Gå til innhold

Corsair AX860i problem - RMA godkjent(?)


Woods

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet om denne feilen tidligere, men det er på plass med ny tråd da jeg ønsker å diskutere Corsairs RMA-tilbud og erfaringer med PSUer fra denne produsenten.

 

 

Jeg har en AX860i som fungerer ypperlig til hverdagsbruk. Hvis jeg reiser på ferie - eller lar maskinen være frakoblet strøm for noen dager, vil den rett og slett ikke slå seg på. Maskinen slår seg på i noen sekunder før den rebooter, igjen og igjen til jeg innser (tror, vell å merke) at dette ikke kan være bra for hardwaren ellers i maskinen.

 

Jeg slår den av manuelt med bryteren før jeg lar den stå tilkoblet i 10-30 min før den slår seg på uten problem. Enn så lenge strømmen er tilkoblet, blir det aldri noe problem. Jeg ønsker dog å forske videre på en mulig løsning.

 

 

Fikk godkjent RMA fra Corsair i dag, og til min store overraskelse skal denne bli sendt til Nederland. Det betyr dyr frakt, og må jeg betale moms, toll o.l for retur av ny vare?

 

PSUen er forøvrig kjøpt hos Digital Impuls, så jeg blir heller å benytte meg av disse gutta fremfor å sende den nedover Europa.

Jeg kontaktet Corsair i håp om en forklaring/tilståelse for at problemet er kjent/ eller mulige tester jeg kunne gjøre før jeg plukker den fra maskinen. I og med jeg ikke har reserve PSU liggende blir jeg uten PC, noe som er lite aktuelt i dagene mot eksamen.

 

Spørsmålet blir som følger;

 

Er det noen som har erfaring med Corsair RMA?

Er det noen som har erfart noe lignende med Corsair PSU?

 

Edit.

Ringte Corsair på Skype (gratis) og forklarte situasjonen. Fikk fortsatt ikke noe videre hjelp ang. feilsøking annet enn hva som ellers blir anbefalt (annet hk, annen psu etc). Fikk dog tilbud om gratis frakt til Corsair via UPS.

 

Kvaliteten på Corsair produktene er heller tvilsom (har også et 750D kabinett med feil på I/O panelet), men kundeservicen virker rimelig bra.

Endret av Woods
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har skrevet om denne feilen tidligere, men det er på plass med ny tråd da jeg ønsker å diskutere Corsairs RMA-tilbud og erfaringer med PSUer fra denne produsenten.

 

 

Jeg har en AX860i som fungerer ypperlig til hverdagsbruk. Hvis jeg reiser på ferie - eller lar maskinen være frakoblet strøm for noen dager, vil den rett og slett ikke slå seg på. Maskinen slår seg på i noen sekunder før den rebooter, igjen og igjen til jeg innser (tror, vell å merke) at dette ikke kan være bra for hardwaren ellers i maskinen.

 

Jeg slår den av manuelt med bryteren før jeg lar den stå tilkoblet i 10-30 min før den slår seg på uten problem. Enn så lenge strømmen er tilkoblet, blir det aldri noe problem. Jeg ønsker dog å forske videre på en mulig løsning.

 

 

Fikk godkjent RMA fra Corsair i dag, og til min store overraskelse skal denne bli sendt til Nederland. Det betyr dyr frakt, og må jeg betale moms, toll o.l for retur av ny vare?

 

PSUen er forøvrig kjøpt hos Digital Impuls, så jeg blir heller å benytte meg av disse gutta fremfor å sende den nedover Europa.

Jeg kontaktet Corsair i håp om en forklaring/tilståelse for at problemet er kjent/ eller mulige tester jeg kunne gjøre før jeg plukker den fra maskinen. I og med jeg ikke har reserve PSU liggende blir jeg uten PC, noe som er lite aktuelt i dagene mot eksamen.

 

Spørsmålet blir som følger;

 

Er det noen som har erfaring med Corsair RMA?

Er det noen som har erfart noe lignende med Corsair PSU?

 

Edit.

Ringte Corsair på Skype (gratis) og forklarte situasjonen. Fikk fortsatt ikke noe videre hjelp ang. feilsøking annet enn hva som ellers blir anbefalt (annet hk, annen psu etc). Fikk dog tilbud om gratis frakt til Corsair via UPS.

 

Kvaliteten på Corsair produktene er heller tvilsom (har også et 750D kabinett med feil på I/O panelet), men kundeservicen virker rimelig bra.

 

Hej,

 

Tråkigt att det krånglat med ditt nätaggregat. När man som slutkund vänder sig direkt till oss för RMA så får man stå för frakten själv, därför brukar jag alltid rekommendera att vända sig till butiken man köpte den ifrån först.

