Gå til innhold

[Løst] MSI Z97-G55 SLI ( RAM Hjelp )


JokkareN

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg ett MSI Z97-G55 SLI Hovedkort, og rambrikker 16 GB som har 1600 MHz. Hvor viktig er MHz på Rambrikkene? Antar at det er hastigheten? På hovedkortet står det at det støtter alt fra 1600 MHz og oppåver til 3300 MHz (O.C) Hva vil O.C si? Om jeg f.eks skal oppgradere ram til 2400 MHz, vil hovedkortet da automatisk støtte 2400 MHz eller må jeg gjøre noe i BIOS?

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OC betyr overklokking. Der brikkene blir overklokket.

Men problemet ligger vel i minnekontrolleren i prosessoren.

 

I5 4670k støtter vel i utgangspunktet DDR3-1333/1600, så du må vel stor sansynling sette hastigheten manuelt i bios.

 

Med DDR4 slipper man dette, fordi 2400MHz er standardhastighet, som 1600 mhz er for DDR3.

Lenke til kommentar

OC betyr overklokking. Der brikkene blir overklokket.

Men problemet ligger vel i minnekontrolleren i prosessoren.

 

I5 4670k støtter vel i utgangspunktet DDR3-1333/1600, så du må vel stor sansynling sette hastigheten manuelt i bios.

 

Med DDR4 slipper man dette, fordi 2400MHz er standardhastighet, som 1600 mhz er for DDR3.

 

OC betyr overklokking. Der brikkene blir overklokket.

Men problemet ligger vel i minnekontrolleren i prosessoren.

 

I5 4670k støtter vel i utgangspunktet DDR3-1333/1600, så du må vel stor sansynling sette hastigheten manuelt i bios.

 

Med DDR4 slipper man dette, fordi 2400MHz er standardhastighet, som 1600 mhz er for DDR3.

Akkurat, skjønner! Da får du ha takk for hjelpen! Tror nok heller jeg oppgraderer GPU'en i stedet for å bruke mye penger på RAM brikker akkurat nå. 16 GB med 1600 MHz får holde foreløbig.

Lenke til kommentar

 

Er vel god pekepin. du bør holde deg under 1.35V på prosessoren.

Men nå skal det vel litt før prosessoren går i stykker, i første omgang kan du få en del bluescreen og frysinger i oppstart og bruk av windows. Greit å sette ramhastighet og volt på ram, det kan være fra 1.5v til 1.65v.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...