Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Finner 5GHZ nett på iphone 6, men ikke ASUS AC-64


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har en router som sender ut både 5ghz og 2.4ghz frekvenser, men det har seg slik at bare min iphone 6 faktisk finner nettverket på 5ghz. Signalet på iphonen er knall bra, og jeg får 25/8 mbits med speedtest(linja er 25/5). Signalet er målt fra samme rom som PCen med nettverkskortet står.

 

Problemet er at jeg ikke finner 5GHZ nettverket med mitt ASUS AC-68 trådløst nettverkskort. Det rare er at kortet faktisk fant nettverket i starten, men etter en dag eller to fant den plutselig ikke nettverket lenger.

 

Kortet støtter som sagt 5GHZ, men makter ikke lenger å finne noen 5GHZ nettverk.

 

Noen som vet hva problemet/innstillinger kan være?

 

 

 

************Skal være ASUS AC-68. Ikke AC-64***********

Endret av dyyyreet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis nettverkskortet skal støtte 5Ghz har du nok feil driver.

Hei, driveren er korrekt og oppdatert.

 

 

Etter å ha manuelt skiftet kanal på nettverket, har jeg funnet ut at jeg kortet bare finner nettverket hvis den er på en kanal mellom 36 og 60. Finner nå nettverket, og det står "excellent" på signal, men får ikke koblet til. Får bare beskjeden "windows was unable to connect to "nettverksnavn".

Lenke til kommentar

Fant løsning på problemet selv

 

1; Måtte sette kanalen på nettverket mellom 36 og 60 for at kortet i det hele tatt skulle finne nettverket

 

2: Grunnen til at jeg ikke fikk koblet til selv om jeg fant nettverket skyldtes at det gamle nettverks-passordet lå inne, og Windows gav ikke beskjed om at passordet var feil. Var bare å endre passord manuelt

Lenke til kommentar

Har hatt noe problemer tidligere også med Asus-enheter der ruteren brukte 5 GHz-kanal på over 100, noe ikke driveren til Asus sin nettverksadapter ikke støttet. Løsningen ble å tvangskjøre på lavere kanal. Vil tro de har kommet med oppdaterte drivere nå (var PCI-EA66 elns adapteren het - da mot RT-AC68U som via en firmware-oppdatering tok i bruke høyere kanaler på 5 GHz AC).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...