Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCn har fått ebola? (eller annet virus) - Belønning!


Anbefalte innlegg

God dag!

Jeg tar en kort oppsummering av situasjonen:

Jeg kjøpte Sims 4 - store problemer - EA har rævva kunderservice (thanks obama) - lasta ned Comodo Firewall, fordi jeg leste på forskjellige forum at det kunne hjelpe - BOOM AVG finner virus. Siden jeg er så vandt med AVG får hetta (crack'a spill, Key generators etc), så la jeg ikke noe i det. Husker ikke virusnavnet. Plutselig gikk alt så syykt tregt, og jeg måtte faktisk kortslutte den.
Når jeg skrudde den på den åpna jeg den i Sikkerhetsmodus, og tok en AVG scan over natta. (Det var en merkelig scan.. Den foregikk i CMD og så ganske så alvorlig ut). Når jeg våkna i dag tidlig skulle jeg skru den av og starte den i vanlig modus, men med en gang jeg trykte på f.eks Spotify, var det tilbake til baare loading. Så jeg dro på jobb, mens Spotify loadet, og når jeg kom hjem, var PCn av.

Her er problemet nå: Når jeg skrur på PCn, står det (No video input) på monitoren (stasjonær). Dette har skjedd før, og det hjalp å bytte CMOS batteri, men de batteriene skal jo vare i årevis (?) og jeg byttet det for 2 måneder siden.

PCn er en selvgygd PC type gaming, og er snart 3 år gammel. Jeg har oppgradert GPU (nylig), PSU og installert vannkjøling siden jeg kjøpte den. Specs må komme etterhvert, ettersom jeg ikke vet de i hodet. Spørsmålet er vell hvordan jeg skal få på skjermen, slik at jeg kan evt. starte den i sikkerhetsmodus med internett-tilgang, laste ned Windows 7 og reinstallere det.

 

Jeg spanderer et spill elns på den som kan hjelpe meg!

 

OBS: Jeg har flere ting jeg vil ha hjelp med etter jeg har fått reinstallert Windows. Jeg setter j*vlig stor pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres rart ut... Selv om du har virus så skal den ikke herpe skjermkortet ditt eller annet hardware.
Prøvd å ta ut strømkabelen, vente litt, sette den inn og skru på igjen ?

Sitter alt som det skal inne i pc'en din ? Etter at du bytter ut komponenter kan det være lurt å installere et program som holder oversikt over temperatur osv. Kanskje noe ble overopphetet.

Lenke til kommentar

Høres rart ut... Selv om du har virus så skal den ikke herpe skjermkortet ditt eller annet hardware.

Prøvd å ta ut strømkabelen, vente litt, sette den inn og skru på igjen ?

 

Sitter alt som det skal inne i pc'en din ? Etter at du bytter ut komponenter kan det være lurt å installere et program som holder oversikt over temperatur osv. Kanskje noe ble overopphetet.

Jeg fikk den på. Er nå i Sikkerthetsmodus med nett-tilkobling. Jeg bruker Speedfan for å passe på temp.

Jeg har tatt ut og inn GPU osv. Vet ikke hvorfor det plutselig gikk å slå den på nå.

 

Det er vell mulig å laste ned Windows fra Microsoft siden? Og deretter re-installere det? Burde jeg installere det på vanlige lille HDD'en eller 2TB HDD'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...