Gå til innhold

Verdt å vente på Broadwell/Skylake?


Anbefalte innlegg

Heisann. Laptopen min gikk nettopp fyken, og vurderer nå ny laptop. Leser at Broadwell-prosessorene visstnok skal være rett rundt hjørnet, burde jeg vente på disse? Eller er forskjellen såpass minimal at jeg like godt kan kjøpe ny laptop nå?

 

Dersom broadwell/skylake ikke er verdt det, burde jeg i det minste vente til julesalg/januarsalg? Pleier disse månedene ha generelt prisgunstige PC-priser, eller setter kjedene opp prisene i desember siden desperate forbrukere kjøper uansett?

 

Sitter for øvrig på en eldre laptop nå. Litt treg og frustrerende å bruke, men hvis jeg kan få et vesentlig bedre produkt om et par måneder er jeg villig til å vente.

 

Tusen takk for erfaringer og innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel stort sett enig, untaket blir vel først om du skal ha intel skjermkort (tynne notebooks) da er det kanskje litt mere å vente, ellers får du nok ikke så mye mere.

 

DDR4 kan muligens spare litt strømbruk men ikke mye, men tar sikkert 1 år før det kommer for fulgt og det er fremdeles nesten dobbelt så dyrt som DDR3 ram.

Lenke til kommentar

Black friday er noe de har i Nordamerika. I Norge er det vel bare etter jul du kan regne med å finne sterkt nedsatte priser på et bredt utvalg produkter. Ellers i året er det kanskje mer tilfeldige tilbud.

 

Det er lenge siden jeg så på Intelkalenderen, så jeg vet ikke når du kan forvente et tick eller tock. Men hvis det ikke er lenge til et tick eller tock inntreffer, kan det være lurt å vente.

Endret av Helm Hammerhand
Lenke til kommentar

Black friday er noe de har i Nordamerika. I Norge er det vel bare etter jul du kan regne med å finne sterkt nedsatte priser på et bredt utvalg produkter. Ellers i året er det kanskje mer tilfeldige tilbud.

 

Det er lenge siden jeg så på Intelkalenderen, så jeg vet ikke når du kan forvente et tick eller tock. Men hvis det ikke er lenge til et tick eller tock inntreffer, kan det være lurt å vente.

 

De har Black Friday-salg her i Norge også. Bl.a MPX reklamerer med 28.november. Link

 

Jeg kjøpte en Silver Power 500W PSU (Ommerket Seasonic S12-II 500W) nedsatt fra 599,- til 99,- for et par år siden. Pluss en 22" LCD-skjerm nedsatt fra 1300,- til 800,-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...