Gå til innhold

Formaterte PC'en. Glemte et viktig Word dokument. Noe håp?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Dette virker kanskje litt dumt, men fikk en venn til å formatere pcen i stad, pga den hadde en del virus og var treg.

 

Skulle kopiere et dokument til eksamensoppgaven, men fant ut nå at jeg hadde 2 identiske Word-filer. Den ene var på 10 sider mindre enn den andre. Jeg kopierte selvfølgelig feil.

 

Er det noe håp for å få tilbake det gamle?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første du må gjøre er å IKKE bruke maskinen med samme harddisk FØR du har tatt et søk. Ikke lag nye filer, slett og flytt på ting. Det gjør søket verre.

 

Finnes mye forskjellig software du kan prøve deg på, kan starte med å anbefale å sjekke følgende link: http://www.howtogeek.com/169344/how-to-recover-a-deleted-file-the-ultimate-guide/.

 

Det er ikke rett frem å gjøre dette - og som regel resulteres det i flere timer med gjennomgang av hundrevis av filer.

 

Hvis du ikke tørr/gidder å begi deg ut på dette, bør du levere maskinen til et firma som kan lete gjennom disken for deg. Dette kan fort koste noen kroner og ta noe tid.

 

 

Har sagt det før - sier det igjen; har du ikke backup av det, er det ikke viktig nok. Dropbox er til og med gratis (nok GB til slike filer ihvertfall). Jeg lagrer ALLE mine filer og notater i skyene i tilfelle noe skjer. Gjør dette så fort du har funnet filen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

1. Bruk programmet Recuva for å gjenopprette tapte filer. Sørg for å ikke installere på disken du vil redde dokumentene på.

2. Deretter gjør ett søk med Recuva og dermed kan du gjenopprette dokumentet om ikke disken allerede har overskrevet den.

 

https://www.piriform.com/recuva

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...