Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Nok en Ping tråd!


Anbefalte innlegg

Sånn! :)
Da har jeg trykket løst. Jeg så det sto i signaturen din, men tenkte det gjaldt hvis problemet ble løst :)

Ja, skal be de gå inn å sjekke i enhetsbehandling. Blir vell en tur dit på mandagen.

Jeg så forresten de hadde en pc til samme pris med dette nettverkskortet(så lenge det ikke er forskjellige nettverkskort ift. hvilket land man bor i): Intel Dual Band Wireless-N 7260

Hadde du heller ville gått for det? Alt av hardware er ellers identisk med min, i tillegg til at den ikke har et utpreget "gaming design" da det ikke er gaming jeg bruker pc'n til mest.

Modell: Asus N550JK-CN341H

EDIT: Tok det her da jeg tenkte det var unødvendig å lage en ny tråd. Skal ikke liste opp mange alternative pc'er da det er kun den som er identisk med min bortsett fra nettverkskortet.

Endret av Hulkibulk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok valgt den modellen, men tok et søk og fant en tråd fra August om noe problemer med driver for den også... forøvrig Intel sin artikkel om saken: http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/CS-034875.htm#_ga=1.14030143.969356786.1414078624 - det handler om uAPSD (lar maskinen spare batteri - en Wi-Fi funksjon , den må man vist slå av...)

 

Tråd: https://communities.intel.com/thread/54590?start=0&tstart=0

 


my connection drops terribly or disconnects.

 

 

Hmm, disse WLAN-kortene og drivere er så mye tull med...

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

I see ;)

Jeg tror jeg bare får prøve. Evt får jeg bite i det sure eplet og få installert et annet nettverkskort i den.

Kjenner da noen som er datakyndige som kan gjøre det for meg regner jeg med da jeg har noen kompiser som har gått noe dataingeniør studier.

 

Uansett, tusen takk for all god hjelp! :)

 

Bare hyggelig :)

 

Forøvrig, dersom du har innstillinger for nettverkskortet under "enhetsbehandling" når du har valgt "egenskaper" som vist på det bilde fra Intel sin artikkel, fanen skal hete "avansert" kan du prøve deg frem litt i innstillingene der, ikke at jeg har så mye håp om det men.

 

EDIT:

Ser siste versjonen på nettsiden til ASUS for WLAN er faktisk tilbake på V10.0.0.287

Jeg regner med at du har testet den ja?

 

Det hender noen drivere fungerer bedre en andre, somehow...

 

EDIT 2:

Kan også være greit å verifisere at du faktisk har siste versjonen av driver inne (V10.0.0.298) ved å gå i "enhetsbehandling" og velge "Egenskaper" og velge fanen "Driver".

 

EDIT 3:

Det nevnte nettverskortet hos Komplett på forrige skal passe forøvrig i nevnt maskin over dersom 7260 fra Intel skaper problemer også. Tenker på kortet: 6205.

 

Forøvrig så har jeg ikke så mye mer å bidra med, dessverre. Ville bare få inn det siste :)

 

-----

Vis noen andre har forslag, post i vei. Les gjerne igjennom tråd...

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Bare en liten warning vedrørende å skru på asus PC-er; Hullene på HK (fra mousepad osv) har en tendens til å være litt større en selve kabelen, det er derfor lett å legge den sjeft på som igjen kan føre til smeltet kabel, eller i verstefall defekte komponenter.

Takk for tipset! Får håpe det ikke blir nødvendig :o)

Lenke til kommentar

 

I see ;)

Jeg tror jeg bare får prøve. Evt får jeg bite i det sure eplet og få installert et annet nettverkskort i den.

Kjenner da noen som er datakyndige som kan gjøre det for meg regner jeg med da jeg har noen kompiser som har gått noe dataingeniør studier.

 

Uansett, tusen takk for all god hjelp! :)

 

Bare hyggelig :)

 

Forøvrig, dersom du har innstillinger for nettverkskortet under "enhetsbehandling" når du har valgt "egenskaper" som vist på det bilde fra Intel sin artikkel, fanen skal hete "avansert" kan du prøve deg frem litt i innstillingene der, ikke at jeg har så mye håp om det men.

 

EDIT:

Ser siste versjonen på nettsiden til ASUS for WLAN er faktisk tilbake på V10.0.0.287

Jeg regner med at du har testet den ja?

 

Det hender noen drivere fungerer bedre en andre, somehow...

 

EDIT 2:

Kan også være greit å verifisere at du faktisk har siste versjonen av driver inne (V10.0.0.298) ved å gå i "enhetsbehandling" og velge "Egenskaper" og velge fanen "Driver".

 

EDIT 3:

Det nevnte nettverskortet hos Komplett på forrige skal passe forøvrig i nevnt maskin over dersom 7260 fra Intel skaper problemer også. Tenker på kortet: 6205.

 

Forøvrig så har jeg ikke så mye mer å bidra med, dessverre. Ville bare få inn det siste :)

 

-----

Vis noen andre har forslag, post i vei. Les gjerne igjennom tråd...

 

Hei! fikk testet den anbefalte driveren fra Asus, og problemet er der fortsatt. Jeg fikk til og med FPS drop fra 60 til 30 etter jeg installerte den :S Vet ikke om det har noe med driveren men..

Blir nok så jeg bytter inn pc'n på Mandag :)

 

Uansett! Tusen takk for all god hjelp, og ha en fortsatt god helg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...