Gå til innhold

Har min Mac fått virus? Det kommer mye "reklame"!


Anbefalte innlegg

Om ikke dette er riktig sted så beglager jeg:)

 

jeg tror mac´en min har fått masse virus dritter eller no. Men skal prøve å forklare.

 

når jeg går inn på en side så kommer det automatisk opp en annen side med masse reklamer osv (som det 1 bilde). hvorfor gjør det det? det er veldig irriterene.

 

og når jeg er inne på en side såkommer det opp hele tiden sånne bokser (som på bilde 2). hvordan kan jeg bli kvitt det? ofte når jeg prøver å gjemme de så komer jeg bare inn på den siden som er reklame for.

 

Hvordan får jeg slette disse greiene? (bilde 3) det har bare blitt lasta ned automatisk men jeg et ikke hvordan jeg sletter de.

 

Tusen takk for hjelpen på forhånd.

 

1. post-343746-0-91411700-1413624515_thumb.png

 

2. post-343746-0-37214300-1413624487_thumb.png

 

3. post-343746-0-44713300-1413624568_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første må du være kritisk og forsiktig når du laster ned/installerer programvare.

 

Det du finner og installerer via Mac App Store får man anta er trygt.

 

Programmene du ikke kjenner igjen og mener har blitt installert automatisk, kan du forsøke å fjerne. Høyreklikk (evt. Control (knapp på tastaturet) + museklikk) på programmet og velg Slett/Fjern. Evt. dra ikonet til søppelbøtta og tøm den etterpå. Avhengig av hvilken nettleser du bruker, så kan det også ha blitt installert ett (eller flere) tillegg (kalles også utivdelse) i nettleseren som legger inn denne ekstra reklamen. Sjekk innstillingene til nettleseren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...