Gå til innhold

(u)lykkelig eier av 6600


Anbefalte innlegg

Telefonen er helt rå har bare trøbel med en ting,oppsett for GPRS/WAP. Det ligger ingen ferdige oppsett hos netcom enda og jeg har prøvd å legge det inn manuelt men har ikke klart det. Noen som har noen gode tips??? Og til alle SX1 fans som vil vite om en feil på telefon.... den mangler automatisk tastelås(typisk Nokia) De putter "alt" inn i telefonen også hopper de over aotomatisk tastelås.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se følgende kommentar:

 

6600 does not have MMS over WAP anymore. It has MMS over HTTP which means that the operator must provide different settings for 6600.

 

You could try (but I may be wrong still) to figuring out which is the "default gateway" IP address in 7650/3650 MMS settings and adding same address in 6600 "Advanced settings" / "Proxy server address". Add also "80" as "Proxy port number".

 

Kanskje det hjelper. Får min i kveld, så da kan jeg også forske litt. Andre som har fått til dette?

Lenke til kommentar

Noe mer informasjon om MMS på 6600 (fra en svensk side). Dette må også sjekkes i forhold til NetCom/TnM. Noen som vet?

 

All dataöverföring med Nokia 6600 sker via TCP/IP. TCP/IP är ett Internet överföringsprotokoll som tillåter säker och snabb dataöverföring och är operatörsberoende.

 

Det är oerhört viktigt att kontrollera att din operatör stöder TCP/IP. Operatören måste ha stöd för TCP/IP för att du överhuvudtaget ska kunna använda tjänster som MMS och Internet tjänster.

 

Det är nya inställningar för MMS och Internet. Mer information om detta hittar du på www.nokia.se

 

Följande operatörer har idag stöd för TCP/IP i Sverige:

 

Vodafone

Telia

Comviq/Tele2 mobil

Lenke til kommentar

Argh..dette er for dumt!! NÅ kommer den informasjonen ut...herregud!!..eller er det bare vi som ikke har titta???..mener å ha lest det meste om denne mobilen og kan ikke huske et pip av dette....har lest at P900 skal komme med noe lignende..og..hvorfor har den ikke gammelt oppsett for de landene som..feks ikke vil bruke den protokollen???

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest om noe annen mobil på markede som støtter denne standarden. Som jeg nevnte så leste jeg at P900 skulle komme med dette. Det innebærer at 6600 er den første som har det, og at Nokia har kommet opperatørene i Norge i forkjøpet. Men et sted må de ha dette systemet oppe å kjører, for alle nye mobiler testes av Netcom og Telenor før de kommer i salg. Så.. A) Telenor og netcom venter til telefonen har kommet i skikkelig salg. eller B) Noen har rota et eller annet sted og ikke giddet å prioritere dette...

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Fikk litt innovertiss av å lese dette ... Igår var jeg gira på 6600, men nå vet jeg ikke mere... Hvis dette er en feil man finner med engang man prøver å bruke telefonen...

 

Ja da tørr jeg ikke tenke på hva som skjer med den etter litt overføring av filer, bruk mot laptop, lagre nr o.l. og ikke minst lange samtaler og hvordan den oppfører seg når den har vært lenge på...

Lenke til kommentar
MMS og GPRS fungerer ikke på 6600 og 6220 p.ga at Nokia jobber med en løsning med TCP/IP, slik at man kan få bedre utbytte av telefonen opp mot en datamaskin..!

Høres ut som det er noe som ikke er helt ferdig før lansering liksom... Og det med tastlåsen har de hatt på de fleste mobiler, sikkert noe som kommer på nyere firmware. Men jeg husker godt selv hvor mye problemer jeg hadde når jeg fikk min 6610 for 1 år siden. Stod på venteliste over 1 mnd før jeg fikk den. Første software og slik... Hadde "simkort avvist" flereganger og slo seg av når den følte for det...

 

Men for all del... Gi tilbakemeldinger om den funker fett og om dere har støtt på lite problemer, telefonen virker fet på papirene...

Lenke til kommentar
MMS og GPRS fungerer ikke på 6600 og 6220 p.ga at Nokia jobber med en løsning med TCP/IP, slik at man kan få bedre utbytte av telefonen opp mot en datamaskin..!

Høres ut som det er noe som ikke er helt ferdig før lansering liksom... Og det med tastlåsen har de hatt på de fleste mobiler, sikkert noe som kommer på nyere firmware. Men jeg husker godt selv hvor mye problemer jeg hadde når jeg fikk min 6610 for 1 år siden. Stod på venteliste over 1 mnd før jeg fikk den. Første software og slik... Hadde "simkort avvist" flereganger og slo seg av når den følte for det...

 

Men for all del... Gi tilbakemeldinger om den funker fett og om dere har støtt på lite problemer, telefonen virker fet på papirene...

Mobilen er ferdig..dette er ikke Nokia sin feil. Dette er Telenor og Netcom sin feil. Les posten ENDA nøyere.

 

Og for å være ærlig kan jeg ikke huske en eneste en Nokia mobil utenom de med "slide keyboard" som har hatt automatisk tastelås. Siste vanlige nokia jeg hadde var 6210 og 8210..ingen av de hadde automatisk tastelås.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...