal du ha en bil som fungerer, og ikke koster skjorta og buksa å forsikre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Selv gikk jeg for en Volvo 940 når jeg kjøpte min første bil i sommer. Aldri vært noe fjusk, med unntak av slitte dynamobørster. Selv synes jeg de har et ganske tøft design, og de er superromslige, både med tanke på bagasjeplass og kupeplass.

 

Turbo får man vurdere selv, men selv har jeg en standard 136hk, i herregårdsvogn, og jeg synes det er mer enn sprekt nok om man kjører mest alene og uten mye last. Selvfølgelig kan det være forskjell på mitt og ditt behov for krefter.

Endret av Bensinkanne
Lenke til kommentar

Kommer en god del 3 serier på finn med lav KM til rundt 40 000,- men ikke kjøp den med de felgene og det heftige anlegget, kjøp heller fra en voksen person som har beholdt bilen godt. Da tviler jeg på at du får så mye ekstrautstyr men kanskje sportseter og mitarmlene for eks.

Lenke til kommentar

Du kan ha forsikring på dine foreldre, samt at de kan sette deg som "deleier" i bilen, hvor du også vil samle bonuspoeng(dog ikke om du taker alt for ofte eller kjører inn i biler og andre mennesker:) ). Du sparer nok ikke like mye bonus som du ville gjort når du har den i eget navn, men du får da i allefall noe:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...