Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har mange gode poenger, men det er også mange antagelser her som ser veldig feil ut.

 

 

Det er nok ikke bare en antakelse.

 

Det ser nok veldig feil ut for en ateist som tror at Bibelen er bare en eventyrbok, eller noe i den dur.

 

Profetiene i Bibelen er klare på at vi nå er i endetidens siste dager.

Og om vi følger litt med på hva som skjer i verden, og ikke bare stoler på norsk media, så er det ikke vanskelig å komme til den konklusjon at profetiene i Bibelen er riktig, og alt tyder på at vi ER i full fart på vei mot slutten på denne verden.

 

Jeg har nevnt mye av det som skjer før, men problemet er at folk flest tror det er bare "konspirasjonsteorier" og det hjelper ikke om jeg dokumenterer det heller.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

 

Verden var ikke bedre før, tror du det, er du naiv.

Verden VAR bedre før, problemet er bare at du ikke levde da så du vet det ikke.

 

Men hvis du lever en stund til, så vil du nok opleve at det blir enda mye verre. Og snart vil alt kollapse

Hvordan kan du vite at verden var bedre før? Du levde jo ikke, så du kan ikke vite det.

 

 

Det spørs hvor langt tilbake du mener med før.

 

Det jeg mener med før er stort sett før de fleste her ble født, og/eller gamle nok til å huske hvordan det var.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

jeg er vel gammel nok, vil jeg tro, og kan bare si at slik jeg husker det, så var det annerledes før, men ikke bedre eller for den del verre

 

vi tror kanskje at det var bedre, fordi man ikke så og hørte resten av verden, slik vi nå gjør 24/7

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

jeg er vel gammel nok, vil jeg tro, og kan bare si at slik jeg husker det, så var det annerledes før, men ikke bedre eller for den del verre

 

vi tror kanskje at det var bedre, fordi man ikke så og hørte resten av verden, slik vi nå gjør 24/7

 

Det var bedre i resten av verden også før, selv om det på lang nær sto bra til da heller.

Det er som sagt verre nå.

Men problemet er som jeg nevnte at siden norsk offisiell media stort sett ikke nevner det, så tror folk at det er bedre nå, og når noen av oss prøver å informere dem om hva som virkelig skjer i verden, så tror folk det er "konspirasjonsteorier"

Lenke til kommentar

 

 

Grunnen til at den er på vei ned nå er vel mest pga. dårlig kosthold. Folk spiser på seg hjerteinfarkt, kreft og annet svineri. Selv et gjennomsnittlig inntak av kalorier i dag ligger sikkert på et nivå som er mangedobbelt i forhold til nivået våre beste-/oldeforeldre lå på.

 

 

 

Så vidt jeg vet spiser ikke folk noe særlig mer nå enn før. Heller mindre. Men de er i mindre aktivitet. De spiser også stadig mer kjøtt og ost på bekostning av plantekilder. Tro det eller ei, men overvekt er i seg selv ingen spesiell indikator for livsstilssykdom. Det er en myte. Overvekt forårsaker ofte enkelte endringer i metabolikk, hormonutskillelse, høyere blodtrykk, og større slittasje på skjelett og slikt. Den største indikatoren for livsstilssykdom er faktisk HVA man spiser, og hvor mye av det. Animalia skaper sykdom mens plantemat ikke bare beskytter mot sykdom men faktisk kan reversere veldig mye av det. Dessverre kommer de aller færreste mennesker noen gang til å forsøke en plantebasert diett.

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar

 

 

 

Grunnen til at den er på vei ned nå er vel mest pga. dårlig kosthold. Folk spiser på seg hjerteinfarkt, kreft og annet svineri. Selv et gjennomsnittlig inntak av kalorier i dag ligger sikkert på et nivå som er mangedobbelt i forhold til nivået våre beste-/oldeforeldre lå på.

 

 

 

Så vidt jeg vet spiser ikke folk noe særlig mer nå enn før. Heller mindre. Men de er i mindre aktivitet. De spiser også stadig mer kjøtt og ost på bekostning av plantekilder. Tro det eller ei, men overvekt er i seg selv ingen spesiell indikator for livsstilssykdom. Det er en myte. Overvekt forårsaker ofte enkelte endringer i metabolikk, hormonutskillelse, høyere blodtrykk, og større slittasje på skjelett og slikt. Den største indikatoren for livsstilssykdom er faktisk HVA man spiser, og hvor mye av det. Animalia skaper sykdom mens plantemat ikke bare beskytter mot sykdom men faktisk kan reversere veldig mye av det. Dessverre kommer de aller færreste mennesker noen gang til å forsøke en plantebasert diett.

 

 

Det var jo det jeg sa, at folk spiser på seg sykdom.

Endret av mofomofo
Lenke til kommentar

Du har rett.

 

Denne verden er fortapt.

 

Vi er nå inne i endetidens siste dager, som er er nevnt i Bibelen.

 

- INSERT BULLSHIT TROLL POST -

 

Nice troll bro, ingen Kristne mener denne verden er fortapt, dead giveaway. Kan godt være jeg tar feil da det finnes nok kristne idioter der ute som faktisk trur på bullshitten du skriver men det betyr at de ikke trur på Gud og er derfor pr definisjon ikke kristen selv om de trur det selv. Blir det samme som en individualist som trur på all makt til kollektivet.

 

Hvis en faktisk trur på alt det som står i OP hvorfor i helvete spiser du pizza og støtter industrien du mener ødelegger verden? Like mye integritet som Al Gore som har 40 ganger større karbon avtrykk på villaen sin en gjennomsnitt borgeren. Hvis du trur at genmodifisert mat og moderne levestil med mobil telefoner, tv, pc, internett og hele pakke ødelegger verden, hva slags type menneske er du når du fortsetter å bruke denne levestilen? Hvorfor lever ikke dere ute i skogen på fjellet som OP mener han burde? Mangel på integritet, latskap eller handler det bare om at du ikke vil redusere din levestandard så lenge ikke resten gjør det før deg? Isåfall vil jeg kalle det for feighet.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Hvis en faktisk trur på alt det som står i OP hvorfor i helvete spiser du pizza og støtter industrien du mener ødelegger verden? Like mye integritet som Al Gore som har 40 ganger større karbon avtrykk på villaen sin en gjennomsnitt borgeren. Hvis du trur at genmodifisert mat og moderne levestil med mobil telefoner, tv, pc, internett og hele pakke ødelegger verden, hva slags type menneske er du når du fortsetter å bruke denne levestilen? Hvorfor lever ikke dere ute i skogen på fjellet som OP mener han burde? Mangel på integritet, latskap eller handler det bare om at du ikke vil redusere din levestandard så lenge ikke resten gjør det før deg? Isåfall vil jeg kalle det for feighet.

Trådstarter virker ganske ung, men uansett alder er det aldri for sent eller tidlig å endre livsstil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...