Volscan Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 (endret) Her om dagen startet ikke bilen min. Jeg fikk trillstartet den men etter en stund gikk alle lysene på bilen både inne og ute, også døde bilen. Er rimelig sikker på at dynamo er gåen. Men jeg ladet opp batteriet igjen og satte det i igjen bare for å prøve. Alle ledninger er koblet til, men bilen får ikke strøm. Ingen reaksjon når jeg skrur på tenninga. Noen som vet hva det er? (Ford Transit Connect 2005) Endret 9. november 2014 av Volscan
hean Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 Virker for meg som en eller annen hovedsikring er gått... ett fulladet batteri som fungerte for litt siden skal klare å få liv i bilen selv om det er dårlig.
Gavekort Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 (endret) Utlading kan vel ta knekken på et dårlig batteri, men sjekk for all del sikringene. Endret 9. november 2014 av Gavekort
Volscan Skrevet 9. november 2014 Forfatter Skrevet 9. november 2014 Er det sikringer som har gått når lysene forsvinner litt etter litt? Først forsvant speedometerlyset, deretter forsvant resten av dashbordet, og så frontlysene og nødblinkene.
hean Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 (endret) Er det sikringer som har gått når lysene forsvinner litt etter litt? Først forsvant speedometerlyset, deretter forsvant resten av dashbordet, og så frontlysene og nødblinkene. Forstod det slik at de forsvant samtidig... Endret 9. november 2014 av Nasciboy
Volscan Skrevet 9. november 2014 Forfatter Skrevet 9. november 2014 Skjønner det. Veldig dårlig forklart. Beklager det!
Snylter Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 Hvilken spenning hadde batteriet da det ble koblet til igjen etter opplading? Jeg tipper på dødt batteri, kanskje som en følge av dårlig lading.
Snylter Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 Det er jo så godt som flatt. Fulladet skal det ha en hvilespenning på rundt 12,8V. Batteriet regnet som flatt ved 12V hvilespenning. 1
Volscan Skrevet 9. november 2014 Forfatter Skrevet 9. november 2014 Ok. Men da byter jeg batteiret. Takk skal du ha
hean Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 Det er jo så godt som flatt. Fulladet skal det ha en hvilespenning på rundt 12,8V. Batteriet regnet som flatt ved 12V hvilespenning. Ingen reaksjon på 12.2 volt er etter min mening litt for lite reaksjon.
Snylter Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 Helt riktig Nasciboy, men det batteriet er fortsatt å anse som ferdig om det hadde kun 12,2V spenning etter opplading.
hean Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 (endret) Helt riktig Nasciboy, men det batteriet er fortsatt å anse som ferdig om det hadde kun 12,2V spenning etter opplading. Jepp... men denne tråden handler om feilsøking, ikke sant? Ikke om bedre føre var ting som kan tas i ettertid... det er selvsagt greit å si at batteriet er dårlig men man må presisere samtidig at det trolig ikke er grunnen til at bilen ikke reagerer i det hele tatt for det er slik du legger det frem. Endret 9. november 2014 av Nasciboy
sedsberg Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 Mål spennigna ved belastning. F.eks. med frontlysa på eller når du prøver å starte bilen. Det sier deg mye mer enn bare hvilespenninga. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå