Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke spille av Netflix på smart-TV via telefonen, AC66U har skylda?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har mange aktive tråder her nå. Her kommer enda en.

 

Jeg har en Panasonic ST60 smart-TV der jeg bor, mens mine foreldre har nøyaktig samme TV der de bor. Der jeg bor har jeg en Belkin N750-router, mens foreldrene min har Asus AC66U.

 

Jeg har en Nexus 5 og mine foreldre har et Samsung Galaxy Note-nettbrett. Fra disse enhetene kan jeg spille av filmer på Netflix på TV-en. Da trykker jeg på "cast"-ikonet. Ganske likt Chromecast har jeg forstått.

 

Der jeg bor har dette alltid fungert smertefritt, og fungerer fortsatt smertefritt. Det har også fungert fint hos mine foreldre, men når får jeg bare følgende feilmelding når jeg caste filmer fra telefonen eller nettbrettet:

 

"Timeout while contacting the target device (16001)."

 

Jeg har prøvd alt. Resatt nettbrettet, resatt routeren, lastet inn original firmware, lastet inn Merlin-firmware, logget av og på på alle enheter. Jeg snakket med Netflix support, og de ga opp.

 

Det rare er at det fungerer helt fint å caste fra telefonen/nettbrettet til TV-en når jeg ser YouTube.

 

Grunnen til at jeg tror at det er routeren, er at det fungerer der jeg bor, med nøyaktig samme enheter, mens det ikke fungerer på nettverket hos mine foreldre der jeg har AC66U.

 

Jeg tenker at det er en innstilling i routeren. Kan dere tenke dere hvilken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellige instillinge rpå tv'n kan være en mulighet.

Nei, nå har jeg nettopp resatt TV-en til fabrikkinnstilling også, og jeg har lagt inn samme innstillinger på denne TV-en, som den andre. Det hjalp ikke. Forskjellen er at den som ikke fungerer er tilkoblet trådløst, og den som fungerer med kabel. Men det har altså fungert med den som er tilkoblet trådløst tidligere.

Endret av 1-2-3-
Lenke til kommentar

Sjekk SW-versjonen på TVene. Selv om jeg heller mot at dette har med routeren å gjøre.

 

Begge TV-ene er oppdatert med nyeste programvare. Det er nok routeren. Jeg bare skjønner ikke hva. Tidsavbrudd-error. Hvor i routerinnstillingene kan en regulere ting som har med det å gjøre da?

Lenke til kommentar

Mulig for stor avstand til TV.

Mulig radiostøy i rommet. (Fra ruter, tv eller annet.)

 

Kan du finne ideer her? http://nettfart.no/

 

Men det fungerte jo en stund. Og jeg har ikke flyttet på noe av enhetene. Det jeg derimot har gjort er å fikle med routerinnstillingene etter å ha rådført meg med folk her på forumet. Men nå resatte jeg jo routeren i går da og det hjalp ikke.

Lenke til kommentar

Uten å kunne gå inn på det då er der en sammenheng mellom nettverkskortet (i PC) og USB-portene.

Ta ut usb for headsett etc. og prøv.

Reset nettverkskortet.

Under Handlingssenter er forskjellige feilsøkingsmuligheter.

(Det har du kanskje gjort allerede.)

 

Men...dette har ikke noe med dataen å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...