 

Är det något du eller någon annan här på forumet undrar över angående Corsair-produkter så skicka mig ett PM så löser vi det. :)

 

Med vänliga hälsningar,

Corsair Johan

Lenke til kommentar

 

Jeg har skrevet om denne feilen tidligere, men det er på plass med ny tråd da jeg ønsker å diskutere Corsairs RMA-tilbud og erfaringer med PSUer fra denne produsenten.

 

 

Jeg har en AX860i som fungerer ypperlig til hverdagsbruk. Hvis jeg reiser på ferie - eller lar maskinen være frakoblet strøm for noen dager, vil den rett og slett ikke slå seg på. Maskinen slår seg på i noen sekunder før den rebooter, igjen og igjen til jeg innser (tror, vell å merke) at dette ikke kan være bra for hardwaren ellers i maskinen.

 

Jeg slår den av manuelt med bryteren før jeg lar den stå tilkoblet i 10-30 min før den slår seg på uten problem. Enn så lenge strømmen er tilkoblet, blir det aldri noe problem. Jeg ønsker dog å forske videre på en mulig løsning.

 

 

Fikk godkjent RMA fra Corsair i dag, og til min store overraskelse skal denne bli sendt til Nederland. Det betyr dyr frakt, og må jeg betale moms, toll o.l for retur av ny vare?

 

PSUen er forøvrig kjøpt hos Digital Impuls, så jeg blir heller å benytte meg av disse gutta fremfor å sende den nedover Europa.

Jeg kontaktet Corsair i håp om en forklaring/tilståelse for at problemet er kjent/ eller mulige tester jeg kunne gjøre før jeg plukker den fra maskinen. I og med jeg ikke har reserve PSU liggende blir jeg uten PC, noe som er lite aktuelt i dagene mot eksamen.

 

Spørsmålet blir som følger;

 

Er det noen som har erfaring med Corsair RMA?

Er det noen som har erfart noe lignende med Corsair PSU?

 

Edit.

Ringte Corsair på Skype (gratis) og forklarte situasjonen. Fikk fortsatt ikke noe videre hjelp ang. feilsøking annet enn hva som ellers blir anbefalt (annet hk, annen psu etc). Fikk dog tilbud om gratis frakt til Corsair via UPS.

 

Kvaliteten på Corsair produktene er heller tvilsom (har også et 750D kabinett med feil på I/O panelet), men kundeservicen virker rimelig bra.

 

Hej,

 

Tråkigt att det krånglat med ditt nätaggregat. När man som slutkund vänder sig direkt till oss för RMA så får man stå för frakten själv, därför brukar jag alltid rekommendera att vända sig till butiken man köpte den ifrån först.

 

Är det något du eller någon annan här på forumet undrar över angående Corsair-produkter så skicka mig ett PM så löser vi det. :)

 

Med vänliga hälsningar,

Corsair Johan

 

 

Det er 3 Corsair PSUer jeg har kjøpt med problemer. To feil på AX860i alene samt to feil (byggekvalitet) på kabinettet Corsair 750D. Har gående sak hos Corsair på begge av disse produktene.

 

Hjelpen er bra - men i begge tilfellene må produktene inn. Har dog bestemt meg for å levere disse til butikk(Digital Impuls) foran å sende ting å tvers av EU...

 

Kan godt hende jeg har vært veldig uheldig, men jeg sitter med et noe labert kvalitetsinntrykk av Corsair.

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Det er 3 Corsair PSUer jeg har kjøpt med problemer. To feil på AX860i alene samt to feil (byggekvalitet) på kabinettet Corsair 750D. Har gående sak hos Corsair på begge av disse produktene.

 

Hjelpen er bra - men i begge tilfellene må produktene inn. Har dog bestemt meg for å levere disse til butikk(Digital Impuls) foran å sende ting å tvers av EU...

 

Kan godt hende jeg har vært veldig uheldig, men jeg sitter med et noe labert kvalitetsinntrykk av Corsair.

 

 

Tråkigt att höra att du tycker så, har du skickat in både ditt AX860i och ditt 750D?

Lenke til kommentar

 

Det er 3 Corsair PSUer jeg har kjøpt med problemer. To feil på AX860i alene samt to feil (byggekvalitet) på kabinettet Corsair 750D. Har gående sak hos Corsair på begge av disse produktene.

 

Hjelpen er bra - men i begge tilfellene må produktene inn. Har dog bestemt meg for å levere disse til butikk(Digital Impuls) foran å sende ting å tvers av EU...

 

Kan godt hende jeg har vært veldig uheldig, men jeg sitter med et noe labert kvalitetsinntrykk av Corsair.

 

 

Tråkigt att höra att du tycker så, har du skickat in både ditt AX860i och ditt 750D?

 

 

Nei, det må gjøres i januar. Det passer ikke å levere inn slikt under semesteret, da jeg har programvare som ikke kan kjøres på laptop(i teorien kan det strengt tatt, men krever mye krefter). Skal levere inn begge deler i januar.

