Gå til innhold

Så billig som mulig selvbygd

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, prøver å sette sammen en pc til rundt 4000 - 5000 kr, alt inkludert. Trenger operativsystem og skjerm. Får tak i operativsystem til 479 kr. Er veldig keen på G3258. Helst SSD og 8 GB RAM. Tips, evt. fulle lister?

* skal brukes til League of Legends.

Endret av Suzuka
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjerne snurredisken? Er jo greit med å ha god lagring :p ER bedre å fjerne ssd og 500GB hdd'en å heller skaffe en seagate 1TB.

Så kan han heller oppgradere til ssd senere.

Å han kan også fjerne 2x4GB pakka å skaffe kingston value R ram, billig og bra ram :)

Skrevet (endret)

Når man skal ha så billig oc som TS er ute etter så kan man ikke velge etter hva som er det beste kjøpet, men rett og slett bare hva som passer inn i budsjettet.

Man taper faktisk en del penger på å kjøpe veldig billig.

Edit: Leif sneik seg inn.

Endret av Taake89
  • Liker 1
Skrevet

Billigere enn dette får du det ikke:

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingListId=1459519

Har tatt hensyn til at du ønsker ssd, men ikke tatt hensyn til 8gb ram. LOL kjører utmerket på dette bygget.

Du kan oppgradere til 8GB ram i fremtiden når du har nok penger.

Dersom du får OS til 479 kommer dette bygget på ca 5400,- med skjerm og OS inkludert.

Du har rett og slett for lavt budsjett og for høye krav :)

Skrevet

Ellers vil jeg si at det blir veldig vanskelig, om ikke umulig, å kjøpe en ny spill PC til 4-5K om du skal kunne spille noe fornuftig med den.

Problemet er jo at man får det aller, aller billigste av alt, som dermed ikke er verdt noe som helst etter det er kjøpt og heller ikke har god levetid.

Skrevet (endret)

Det stemmer ikke. Jeg skulle si annen leders, high-end komponenter er ikke verdt hav du må betale for det..

Angående levetid, vanligvis du har garanti på det, og likevel det er ikke så verre ytelse.

Jeg skal bare ta 4 GB i stedet av 8.

En trenger mer tid å tilpasse alle sammen når har ikke så mye råd å bruke, men det er også spanende. xD

Det er litt over men med skjerm.

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1447779&su=07340623-B5BD-417A-9F62-64A5046436F5

PS:

hmm, tenkte det på litt, og kanskje bedre idee er å holde på SSD istedet for HDD. bedre ytelse og responsiv tids, og du trenger ikke så mye plass til OS og LOL xD

Endret av medkorki
Skrevet

Bare husk at denne kan ikke overklokkes uten videre. Du trenger gammel bios for å overklokke med dette hovedkortet. Det er derfor litt meningsløst å kjøpe den CPU'n dersom du ikke skal overklokke...

Skrevet

Kom fram til dette:

V77eqrn.png

pluss AMD HD6850 skjermkort, Corsair CX430 strømforsyning og CM Elite 430 kabinett til ca. 450 kroner, og OS til 479 kroner. Dette blir vel greit?

Skrevet

Hei, ville bare nevne at selv om det er mange suksesshistorier på nettet om g3258 som klokkes til 4,2+ på lave spenninger og stock kjøling så finner man også det motsatte, min chip for eksempel som blir ustabil rundt 3,6ghz @1,3V. Når det er sagt så spiller jeg lol på Max settings med er hd5770 gpu og wow på recommended settings med jevnt høy fps så bortsett fra koverklokkingen er jeg storfornøyd med cpuen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...