Gå til innhold

Bedrifts-ultrabook med 16gb minne


deep750

Anbefalte innlegg

Hei, det er på tide på oppgradere jobb-PC. Er på utkikk etter en nett PC (Ultrabook) med 16 gb minne. Har sjekket litt rundt, men ikke funnet noe. De fleste ultrabooks har maks 8 gb.

 

Andre krav;

14-15" skjerm

minimum full HD

helst i7 prosessor (ikke Ultra Low (2 kjerne)).

256 gb SSD

 

Noen som har noen tips om alternativer?

Endret av deep750
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope, det tviler jeg på det finnes, da ultrabook ofte kun ha 1 rambrikke, som regel loddet direkte på hovedkortet.

Men hvis det hadde finnes hadde prisen blitt ekstrem høy:

 

LENOVO ThinkPad X1 Carbon TouchUltrabook 14" WQHD 2560x1440 IPS Matt, Intel Core i7-4600U, 8GB, 256GB SSD, HD Graphics 4400, 4G/LTE, Windows 8.1 Pro

 

Lenovo Y50-70 sistnevnte er nærmere dine krav, altså litt bedre, men til en mye fornuftigere pris.

Men dette er forbrukermarkedet ikke bedrift, så kanskje ikke alternativ?

Lenke til kommentar

Nope, det tviler jeg på det finnes, da ultrabook ofte kun ha 1 rambrikke, som regel loddet direkte på hovedkortet.

Men hvis det hadde finnes hadde prisen blitt ekstrem høy:

 

LENOVO ThinkPad X1 Carbon TouchUltrabook 14" WQHD 2560x1440 IPS Matt, Intel Core i7-4600U, 8GB, 256GB SSD, HD Graphics 4400, 4G/LTE, Windows 8.1 Pro

 

Lenovo Y50-70 sistnevnte er nærmere dine krav, altså litt bedre, men til en mye fornuftigere pris.

Men dette er forbrukermarkedet ikke bedrift, så kanskje ikke alternativ?

OK, kanskje det kommer noe passende ved neste generasjon ultrabook.

 

Sistnevnte har to aspekter; litt for høy vekt og for dårlig levetid på batteri

Lenke til kommentar

Er det et alternativ å ettermontere ekstra RAM? På bedriftsbærbare er vel det ofte regnet som brukerutskiftbare deler om du bare benytter deg av orginaldeler fra produsenten.

 

Hvis ikke har du nok bare to alternativer som jeg kan finne. Zbook 14 og Precision m3800. Precision er klart raskest med sin quad-core CPU, men jeg vil ikke kalle den en ordentlig bedriftsmaskin selv om den bærer Precision-navnet. Den er i praksis helt lik forbrukermaskinen Xps 15 bare den har grafikk-kort optimalisert for CAD i stedet for spill, Nå har jo XPS-serien også svært god byggekvalitet, men den mangler typiske bedriftsfunksjoner som docking, mulighet for innebygd 4g-modem, pointing stick og skrueløs skifting av batteri. Hvis du går for denne eller XPS 15 bør du se etter varianten med 512GB ssd fordi den har 1,5 ganger så stort batteri.

 

Hvis det er et alternativ å oppgradere RAM selv, så blir det mange flere alternativ. De fleste Haswel-maskiner med plass til to minnebrikker støtter 16GB. Mangle leveres med en 8GB-brikke slik at det bare er å kjøpe en til lik 8GB-brikke for å få 16GB. Med unntak av Precision m3800 så får du nok ikke noe raskere enn en i7 u-serie på bedriftsrettede ultrabook. Om du klarer deg med det så foreslår jeg thinkpad t440s. Som du kan se i testen her er den ikke mye større enn Dell-sin 12" ultrabook.

Lenke til kommentar

 

Takk for svar.

Precision-maksina hadde vært perfekt om den hadde støttet 4g-modem.

Docking klarer man alltids fikse med en USB-dock...

 

Noen som vet når neste Intel har planer om å komme neste generasjon ultrabooks?

 

Bedriften kjører utelukkende Lenovo, så får se om det lar seg gjøre å få fra annen produsent...

Lenke til kommentar

Vær obs på at Precision maskinen har blank skerm som kan være ganske irriterende med kontorbelysning.

 

Ser også at Thinkpad t440s som jeg foreslo ikke støtter mer enn 12GB RAM. Om du faktisk må ha 16GB RAM og 12 GB ikke er nok, så er nok Thinkpad s540 det nærmeste du kommer fra Lenovo. Jeg kan ikke se noen versjoner av den som kommer ferdig med 16GB, så det må nok oppgraderes i ettertid. Men jeg har vanskelig for å tro at du vil merke noe særlig forskjell mellom 12 og 16 GB. Sjansen er nok større for at CPU vil bli flaskehalsen på en Ultarbook.

 

Hvis du kan Oppgradere RAM i ettertid kan du også se på følgende bedriftsbærbare som etter det jeg kan se støtter 16GB RAM.

HP Elitebook 840/850/740/750

Dell Latitude E7440

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Tror foreløpig ikke det finnes ultrabooks med 16gb ram desverre.

Joda, det gjør det. På jobben får ansatte nå Dell Latitude E7x40 med 16 GB RAM, etter hva jeg har hørt.

 

Edit:@TS: Jeg sitter selv på en Dell Latitude E7440, og denne støtter ordentlig dockingstasjon, ikke bare noe USB-tull.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...