Gå til innhold

Sortering av 2 lister i excel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen som har en løsning på dette.

* Har 2 lister med artikler de har de samme artikkel nummerne, men den ene listen har f.eks 100 linjer og den andre har 50 linjer, Målet er å få sortert inn likt artikkel nummer inn på likt linje nummer.

Eksempel:

Artikkel 17110100300 ligger på linje 355 i kolonne A mens det samme nummeret i kolonne F ligger på linje 16. Ønsker at de automatisk skal havne på samme linje. (ingen problem om det må leses fra to forskjellige ark.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vert greit å faktisk fått ett screenshot eller at du la ut ett eksempel på hva du trenger hjelp til.

Artikkel 17110100300 har linje 355 i kolonne A. Hva nummer står det i kolonne F på linje 355?

Dersom den ikke har noe nummer her ville jeg laget en ny kolonne hvor jeg setter opp setter opp verdiene fra kolonne A og F, så filtrerer etter den nye kolonnen?

Skrevet

Hadde vert greit å faktisk fått ett screenshot eller at du la ut ett eksempel på hva du trenger hjelp til.

Artikkel 17110100300 har linje 355 i kolonne A. Hva nummer står det i kolonne F på linje 355?

Dersom den ikke har noe nummer her ville jeg laget en ny kolonne hvor jeg setter opp setter opp verdiene fra kolonne A og F, så filtrerer etter den nye kolonnen?

I kolonne F/355 står ett helt annet artikkel nr bare.

Ønsker "rød og blå" inn på samme linje på samme ark.

post-360366-0-01236900-1414496719_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...