Gå til innhold

MSI eller Gainward GT 770 2GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok takk.

 

Ja det er dessverre slik i denne teknologi verden at det hele tiden noe som er bedre og nyere. Men guttungen har 2.400 kr. Og MSI GTX 970 ligger på kr 3.200, så 800 kr dyrere. Og jeg har ikke tenkt til å legge til noen penger denne gangen. (Men står det om 400 kr liksom så må det selvfølgelig vurderes).

 

Ser at Zotac og Gainward 970 er en del billigere enn MSI 970. Ville du er heller gått får zotac 970 enn msi gtx 770?

 

link til zotac sitt:

https://www.komplett.no/zotac-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/824851

Endret av halloiluken1
Lenke til kommentar

Nei overklokke har vi ikke gjort så mye av her i huset nei, så kan ikke så mye om det. Men 14 åringen er jo data interessert så det kommer nok en dag. Han har vært 3 år på polarparty i stokkehallen. 500 stk på bra lan i høstferien.

 

Han sitter med denne maskinen:

- i7 3770 3.4gHz

- Asus P8Z77-V hovedkort

- 8GB Kingston Hyperx 1600 Mhz

- XFX Proseries 850W Black edition psu

- Samsun 840 ssd + annen harddisk

- NZXT 820 Big tower

- CM 212 EVO cpu vifte

- et eller annen dårlig saphire skjermkort

 

Ser vel at det måtte vært en k på i7 prossesoren for at den skulle kunne overklokkes?

 

Til jul så er pcen bygd opp over 2 år. Så det er helt klart på tide å få satt inn et skjermkort her.

 

Edit, behovet:

Han er ikke så hard på de nyeste skytespill. Han spiller fortsatt en del minecraft og klager over at det hakker og dårlig fps. Han liker assassins creed serien og det kan jo kreve sitt.

Endret av halloiluken1
Lenke til kommentar

Mulig at du klarer en liten klokk på prosessor, men ikke forvent formye.

Men om dette igjen er over egen kunnskap så kan det være like greit å bare la den ligge slik som den er.

 

Resten av komponentene er ikke noe å si på. Hadde du hatt en K prosessor ville du nok ha kunne klokka den fint til 4.4 -4 4.6 uten problemer.

 

770 er et fint kort, men 970 banker det ned i gjørmen.

Lenke til kommentar

Her får du evga gtx 970 til 2700:

http://www.proshop.no/Grafikkort/EVGA-GeForce-GTX-970-ACX-2.0-4GB-GDDR5-2458285.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

 

Vil sterkt anbefale at han sparer opp det han trenger av cash for å kjøpe ett gtx 970 kort. MYE mer for pengene enn et gtx 770. Gtx 970 er et fantastisk bra skjermkort til en fantastisk bra pris :)

Endret av Jedi Jordal
Lenke til kommentar

Er så glad jeg spurte om det her på forumet. Eller så hadde jeg kjøpt et msi 770 kort og trodd at det var det beste kjøpet for de pengene han hadde.

Jeg legger til ca kr 500 så han får et 970 kort. Det blir nok veldig bra.

 

Og det blir jo tråden om til hvilket 970 kort. Har ikke så mye greie på de forskjellige merkene. Pleier å gå inn på komplett.no og se på topp 10 listen.

 

Skal man velge evga, zotac, gainward eller andre? Tenker da på prisklassen under kr 3.000,-.

Lenke til kommentar

ok:-)

 

Litt utenom tråden, men hvorfor er det noen som kjører både 2 og flere skjermkort sammen. Når et bra skjermkort kan kjøre spill på høyeste oppløsning, hva ekstra gir da 2 og flere skjermkort da?

Jeg kjører 2 stk 780 i sli. Å det du tjener er intet mindre enn over 50, nesten 70% bedre ytelse.

 

Men merk at skjermkort sammenlegger ytelsene de kan utnytte, ikke minnet. Det forblir ennå bare 2GB eller 4GB (kommer an på hvor mye minne kortene har)

 

Lenke til kommentar

ok:-)

 

Litt utenom tråden, men hvorfor er det noen som kjører både 2 og flere skjermkort sammen. Når et bra skjermkort kan kjøre spill på høyeste oppløsning, hva ekstra gir da 2 og flere skjermkort da?

Entusiaster om jeg kan si det slikt ;)

 

Mange på forumet trenger verken en 8Kjerners intel cpu med 16 tråder, eller 3 way 780Ti and what not.

 

Selv ble jeg 15 idag, Og har riggen i signaturen, Kunne klart meg med en i5 og et 770. Men alltid litt gøy med det beste skjermkortet (som et eksempel)

 

Den Pc``en trenger sterkt et skjermkort og her liker jeg å ta Evga pga utrolig god kundeservice og custom korta er de beste korta som finnes (Da tenker jeg på Oc kort, Noe som ikke dere syntes er interessant?)

 

Kommer ann på hva man har av skjerm også, Jeg har en 1080P 60Hz (FullHD og oppdateringshastigheten til skjermen) Jo raskere jo bedre.

 

Et nytt skjermkort og han kommer til å bli konge fornøyd :D

 

Endel off-topic, Men nå så ^!^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...