Gå til innhold

(u)lykkelig eier av 6600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har skjønt dette riktig da....

 

 

Jeg har fått tilsendt innstillingene rett fra kundeservice hos Netcom disse er lagret på telefonen. Dvs at jeg har en som heter Netcom MMS GPRS og en som heter Netcom GPRS WAP. Problemet er at ingen av de virker. Jeg kan ikke sende mms meldinger og kan heller ikke "surfe". Har holdt på å fikle nå i to dager og har klart å sende et par mms meldinger men etter at jeg fikk de "riktige" innstillingen har det ikke gått.

 

Er heller ikke sikker på hvem av de jeg skal bruke eller skal jeg bruke begge to (en til mms og en til wap).

 

Er det også slik at innstilligene er riktige men at netcom ikke er klare, slik at det bare er å vente så "fikser" det seg selv eller er det et eller annet jeg gjør feil.

 

Har lest alle innlegge men det er fortsatt litt uklart for meg (har litt tungt for det tydeligvis:-)

 

Alle svar hjelper min telefon er forsatt offline :grine:

 

(dvs jeg klarte å få kontakt med PC,n i dag via blutooth hipp hipp....)

SE http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=164390

Lenke til kommentar

Et tips. Legg inn innstillingene sjøl, manuelt, ved hjelp av innstillingen på netcoms side. Det funker perfekt for meg og mange andre.

Og Netcom GPRS MMS er bare til MMS. Netcom GPRS WAP er når du skal wappe. Du må altså bytte på.

 

Fikk mail av netcom igår og idag. Og de hadde ikke oppsett klart. Så det kan hende at det de har sendt deg feil. Men gjør som oss andre, legg det inn sjøl.

Lenke til kommentar

Ok et problem løst! Jeg vet når jeg skal bruke GPRS WAP og MMS GPRS THANK U. Har prøvd å legge inn manuelt en million ganger men jeg finner ikke de to punktene som heter:

 

Tilkoblingssikkerhet: Av

Tilkoblingstype: Kontinuerlig

 

I følge netcoms manuelle oppsett så skal de komme etter

Startside http://mms/

 

men på min telefon gjør de ikke det

 

Gjør det det på din telefon?

Lenke til kommentar

HURRA MMS er oppe å går *krigsdans*

 

Ok det var de gode nyhetene og nå over til været .. Det er ventet regn på østlandet neste 30 døgn....

 

Nei fra spøk til revolver Jeg har (tror jeg) alle innstillingene til WAP(Netcom) men jeg finner ikke noe sted å legge inn:

 

IP-adresse gateway: 10.254.254.10

 

har lagt inn alle de andre innstillingene manuelt så de skulle være ok men finner ikke ut hvor IP-adresse gateway skal. Prøvde å legge de som proxy server med samme port som fra mms oppsettet (80) men det gikk ikke. Help!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...