 

God service og gode produkter - er bare synd kvaliteten er noe varierende... :hm:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt (og har) en god del Corsair-produkter, det har forøvrig gått for det meste i PSUer (3 stk) og minnebrikker (6 stk) pluss en Voyager minnepinne (som nå er så og si ubrukelig til det meste p.g.a liten størrelse, kun 4GB), men jeg har iofs kun gode erfaringer med alle disse. Men forstår at det er noe dritt når man selv er svært uheldig og får mandagsprodukter som gir en mye trøbbel.

 

Det merket jeg har hatt mest problemer med selv er Asus, der har jeg hatt en del hovedkort pluss et skjermkort som har gitt meg mange hodepiner. Men jeg går der ut i fra at det bare er jeg som er uheldig, og Asus ikke har råtten kvalitet på produktene sine.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt (og har) en god del Corsair-produkter, det har forøvrig gått for det meste i PSUer (3 stk) og minnebrikker (6 stk) pluss en Voyager minnepinne (som nå er så og si ubrukelig til det meste p.g.a liten størrelse, kun 4GB), men jeg har iofs kun gode erfaringer med alle disse. Men forstår at det er noe dritt når man selv er svært uheldig og får mandagsprodukter som gir en mye trøbbel.

 

Det merket jeg har hatt mest problemer med selv er Asus, der har jeg hatt en del hovedkort pluss et skjermkort som har gitt meg mange hodepiner. Men jeg går der ut i fra at det bare er jeg som er uheldig, og Asus ikke har råtten kvalitet på produktene sine.

Asus er konge :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Asus er vel den eneste produsenten jeg aldri har hatt problemer med, men det er nok heller en tilfeldighet enn noe annet. ALLE produsenter slipper mandagsprodukter fra tid til annen og noen slipper selvsagt flere enn andre.

 

Corsairs PSUer var fabelaktige i begynnelsen, da de fleste (eller kanskje alle?) ble produsert av Seasonic. De var også jevnt over suverent best priset gitt kvaliteten. Så, etter å ha opparbeidet et solid omdømme, begynte de å fire på kvaliteten ved å få produktene sine laget av dårligere/billigere produsenter samtidig som prisene ble skrudd opp. I dag er vel kun noen ytterst få av PSU-modellene produsert til topp standard og disse er da også blant de dyreste på markedet i sine segmenter. De lager fremdeles greie produkter, men kvalitetskontrollen er manglende og du får dårlig valuta for pengene. Profitthensyn har altså tatt over for kvalitet og merkestolthet.

 

Selv ville jeg ikke handlet Corsair i dag, siden du nesten uansett hva du skal ha får bedre ting for mindre penger fra andre merker. Veldig synd siden Corsair virkelig var et av de beste merkene på markedet i flere år, men ingenting varer jo evig....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har massivis med Corsairprodukter og min erfaring er at kvaliteten er på par med det meste annet high-end utstyr.

 

Jeg har dog god erfaring med supporten deres, noe i og for seg Johan fra Corsair viser i tråden.

 

Som han påpeker så vil du slippe frakten hvis du tar et via butikk. Moms og toll skal aldri belastes reparasjoner da det er midlertidige utførsler av varer som kommer tilbake, enten reparert eller erstattet med ny vare.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Jeg har massivis med Corsairprodukter og min erfaring er at kvaliteten er på par med det meste annet high-end utstyr.

 

Jeg har dog god erfaring med supporten deres, noe i og for seg Johan fra Corsair viser i tråden.

 

Som han påpeker så vil du slippe frakten hvis du tar et via butikk. Moms og toll skal aldri belastes reparasjoner da det er midlertidige utførsler av varer som kommer tilbake, enten reparert eller erstattet med ny vare.

 

Selvsagt finnes det masser av folk som aldri har hatt problemer med Corsairproduktene sine; ganske sikkert de aller, aller fleste, akkurat som jeg aldri har hatt problemer med et ASUS-produkt. Det er som imidlertid er udiskutabelt er at antallet klager på alskens internettfora har gått i været etter at de byttet produsenter, samtidig som testresultatene har gått fra rene seksere over hele rekka til alt fra "nei ellers takk" til "veldig bra".

 

Kundebehandligen til Corsair er imidlertid fremdeles blant de aller beste. At man må returnere produktet til produsenten er standard policy i stort sett hele verden bortsett fra Norge, med mindre firmaet har en nasjonal tilstedeværelse. Her har vi tross alt fordelen av å kunne velge å returnere det til butikken siden loven legger ansvaret hos dem, noe som generelt ikke er tilfellet i andre land med mindre butikkene velger å tilby garanti selv.

 

Min gamle HX1000 var ellers den beste PSUen jeg har hatt, inntil et tordenvær drepte den da den var 6-7 år gammel.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...