Gå til innhold

Hvor finner jeg rette folkene?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vi kommer til å trenge noe it-hjelp til et prosjekt fra et firma eller enkeltmannsforetak med visse ferdigheter og egenskaper. Har ikke gode erfaringer med de store, ønsker noen som kan snu seg kjapt og være sin egen beslutningstaker. Østlandet, tidsbegrenset. Ikke India altså.

 

Hvor begynner jeg å lete? Nettsted, annonse, forum?

(Skulle helst slippe å gjenåpne Linkedin, men må man så må man).

 

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ga bare et råd. Skal du finne gode folk må du detaljere hva slags kompetanse du ser etter. Ingen gidder å ta kontakt etter å ha lest en diffus annonse (eller - det er kanskje ikke korrekt, men det er neppe de du leter etter), men hvis du legger frem relativt detaljert hva du ser etter "up front" vil folk som innehar rett kompetanse kanskje ta kontakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det finnes kanskje flinke folk her inne som kan hjelpe deg. Om ikke kan du forsøke ett vikarbyrå siden det bare er midlertidig.

 

Gjelder det å lage web-side? Ordre-faktura? Lønn og regnskap?

Lenke til kommentar

Igjen: Jeg søker ikke kontakt, men råd om hvor jeg skal lete.

 

Men fint, er det folk her som kanskje kan hjelpe: Det handler om infrastruktur, oppgavedatabase, poengberegning og grafikkstyring til et quizprogram på tv. Oppsett, gjennomføring og kanskje videreutvikling. Programvaren eksisterer, men er ikke stresstestet i gjeldende versjon. Som nevnt er beslutningsdyktighet og evnen til å improvisere viktig, det er ingen kravspekk å gjemme seg bak når studio er fullt av folk, heller ingen ekstra kveld å utsette med. De konkrete plattformkravene har jeg ikke for hånden.

 

Men igjen igjen, spørsmålet mitt er bare hvor jeg bør begynne å lete.

 

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å ta kontakt med to-tre konsulentfirmaer for å høre om å få noen relevante cv'er med kompetansen du ønsker. Du kan da plukke ut de du synes passer best for en kort intervjurunde, men ikke alltid du har så mange valgmuligheter. Tror det er vanskelig å få noen som tar tidsbegrensede oppdrag og samtidig har kompetansen du er ute etter uten å gå igjennom et konsulenthus. Hvis du ikke liker de store, så finnes det en god del mindre konsulenthus du kan prøve også.

Lenke til kommentar

Som sagt, her kan det nok fort bli enklere å satse på ett konsulentfirma enn en enkelt person som utfører dette, skulle jeg ha tatt på meg ett slikt oppdrag så hadde det vært en av to grunner. De to grunne ville være: Penger, dette betalte sinnsykt godt i perioden det sto på, eller to, jeg ville gjort det for å ha det på CV'n. For å nå punkt to, så er jo dette som regel folk som er relativt nyutdannede. Med øsnke om å ha noe på CV'n for å komme seg videre. Når det kommer til penger, så kunne man kanskje heller ha leid inn ett konsulentselskap for å hjelpe til. De hadde nok hatt resursene til å videreutvikle senere hvis det var behov. Problemet med å gå for en enkelt person er at når denne personen er "ferdig" med dette oppdraget, så kunne det vært den biten som gjorde at han fikk nok på CV'n til å komme seg inn i ett annet firma... og da hadde man vært like langt.

 

Så over til spørsmålet ditt, man kan snakke med bemanningsbyrå og man kan poste ett oppdrag på finn og håpe noen ser monn i det oppdraget, vil tippe dette kunne vært interessant for flere forskjellige firma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...