Gå til innhold

Førstegangstjeneste og allergi. Kan jeg bli fritatt?


handerrre

Anbefalte innlegg

Jeg går nå i lære og er ferdig med læretiden i februar. Forsvaret var et av stedene jeg søkte om læreplass og ble da innkalt på sesjon del 2. Der fikk jeg vite at læreplassen allerede var besatt og fikk en innkalling til flyforsvaret etter læretiden min.

 

På hørseltest fikk jeg perfekt og ellers ingen bemerkninger på helsen. Og gjorde det bra på alle andre tester.

Men, i sommer begynte jeg å merke timotei allergien min veldig sterkt (tårer rant konstant og nysing) og har nå fått en attest fra legen på at jeg har 49,8 på timotei.

Jeg har og siden sesjon del 2 fått svak tinnitus (har ikke noe attest på).

 

Nå har det seg også slik at jeg har muligheten til å få en veldig ønsket jobb etter læretiden, men hvis jeg må i forsvaret ødelegger dette. Så jeg skal være ærlig, jeg har absolutt ingen ønske om å dra i forsvaret. At jeg "plutselig" har begynt å kjenne allergien innrømmer jeg kan virke mistenkelig. Men det er jeg ikke uærlig på.

 

Vil dette kunne gi meg fritak? Er det mulig å sende inn på en eller annen måte og få vite dette før jeg eventuelt drar til opptaket?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hvis du har allergier som påvirker din daglige tjeneste så vil du nok mest sannsynelig få fritak. Du kan evnt prøve å kontakte dem via mail og forklare situasjonen og at du har legeerklæring på allergien, så kan det hende de hjelper deg derfra. Tviler på at de vil tvinge deg inn om du har bevis på allergi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...