Gå til innhold

Aktivere Windows?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg byttet nylig hovedkort fordi jeg ville putte maskinen min i et mindre kabinett og trengte derfor et M-ATX hovedkort. Jeg hadde Asus Maximus VI Hero og byttet til Asus Z97 Gryphon. Jeg hadde null problemer med å boote til Windows, men innimellom så får jeg en melding om at jeg må aktivere Windows. Til nå går jeg bare ut og lukker den, men jeg merker at det er litt slitsomt å få den opp hver gang jeg starter maskinen fra dvale. Har det noen sammenheng med at drivere fra det gamle hovedkortet gjør at Windows tror at den egentlig er lisensiert for den og ikke det nye? Er det noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man bytter et hovedkort så regnes dette som en ny datamaskin, ergo er ikke den lissensen du har gyldig.

Ta kontakt med Microsoft per telefon så kan det være det ordner seg allikevel.

Da ringer jeg dem på mandag, men det er ingen løsning som å slette drivere og bios fra det andre hovedkortet på boot disken?

Lenke til kommentar

Telefontjenesten til Microsoft er automatisert. Du taster inn en kode du finner på PC'en din, og dersom den er gyldig, får du en kode tilbake som du bruker til å aktivere Windows. Hvis du får spørsmål om hvor mange PC'er du bruker lisensen på, tast inn 1. Funker det ikke, kan du nok ikke aktivere Windows med den lisensen.

 

For å begynne, trykk Win+R (Windows-logo + R) på tastaturet og skriv inn "slui 4".

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Telefontjenesten til Microsoft er automatisert. Du taster inn en kode du finner på PC'en din, og dersom den er gyldig, får du en kode tilbake som du bruker til å aktivere Windows. Hvis du får spørsmål om hvor mange PC'er du bruker lisensen på, tast inn 1. Funker det ikke, kan du nok ikke aktivere Windows med den lisensen.

 

For å begynne, trykk Win+R (Windows-logo + R) på tastaturet og skriv inn "slui 4".

Tusen takk! Jeg fikk fikset det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...