Gå til innhold

*hjelp* Stort billig (tregt) Android nettbrett med 3G(sms+ring)


Markus1802

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har ikke noe erfaring med nettbredd som kjører android, så tenkte jeg kunne spørre her.

 

Trenger et nettbrett som kun skal kjøre en enkel applikasjon som krever Android 2.3.3. Nettbrettet trenger derfor ikke å være noe spesielt kraftig. Hadde vært greit med litt stor skjerm da denne skal betjenes av folk med ulike tekniske ferdigheter. Så noe rundt 10 tommer hadde vært greit, eventuelt større.

 

Det siste, men veldig viktige punktet som gjør at jeg ikke klarer å finne frem i nettbrettjungelen er at brettet må ha muligheter for å motta vanlig SMS. Altså det må ha støtte for simkort og et vanlig mobilabbonement slik at det kan brukes som en mobiltelefon.

 

Vet ikke om alt dette kan slås sammen til et rimelig nettbrett, men hvis noen vet om et nettbrett så rop ut! :-)

 

Kort oppsummert:

  • Minst 9-10 tommer stor skjerm.
  • Må støtte Android 2.3.3 eller nyere
  • Må ha støtte for simkort slik at SMS kan mottas
  • Helst koste under 2000kr
  • KAN være tregt og med relativt lite teknologi, skal ikke gjøre avanserte oppgaver.

 

Håper du kan gjelpe meg :-)

 

Med vennlig hilsen

Markus

Endret av Markus1802
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både min gamle Galaxy tab med 3g og xperia tablet z lte , som jeg har nå, kan både sende og motta SMS. Siden det er rent databonnement brukes riktignok et rart, langt nummer.

Edit: mener at iallfall Samsungs nyere utgaver av galaxy tab (fra og med tab 2) også kan brukes som telefon, hvis du virkelig trenger det..

Endret av teitur
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...