Gå til innhold

Söka jobb i Norge


durin

Anbefalte innlegg

Hej!

 

Tänkte kolla hur IT (ikt) jobb marknaden ser ut i Norge, hoppas det går bra att jag skriver i froumet trots att jag är svensk :-)

 

Jobbar idag som drifttekniker på ett datacenter med nätverk och linux servrar och har jobbat inom IT sedan 15 år tillbaka, är nu 40 år.

 

Har några gamla certifieringar och läst några kurser på universitet.

 

Vad tror ni är lämpligt att begära i lön om jag skulle söka jobb i Oslo/Akershus/Østfold området i samma typ av jobb?

 

Tack på förhand!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hej!

 

Tänkte kolla hur IT (ikt) jobb marknaden ser ut i Norge, hoppas det går bra att jag skriver i froumet trots att jag är svensk :-)

 

Jobbar idag som drifttekniker på ett datacenter med nätverk och linux servrar och har jobbat inom IT sedan 15 år tillbaka, är nu 40 år.

 

Har några gamla certifieringar och läst några kurser på universitet.

 

Vad tror ni är lämpligt att begära i lön om jag skulle söka jobb i Oslo/Akershus/Østfold området i samma typ av jobb?

 

Tack på förhand!

 

Så lenge du heier på Petter Northug i Falun 2015 så kan du godt skrive her :)

 

En slik jobb i Norges største byer vil jeg tro vil gi deg 450 000 NOK ++ i året, altså en månedslønn på rundt 37500 NOK eller mer... får du mindre enn dette vil jeg påstå at lønnen er lav (med tanke på stilling og region). Det er ihvertfall mitt tips...

 

Er det lov å spørre hvordan lønnen din er nå i Sverige?

Endret av Nasciboy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Regner med du har relativt høy lønn sammenlignet med mange andre svensker og det sier vel litt om kompetansen din.

 

Jeg gikk ut i fra det jeg mener du minimum bør få uten overtid... tipper du fort kan få 500 000 - 600 000 NOK hvis du leter litt.

 

Hvorfor flytte til Norge hvis du har en så bra betalt jobb der du bor nå?

 

Ja, jeg er litt nysgjerrig men du trenger selvsagt ikke svare :)

Lenke til kommentar

Tack för svaren!

 

Jag ska kolla igenom den tråden, anledningen till att jag kollar efter jobb i Norge är att det verkar vara ett bättre arbetsklimat till exempel kortare arbetstid och rent allmänt en mänskligare attityd.

 

Har bott ganska nära norska gränsen tidigare så jag förstår språket bra och kulturen men jag vill ju inte få det sämre ekonomiskt.

Lenke til kommentar

Jag har tänkt att flytta till Norge och jag förstår att det är dyrare med vissa saker men lönen ska ju vara högre så förhoppningsvis så går det jämnt upp. Har ni några tips på bra ställe att bo på i Østfold ?

Har familj så det ska vara något som passar alla, det blir nog oundvikligt att pendla så det är ju bra

om det har bra förbindelser. Nu börjar det bli lite off-topic :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...