Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hjelp etter reformatering av pc


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lenge holdt på med pc. Jeg har bygd min egen pc så jeg kan noe! I går hadde jeg en normal dag der jeg hadde kost meg med lekser og spill. Jeg tenkte jeg skulle ta den dagen der jeg renser opp Pc-en. Jeg fant fram Windows 8.1 CDen min og formaterte hele pc-en. Jeg lastet all ned og installerte Windows. Etter dette kom da selvfølgelig drivere. Etter jeg hadde lastet ned en rekke drivere for skjermkort, hovedkort og utstyr var jeg endelig ferdig etter mye venting. Så skjer dette pc-en min fryser. Alt stopper opp. Jeg skrur pc-en av og på og den fungerer til jeg åpner et program. «I also notice that when the freeze occurs for me that my mouse is responsive as normal and I can move it around the screen but my keyboard stop responding. I can click with the mouse but it doesn't do anything. The system doesn't automatically restart, I have to force a power-down or restart by physically hitting the button on my case. Jeg fikk I noen tilfeller når jeg skrudde pcen på igjen at Windows kan ha blitt feil installert. Så jeg gjorde akkurat det samme som forrige gang. Det samme skjedde igjen. Har aldri hatt dette problemet før. Trenger hjelp. Jeg prøvde også å laste ned Windows 7 for å se om det kunne fungere med da ble det bluescreen med en gang den er ferdig med å «laste windows»

 

Med vennlighilsen Sondre Skjellaug.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Den funket helt fint, men det kommer opp at windows kanskje ikke er riktig installert. jeg skjø mer ikke helt hvorfor dette kommer. Jeg skal prøve igjen når jeg kommer hjem fra skolen. Prøve å se om det kan være noen av drivere som kanskje forstyrrer...

 

Har du overklokket?

Lenke til kommentar

 

Den funket helt fint, men det kommer opp at windows kanskje ikke er riktig installert. jeg skjø mer ikke helt hvorfor dette kommer. Jeg skal prøve igjen når jeg kommer hjem fra skolen. Prøve å se om det kan være noen av drivere som kanskje forstyrrer...

 

Har du overklokket?

Nja bittelitt :https://www.komplett.no/intel-core-i7-4820k/794256#!tab:reviews har denne kjører den på 4 GHZ

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg prøvde og Trykke på cmos reset knappen bak på hovedkortet, men det hjalp ikke.. men den re-setter vel kanskje ikke overclock?

 

Du kan jo ta ut batteriet på hovedkortet, og se om det hjelper, men det er som regel bare når du faktisk har store problemer med å få PCen til å starte at det er nødvendig. Prøv å resett bios. Er nok fordi du har overklokka den at den krasjer, da du ikke har det stabil.

 

Det er faktisk anbefalt å resette bios når du re-installere OS.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Jeg prøvde og Trykke på cmos reset knappen bak på hovedkortet, men det hjalp ikke.. men den re-setter vel kanskje ikke overclock?

 

Du kan jo ta ut batteriet på hovedkortet, og se om det hjelper, men det er som regel bare når du faktisk har store problemer med å få PCen til å starte at det er nødvendig. Prøv å resett bios. Er nok fordi du har overklokka den at den krasjer, da du ikke har det stabil.

 

Det er faktisk anbefalt å resette bios når du re-installere OS.

 

Takk for hjelp skal komme tilbake med resultater når jeg er ferdig på skolen!

Lenke til kommentar

 

Jeg prøvde og Trykke på cmos reset knappen bak på hovedkortet, men det hjalp ikke.. men den re-setter vel kanskje ikke overclock?

 

Du kan jo ta ut batteriet på hovedkortet, og se om det hjelper, men det er som regel bare når du faktisk har store problemer med å få PCen til å starte at det er nødvendig. Prøv å resett bios. Er nok fordi du har overklokka den at den krasjer, da du ikke har det stabil.

 

Det er faktisk anbefalt å resette bios når du re-installere OS.

 

Har nå prøvd å ressette biosen, men det samme skjer.. er veldig usikker på hva problemet kan være.

Lenke til kommentar

Hvis maskinen ikke låser seg under POST så kan du kjøre alt dette :)

 

Oppdatere BIOS gjør du før windows laster.

 

Lag bootbar memtest:

http://www.memtest.org/#downiso

 

Kjøre checkdisk fra Win DVD:

https://kb.wisc.edu/page.php?id=6565

 

Det å starte maskinen med en minimum av hardware kan du klare ved å bruke hendene dine.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Du skriver jo i førsteposten at du kan dette.

 

Skal du installere windows på nytt igjen nå da? Det er iallfall det du forsøker på her. Du må velge Repair ikke Install Windows.

Jeg reintalere Windows i håp om at dette kunne funke etter jeg hadde "rensa" hovedkortet. men nå blir jeg nekta å laste ned noe windows på ssden. i tillegg kan jeg ikke reparere noe jeg ikke har " windows"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...