Gå til innhold

Får kviser av whey-80 fra StarNutrition


Anbefalte innlegg

Har slitt en del med uren hud i det siste. Begynte å mistenke proteinpulveret da det var en klar sammenheng mellom inntak og hyppighet av urein hud. Kuttet ut whey 80 sjokolade i en periode på 7 dager nå og huden min er allerede mye bedre.


Whey-80_Star-Nutrition.jpg

Har dere noe tips til proteinpulver som kanskje kan fungere uten å gi en masse kviser? Jeg vet om ikke det er mysen jeg reagerer på eller hva.

Litt kjedelig å ikke få i seg en shake etter en hard økt. Vanskelig å få i seg 2g pr kg kroppsvekt uten denne typen tilskudd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normalt friske mennesker greier seg helt fin uten proteinpulver.

selv mange toppidrettsutøvere spiser ikke pulver, så hvorfor skulle du det ?

Det er ikke snakk om å klare seg, det er snakk om å få mest effekt ut av treningen. Det er svært vanskelig for de fleste mennesker å spise nok kjøtt/proteiner hver dag for å dekke det behovet kroppen trenger uten å ta kroppstilskudd.

 

Og hvorfor sammenligner du det med toppidrettsutøvere? En toppidrettsutøver har åpenbart en ekstremt streng og solid kostholdsplan som normale mennesker ikke har. Og forøvrig, toppidrettsutøvere har nok en sprek kropp men de fleste av dem er ikke i nærheten av å ha like definert muskelkropp som de som driver med bodybuildning(og derav tar kosttilskudd). Men nei, ingen problem hvis man har et ekstremt bra kosthold ellers.

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener konsentrater generelt.

Råvaren uansett hva den stammer fra har bruksområder som bindemiddel i matindustrien osv.

Isolater er ment for barnemat og kosttilskudd ol og man har en dyrere produskjon hvor man for eks passer på at temp aldri er over 75c under hele produskjonen for å ikke skade aminosyreprofilen.

 

Når en produsent da skal selge et proteintilskudd og råvareprisene hentes opp i dagens verdi så tviler jeg på at de velger noe dyrt når de bestiller.

 

I 99,9% av tilfellene er innholdet på etikett data fra selve råvaren og etter dette har de tilsatt smak osv.

Ser det lett i uavhengige analyser hvor det kommer frem proteininnhold på 60ish % osv.

 

Flere butikker/produsenter har gått ut med at de oppgir råvaredataen pga "alle andre gjør det" så de må.

 

Da sitter man med 20% mindre protein en man trodde, med skadet aminosyreprofil og 2-3 ganger laktosen man trur det er. Hvor billig er det egentlig da.

Skal man sammenligne priser så ta iallefall 2x mengden før man sammenligner mot 1x mengde av isolat av god kvalitet. Det er jo det man faktisk får.

 

På toppen av det hele så skal produksjonen legges ut på anbud, Nestlé eller gaute fabrikker som produserer barnemat og ren mat i skandinavia er helt klart dyrere en random sementblandere i india som i batchen før proteintilskuddet kokte i hop falske medisiner aller værre for å så spyle med hageslange før proteinbatchen skulle blandes.

 

Flere selskaper har brent seg på dette og det ble funnet spor av ditt og datt fra fy-lista i produktet.

De seriøse tok da produksjonen hjem = koster mer.

 

Ha det i bakhodet når man ser 3kg-bøttene med isolater til rundt tusenlappen.

 

Så går det heller ikke an å si at man "trenger ikke proteintilskudd" , et proteintilskudd er like mye mat som kylling. Råvaren kan for eks være melk hvor man tar ut sukker, fett og vann, det er da fortsatt mat som all annen mat.

 

Det stemmer at det ikke er et must, men et alternativ som all annen proteinrik mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Normalt friske mennesker greier seg helt fin uten proteinpulver.

selv mange toppidrettsutøvere spiser ikke pulver, så hvorfor skulle du det ?

Synes du ble besvart godt av MrL. Målet her er å bygge kropp - ikke å være på toppidrettsnivå i en gren.

 

Noe spesielt pulver dere har god erfaring med? Stort pluss om det smaker godt i vann. Whey80 er god på smak og funker knall i vann. Litt synd å måtte bytte det egentlig.

Lenke til kommentar

Merk at smaken bør være så nøytral som mulig.

Smaker den mer ingenting / helt greit en godt er man på rett veg.

Med en gang det smaker "godt" blir man lei den etter kort tid.

 

Myoprotein og prozyme er de jeg bruker, men så er det bare en håndfull andre man kan velge mellom om man vil ha kvalitet.

Lenke til kommentar

Merk at smaken bør være så nøytral som mulig.

Smaker den mer ingenting / helt greit en godt er man på rett veg.

Med en gang det smaker "godt" blir man lei den etter kort tid.

 

Myoprotein og prozyme er de jeg bruker, men så er det bare en håndfull andre man kan velge mellom om man vil ha kvalitet.

Tja jeg er ikke helt enig i det. Har kjørt på med sjokolade fra Star Nutrition nå i 1,5 år og enda ikke gått lei den :)

 

Hva med biffprotein? Skyhøy kilopris, men jeg er ute etter noe skikkelig så jeg slipper å gå rundt med masse uren hud.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Det kan jo hende den ikke smaker oboy-godt og den er innenfor slik den burde være :rofl:

Prøv Mc Donalds-milkshake eller oboy 5-6 ganger dagen i 1,5 år så snakkes vi.

 

Det er iallefall normen.

Nå skal det sies at dårligere kvalitet tilskuddet har, bedre smaker det ( mer tilsatt smak og det er mer karb i det)

Ren råvare smaker sement og skal man samtidig få det til å smake godt uten å ta ned kvaliteten så må man jobbe lenge.

Mener jordbær fra myrevolution endret smak tresifferet ganger før de var fornøyd som en 24/7-smak.

Smakte selfølgelig ikke så godt som de første utgavene hvor det var rene milkshake-godt.

Lenke til kommentar

Synes du ble besvart godt av MrL. Målet her er å bygge kropp - ikke å være på toppidrettsnivå i en gren.

Det var bare et eksempel. Kvisene tipper jeg er et resultat av at proteinpulver som er et denaturert produkt som frislipper aminosyrer i et unaturlig mønster vi ikke er designet for forstyrrer hormonbalansen.

Aminosyrer regulerer fysiologiske mekanismer i kroppen og derfor fungerer fordøyelsen slik at dette blir regulert rett når du spiser normal mat slik vi er tilpasset. Spiser du proteinpulver overstyres dette.

Lenke til kommentar

 

Normalt friske mennesker greier seg helt fin uten proteinpulver.

selv mange toppidrettsutøvere spiser ikke pulver, så hvorfor skulle du det ?

Det er ikke snakk om å klare seg, det er snakk om å få mest effekt ut av treningen. Det er svært vanskelig for de fleste mennesker å spise nok kjøtt/proteiner hver dag for å dekke det behovet kroppen trenger uten å ta kroppstilskudd.

 

Og hvorfor sammenligner du det med toppidrettsutøvere? En toppidrettsutøver har åpenbart en ekstremt streng og solid kostholdsplan som normale mennesker ikke har. Og forøvrig, toppidrettsutøvere har nok en sprek kropp men de fleste av dem er ikke i nærheten av å ha like definert muskelkropp som de som driver med bodybuildning(og derav tar kosttilskudd). Men nei, ingen problem hvis man har et ekstremt bra kosthold ellers.

 

 

Det er ikke mer hokkuspokkus enn at du bruker 20 minutt mer på kjøkkenet i løpet av en dag enn 'folk flest' gjør og bruker gode råvarer med høyt proteinnivå og generelt mye næringsstoffer.

 

For å sette det i perspektiv, spiser du 1 kg kylling så har du ish 230-240g protein.

 

Da går jeg utifra at du bare spiser 1kg kylling og ikke alt anent du trøkker i deg som ris, egg, brødmat.. you name it.

 

Proteinpulver er ikke helt bortkastet, men med tanke på mengden protein i forhold til prisen og at det er ett tilskudd uten alle de andre næringsstoffene man trenger i fra matveien er det i grunn helt unødvendig.

 

Jeg kan forstå at enkelte tyr til det når dem cutter, men det å spise generelt næringsrik mat fremfor å 'kastebort' pengene på proteinpulver gir deg ganske mye mer for pengene.

 

 

http://www.xn--nringsinnhold-3fb.no/

 

Den her er ganske fin, egentlig.

Lenke til kommentar

De fleste som har sett hva som blir til proteinpulver ville nok styrt langt unna. Det er en grønn illeluktene guggevæske som er et restprodukt av osteproduksjon. Priim sitt argument om næringsstoffer er også relevant da pulveret er denaturert og filtrert i forskjellig grad. Det er og blir et spesialprodukt som bør brukes som det for spesielt trengende. Jeg mener det burde vært reseptbelagt og markedsføringsregulert på linje med mye "mat" som selges.

Lenke til kommentar

Proteinbehovet i mennesker er uhyre overdrevet. De aller fleste aminosyrer, og de man trenger mest av, er ikke-essensielle. De beste kildene til protein og god helse er i planteriket. Korn, nøtter og legumer. Jeg vil faktisk anbefale vegetarkost til folk som bygger. Masse proteiner og mat av høyere næringsverdi og som fører til langt bedre helse enn animalsk protein og kolesterol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...