Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Baderomsvifte!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som vet om en bra baderomsvifte for et lite bad?

 

Har kjøpt elicent muro style 100, men den funker veldig dårlig. Det står at den har to hastigheter. Lav og høy, men virker ikke ut som den har det alikevel.

 

Så noen som kan anbefale en veldig bra baderomsvifte? Samme hva prisen er. Har bryter for timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte ikke helt hva du mente med hvor langt fra våtsone er den.

 

Jeg har ikke lufteslisse under døren så badet er helt tett, men har nok luft i huset. men tenkte når jeg har døra oppe mens jeg dusjer så virker det ikke ut som vifta funker spesielt bra da heller.

 

Trudde den skulle være mye bedre ihvertfall for nesten så jeg føler at vifta ikke er på.

Lenke til kommentar

Nå kan ikke jeg vifter, men 12v betyr bare at det er satt inn en trafo (litt unna) mellom så det ikke skjer noe gæli om man skulle få vannet rett i vifta.

 

Er alt ferdig montert så kabel må utenpå vegg eller hvordan ligger det an?

Regner med at noen andre under oppusiing har oppdatert informasjon.

 

Skal pusse opp bad selv nå, men skal ikke ha vifte da balansert ventilasjon krever at det ikke er avtrekk.

Lenke til kommentar

Baderomsvifter er normalt klasse 2 og med tilstrekkelig IP grad til å stå i våtsone over dusjen.

Har aldri montert 12V vifte på bad, kun 230V vifter av forskjellige merker.

Pax er stille og enkle å rengjøre.

Fresh har noen nye vifter som mange anbefaler men etter å ha benyttet de på midten av 2000 tallet der mange av de måtte skiftes grunnet dårlig kvalitet er jeg fortsatt skeptisk.

Ikke sikkert de er dårlige i dag men så var det det med et dårlig rykte osv.

Lenke til kommentar

Før du skifter vifta så kan du sjekke at rista som sitter ytterst i kanalen ikke er stappfull av lo.

Er den det er det ingen baderomsvifter i hele verden som kan ventilere badet ditt.

Har pax hjemme og selger/monterer dette mye hos kunder og fungerer bra.

Og som sagt er de lette og gjøre rene for det er bare å løsne på 2 klips så er hele viftedelen av.

Lenke til kommentar

Om du er i tvil om den flytter noe særlig luft kan du ta et tørk med dopapir eller tørkepapir og holde foran der den suger luft - om papiret blir hengende fast drar den med seg luft i alle fall ;)
Kan jo eventuelt være noe som er feilmontert - det er vel gjerne et plastspjeld etter vifta som skal lukke seg når vifta står for å unngå trekk feil vei. Sjekk om dette åpner seg når vifta starter.

Lenke til kommentar

Satt inn en tynn dør terskel og ville aldri trudd det var så viktig. Jeg hadde jo døra på gløtt, men vifta fungerte nesten ingenting. Nå som jeg har fått flat dør terskel så funker den utrolig bra. Det er nesten som en peis.. har du en liten glippe så kommer det trekk som bare det.

 

Takk for hjelpen. kan godt hende jeg kjøper pax pga at den ikke er så veldig stillegående, men bra nok nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...