Gå til innhold

Hjelp i C programmering! socket programmering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...

 

Skjønner hvis du helst vil at andre skal gjøre alt for deg, men likevel: Kan du ikke fortelle oss nøyaktig hva du trenger hjelp med? Har man noe forståelse for hva man holder på med, bør man også klare å finne ut av «socket-programmering» med noen søk på Google. F.eks. må du må velge et API. På Windows har man f.eks. Winsock, som krever litt arbeid for å komme i gang med (men ikke så fryktelig mye). Finnes sikkert også C-bibliotek som er lettere å bruke som gjemmer vekk alt som har med de underliggende API'ene å gjøre.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

 

...

 

Skjønner hvis du helst vil at andre skal gjøre alt for deg, men likevel: Kan du ikke fortelle oss nøyaktig hva du trenger hjelp med? Har man noe forståelse for hva man holder på med, bør man også klare å finne ut av «socket-programmering» med noen søk på Google. F.eks. må du må velge et API. På Windows har man f.eks. Winsock, som krever litt arbeid for å komme i gang med (men ikke så fryktelig mye). Finnes sikkert også C-bibliotek som er lettere å bruke som gjemmer vekk alt som har med de underliggende API'ene å gjøre.

 

Oppgaven

I denne oppgaven skal dere lage en tjener (filtjener) og en klient (filnavigator) som gjør det mulig å:

  • navigere mellom alle kataloger innenfor den katalogen som tjeneren startes i, men aldri utenfor denne katalogen
  • vise innholdet i den aktuelle katalogen
  • forandre den aktuelle katalogen (change directory)
  • velge et navn fra den aktuelle katalogen og skrive ut filtypen: om navnet tilsvarer en vanlig fil, en katalog, en link eller en type spesialfil
  • velge et navn fra den aktuelle katalogen og skrive innholdet ut på klientens skjerm (erstatt tegn som ikke er «printable» med punktum, da disse ikke kan skrives til skjerm)
Lenke til kommentar

Hvis jeg hjelper deg til å klare denne eksamenen, så risikerer jeg å måtte enten jobbe med deg på et prosjekt i fremtiden, supportere noe møl som du har skrudd sammen eller, enda verre, ta over et prosjekt som du har mekket på og begynne å rydde i rotet ditt. Det er et større insentiv for meg at du stryker slik at jeg slipper faren for å måtte rydde opp etter deg, enn å tjene noen kroner på å hjelpe deg jukse deg igjennom eksamen nå.

 

Hvis jeg er veldig heldig så er det ingen andre som tar agnet ditt, for det finnes nok av folk som ikke har peiling på hva de driver med som er "programmerere". Thedailywtf.com har nok eksempler på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...