Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Senebetennelse i nakken


Baen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har de siste månedene hatt vondt i nakken ganske ofte, og jeg mistenker at det er senebetennelse. Jeg er ikke spesielt stiv, men har en smått pulserende smerte fra et område bak øret og rett ned i skuldra. Det er så lokalt og "rettlinja" at jeg tenker at det må være en sene. Jeg er veldig i tvil til om jeg skal ta det til legen. Det er vondt, men ikke så ille at det er et stort problem. På den annen side har jeg jo ikke lyst til å gå rundt sånn lenge.

 

Er det noen som vet om slike ting pleier å gå over av seg selv? Er det sannsynlig at det blir verre om jeg ignorerer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde ikke ignorere det men det jeg syntes funket best på min senebetennelse (sitter mye med data så hadde det i begge håndleddene og det kommer og går en sjelden gang i blant) var å gi den kroppsdelen en pause, jeg bruker 'skinner' for armene for å avlaste dem.

Det kan også være lurt å gå til legen din og få henvisning til fysioterapaut, de har øvelser som de kan lære deg til å styrke den delen av kroppen og forbedre din situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har de siste månedene hatt vondt i nakken ganske ofte, og jeg mistenker at det er senebetennelse. Jeg er ikke spesielt stiv, men har en smått pulserende smerte fra et område bak øret og rett ned i skuldra. Det er så lokalt og "rettlinja" at jeg tenker at det må være en sene. Jeg er veldig i tvil til om jeg skal ta det til legen. Det er vondt, men ikke så ille at det er et stort problem. På den annen side har jeg jo ikke lyst til å gå rundt sånn lenge.

 

Er det noen som vet om slike ting pleier å gå over av seg selv? Er det sannsynlig at det blir verre om jeg ignorerer det?

 

Når du har hatt vondt over en lengre periode bør man ikke ignorere problemet , med de symptomene du påpeker er det "trolig" det du sier, men en lege vil som regel kunne finne ut av det og eventuelt vurdere om det kan være noe annet.

Så jeg anbefaler på det sterkeste at du tar kontakt med lege snarest.

 

Antar du har prøvd tigerbalsam i området?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...