Gå til innhold

Er skjermkortet øderlagt ?


Centy88

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et Geforce GFX 560ti kort som jeg har problemer med

 

Det startet med et sånt lite rødt kryss nederst til høyre ved verktøy linjen i windows hvor det stod at ''Skjermdriveren sluttet å virke, KERNEL Drive MODE

 

ganske vanlig melding vet jeg etter å ha googlet flere med disse geforce kortene

 

Det som skjer er at det kommer sånn pipe lyd og så fryser bildet på skjermen. Ting låser seg og så får man det røde krysset nederst til høyre.

Men nå i det seneste så kommer jeg ikke inn på dataen lenger og får Blå Skjerm med sånn skjermdump greier har tatt bildet her nå

 

 

Så nå bruker jeg kun HDMI kabel fra hovedkortet og til tven og det funker fint, men har koblet fra Grafikkortet da jeg ikke kommer inn med det.

 

Får bare noen grønne linjer i starten med Produsent informasjon og så kommer windows bølge/fargene svart bakgrunn loadingen og så BLÅ SKJERM

Etter blå skjermen og den har *dumping physical memory* telt ferdig til 100 så restarter pcen igjen og prosessen gjentar seg.

 

Bilde:

 

czBVSUNw.jpeg

 

ER DET KJØRT ???

Endret av Centy88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes da har jeg fulgt den videon og testa detta og det fungerte søren meg også hehe..

 

Er mye sånn grønne linjer her og der i bildet, men hva gjør jeg nå da ? Hvor finner jeg korrekt driver til kortet? Akkurat nå så ser det ut som jeg kjører i safe mode på bildet (kjører ikke safe mode, oppløsningen bare) med masse sånne grønne linjer

 

Er det denne driveren jeg skal installere nå ? Ser ut som det er nyeste eller ? Søkte manuelt på 500 serien der

 

http://www.geforce.com/drivers/results/77837

Endret av Centy88
Lenke til kommentar

Shit, når jeg skulle restarte etter å ha installert driver fra geforce så fikk jeg blå skjerm igjen !!

 

Damn, nå prøver jeg igjen å starte i safe mode og følger videon med å slette og restarte det går bra, men når pcen automatisk legger til 560ti grafikkortet i vanlig modus etter oppstart og jeg tvinges til å restarte for at driveren skal ha effekt så kommer det samme blå skjerm melding igjen..

 

Fytte rakkern for geforce drit da, var aldri noe sånn Kernel Driver problem på ati kort som jeg har hatt. Og

dette grafikkortet 560ti er nesten ikke brukt engang.

 

Angående de grønne stripene ogsånt så er vel det ganske vanlig ved driver problem? Har lest om andre som har det på forumer.

 

Grrrrrrrrrr

Lenke til kommentar

Ja? ^ Spørs det nå, for detta kortet går rakt åt skogen, makan. Jaja back to Intel Hd graphics 3000 da hehe duger ikke til et skit, lagger og står i. Klarer å dra film og små spill.

 

Nå ligger jo Gtx 970 som kan bli aktuell i samme prisleget som 560ti jeg kjøpte nytt, blir mange runder med meg selv før jeg bestiller meg et sånt et ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...