Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Klikker på noe og det tar lang tid før pcen reagerer -


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Dette er veldig rart. Jeg kan en god del om pc, og har opplevd masse rart og klart å fikse det selv ved hjelp av google. Men ikke idag, ikke med dette problemet.

 

Pcen går fra å være helt fin til at plutselig kan jeg ikke klikke på skrivebordet eller start menyen. Det eneste jeg kan klikke på er da alle programmer jeg har oppe og kjører, enten det er skype eller chrome har det ingenting å si, fungerer helt fint å klikke på de.

 

For at jeg skal kunne trykke på skrivebordet må jeg klikke mange ganger på skrivebordet, etter 5-6 sekunder fungerer det.

 

Dette skjer spesielt når pcen har bare stått på uten å bli brukt mye, for eksempel når jeg ser på en serie og 20-30 min senere skal bruke musen.

 

Har en razor naga mus som ser helt fin ut. Kan ikke være noe galt med den med tanke på hvordan problemet er. At den går fra å ikke klare å klikke på alt som er koblet til explorer.exe (mapper, skrivebordet, startmenyen) til å klare det.

 

Takk for alllll hjelp. :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ta ein Disktest og ein RAM test, har opplevd på eindel pcar at når disken eller minne helde på å døy at maskina "Fryser" nokon delar av programvaren. Kan også vere ein Software feil, då er det plutseleg vanskligare å feilsøke. Naga er vel ikkje snorlaus?, så Svein ein kan vel utelukke batteri =P

Lenke til kommentar

Windows er installert i en SSD - men har også en vanlig HD.

 

Er ingenting på adminitrative vertøyet, alt ser fint ut.

 

Har scannet for virus osv, ingenting funnet.

 

Mente å si at det tok 10-20sekunder før det jeg ville klikke på responderte.

 

Skrivebordet, startmenyen (explorer.exe) klikker alltid sammen. Jeg klikker på dem i et par sekunder og etter ca 20sec vil den reagere, men da vil for eksempel Chrome, Word og skype slutte å reagere. Jeg kan forttsatt bruke programmene med tasteturet, ALT+TAB og bruke TAB, men om jeg bruker musen og klikker på programmet blir programmet "deselected". Det kan derfor ikke være ramfeil.

Har tatt disktest og alt fungerer fint. Dette begynte å skje etter at jeg oppdaterte windows update.

 

Har win 8 pro, i7-2600k CPU 3.40ghz ikke overklokket, 8gig ram, 64bit, gtx 780 -

 

uff av meg for noe slit dette er. :(

Lenke til kommentar

Du har sikkert en USB-mus. Ta bort alle ut inn plugger(unntatt mus), og start maskinen på nytt.

Edit: Under "Denne PC" finner du Systembeskyttelse. Sette maskinen tilbake til en dato da den var ok. (Ofte lurt å begynne med).

 

Jeg tror det kan være lurt å fornye driverne til maskinen.

Se om der er anmerkninger, røde eller gule tegn bak linjene i Enhetsbehandling.

Se deg også om på Handlingssenter, og kjøre "start vedlikehold". Og prøve feilsøking.

Endret av sveinsel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...