Ursamajor Skrevet 5. november 2014 Skrevet 5. november 2014 Jeg holder på å sette opp ett nettverk hjemme, ISP er Telenor med sin Zyxel 2812-HNU-F3 jeg har laget ett kart sånn som dett er koblet i dag. Det er LAN Cat 6 mellom alle maskiner og rutere. det er 2 etasjer i huset mitt med 0,5 m med betong i mellom så flere rutere må til. Jeg hadde Cisco 6500 i bridge og det fungerte greit, Men cisco i bridge utelater mange funksjoner. Zyxel fra telenor har vært stabil som ruter men WIFI er crap. I Hus no 2, (30 m fra Zyxel) står det en D-Link dir 615 som AP med WIFI. I dette huset er det 2 pc som brukes i bedriften til min svoger, Jeg har laget til en Ext HD som vi bruker til Backup i mitt hus teknisk rom. her bruker jeg synctoy. Hvordan kan jeg best sette opp dette nettverket? har prøvd masse og feilet masse. Jeg kunne tenkt meg at i mitt hus var det en IP pool, feks 192.168.1.1-50 Nabohuset 192.168.51-100 dette for lettere holde oversikt. noen forslag om hvordan jeg kan sette opp mitt nettverk best mulig? Network chart.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå