Gå til innhold

Programvare som kombinerer Word og PDF


Thomas_79

Anbefalte innlegg

Jeg trenger gode tips til programvare som håndterer at man skal skrive overskrift og saksutredelse i starten av et dokument (vanlig tekstbehandling), så sette inn ett eller flere vedlegg (fortrinnsvis PDF-fil(er)) og deretter mer tekst. Filen må være redigerbar, altså at ma kan gå inn å endre tekst i ettertid. Selve vedleggene trenger ikke denne muligheten, da dette er PDF-filer.

 

Jeg vet at det finnes en funksjon i Word som heter "Sett inn objekt", men dersom PDF-filen er på flere sider blir det problematisk ved utskrift eller konvertering til PDF. Når man jobber i Word fungerer dette, da åpnes PDF-filen i Adobe og man kan manøvrere der. Men jeg skal lage ei PDF-fil av hele dokumentet, og da vises kun førstesiden av vedlegget og med dårlig oppløsning.

 

Mulig Word løser dette, men at jeg har for liten kunnskap på aktuelle funksjon.

 

Setter pris på innspill til problemet mitt.

 

Thomas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg hører "word" og "pdf" i samme setningen, tenker jeg alltid på LibreOffice. Den ligger /langt/ over MS Word i pdf håndtering og generering. Jeg vet ikke om den kan gjøre akkuratt den jobben du ønsker her, men til vanlig generering av pdf filer, er det både lettere og høyere kvalitet enn Word + Adobe full versjon.

 

Andre muligheter inkludere pdfCreator, som kan kombinere pdf dokumenter til enn dokument (i tillegg til å være en "pdf skriver").

 

Hvis du ikke er redd for litt kommandolinje arbeid eller skripting, kan "pstools" være nyttig til manipulæring av pdf dokumenter.

 

Du kan ogå se på LaTeX som alternativ. Det er vanskeligere å lære enn en tekstbehandler, men har mange flere muligheter til å gi høy kvalitet og til å automatisere arbeidet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...