Gå til innhold

Trackmania!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mwaha. Lastet det ned, spilte gjennom litt og tenkte jeg skulle teste online-spilling. Fant der en srver i Norge, i Trondheim kalt Gamer.no. Tok meg ett forsøk å gjette forresten. :D

 

Uansett, RÅTT spill! Fattet det ikke helt til å begynne med, men det var konge!

Hehe, passordet var egentlig bare der for å holde flest mulig ikke-Gamer-folk ute, og det fungerte så det ut til. :) Min server btw.

Lenke til kommentar
Mwaha. Lastet det ned, spilte gjennom litt og tenkte jeg skulle teste online-spilling. Fant der en srver i Norge, i Trondheim kalt Gamer.no. Tok meg ett forsøk å gjette forresten. :D

 

Uansett, RÅTT spill! Fattet det ikke helt til å begynne med, men det var konge!

Hehe, passordet var egentlig bare der for å holde flest mulig ikke-Gamer-folk ute, og det fungerte så det ut til. :) Min server btw.

Kan du fortelle hvordan du klarte å sette opp serveren? Helst slik at en idiot (les: meg) kan forstå det.. :-)

Lenke til kommentar
Kan du fortelle hvordan du klarte å sette opp serveren? Helst slik at en idiot (les: meg) kan forstå det.. :-)

Hehe, skal gjøre et forsøk. :)

 

Fremgangsmåten kan variere litt avhengig av router/firewall, men prinsippene er slik:

 

1. Sett opp NAT (Network Adress Translation) til å videresende port 2350 til din lokale IP-adresse (f.eks. 10.0.0.2). Forklaring på hvordan dette kan gjøres med en håndfull routere står her: http://www.relativt.net/index.php?mod=artikler

Har du ikke noen av disse kan du kanskje få en idé om hva det er snakk om om ikke annet.

 

2. Gå inn på 'Configuration' -> 'Advanced' -> 'Network' i den første menyen som kommer opp når spillet startes. Sett opp slik:

Server port: 2350

Client port: 0

Use local adress: (kryss av)

Force server adr: Din eksterne IP : 2350

Resten lar du stå tomt (med mindre du må bruke en proxy). Ekstern IP kan du for eksempel finne på www.whatsmyip.org

 

3. Nå skal det bare være å kjøre i vei! :)

Lenke til kommentar

Den logoen betyr egentlig bare at nvidia har valgt ut Trackmania som et av "The Way It's Meant To Be Played"-spillene sine, og at fullversjonen antakelig kommer til å starte med en nvidia-logo. Spillet fungerer på ATI-kort også. Naturligvis kan jeg ikke garantere at det fungerer på ditt kort, men hvis du besøker spillets forum kan du kanskje spørre der.

Lenke til kommentar
The dynamic link in library d3d9.dll could not be find in spesified path.. etc. etc etc

fikk jeg når jeg starta spillet. kanskje det er ATI feil. kanskje ikke.

men jeg skal uansett prøve med Nvidia kortet mitt når jeg får det igjen.

Spillet fungerer på ATI skjermkort, men du må nok installere Directx9 :yes:

 

Du finner nyeste versjon på www.windowsupdate.com

dx9 gjorde susen ja!

gleder meg til till full-versjonen kommer ut. da bærer det rett til nærmeste spill-sjappe! :woot:

Lenke til kommentar
EDIT:

Hvis noen lurer, jeg bremser ned på hompene for å ikke hoppe og lande i oppover bakke..

Du kan jo dra på nok til at du flekker over begge hoppa, det sparer du bra på.

 

Min mening om demoen/spillet... vel, den kan ikke beskrives med normale ord. Får en sånn voldsom godfølelse inni meg, ENDELIG har noen skjønt hvordan de skal lage et underholdende bilspill med akkurat slik grafikk som er nødvendig og med en god varighet. Når demoen (betademo, ja jeg vet) i tillegg er så omfattende som den er, med 6 challenges, 6 races, multiplayer OG mulighet for nettspill - ja da blir gamersjela mi god og varm. :)

 

two thumbs up for Trackmania! :woot:

Lenke til kommentar
EDIT:

Hvis noen lurer, jeg bremser ned på hompene for å ikke hoppe og lande i oppover bakke..

Du kan jo dra på nok til at du flekker over begge hoppa, det sparer du bra på.

 

Min mening om demoen/spillet... vel, den kan ikke beskrives med normale ord. Får en sånn voldsom godfølelse inni meg, ENDELIG har noen skjønt hvordan de skal lage et underholdende bilspill med akkurat slik grafikk som er nødvendig og med en god varighet. Når demoen (betademo, ja jeg vet) i tillegg er så omfattende som den er, med 6 challenges, 6 races, multiplayer OG mulighet for nettspill - ja da blir gamersjela mi god og varm. :)

 

two thumbs up for Trackmania! :woot:

Har 8 challenges og 10 races hos meg. Du må få flere gull/sølv for å åpne de siste.

Men ellers er jeg helt enig i det du skriver. Rett og slett et ganske genialt spill! :woot:

Nettspillinga var også konge. Prøvde meg i går kveld, og ble sittende litt vel lenge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...