Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvor kan jeg bygge en filmkulisse i Oslo?


Anbefalte innlegg

Hei, usikker på om dette er den riktige plassen men virka som den mest relevante med "oppusing"? Kanskje ikke.

 

Uansett, så skal jeg og en venn i gang med en kortfilm som er lavbudsjett. Her trenger vi å bygge en enkel filmkulisse, men jeg aner ikke hvor?

 

Det er snakk om tre "vegger". 2m høy og ca. 3m bred. Disse skal lages modulvis så jeg kan ta de med i bilen min og dermed blir det ganske grei størrelse på alt. Men hvor kan jeg gjøre dette?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dette skal byggast som små moduler som skal passe i ein personbil så kan vell dette bygges i ei leiligheit også?

 

Så lenge det er oppholdsvær så kan ein også bygge dette utandørs så lenge du er påpasselig med å rydde etter dere.

 

Om du har budsjett til det kan du også leige eit lokale, så lenge det berre er snakk om enkelt snekkerarbeid så kan du bygge dette nesten overalt.

Lenke til kommentar

Om dette skal byggast som små moduler som skal passe i ein personbil så kan vell dette bygges i ei leiligheit også?

 

Så lenge det er oppholdsvær så kan ein også bygge dette utandørs så lenge du er påpasselig med å rydde etter dere.

 

Om du har budsjett til det kan du også leige eit lokale, så lenge det berre er snakk om enkelt snekkerarbeid så kan du bygge dette nesten overalt.

 

Leilighet blir nok litt lite... Å finne meg en grusplass har jeg vurdert, men er redd det skal komme folk å kjefte :p

 

Budsjett til leie av lokale å bygge i er ikke-eksisterende. Budsjettet holder så vidt til film og fremkalling samt kulissen!

Lenke til kommentar

Å bruke ein grussplass eventuell tom parkeringsplass eller liknande burde være uproblematisk så lenge du er nøye på å rydde. Om du viser til at du samler opp sagmasken når du sager, og legger alle lause spiker og slikt på eit brett så burde det gå heilt fint sjølv om det skulle kome nokon. Det er mykje værre om det ligger spiker og skruer strødd utover i det nokon kjem.

 

Ellers så er det jo lov å spørre om lov fyrst, enten du ser deg ut eit industriområde eller fotballbane.

 

 

Ellers så kan du ta å sjekke om det finnes ungdomsklubber er liknande som har egna lokaler i området. Det burde finnes ungdomsklubber som har veksted eller liknande også i Oslo.

Lenke til kommentar

Dersom du velger, som nevnt over, et industriområde eller en fotballbane så ville jeg definitivt spurt eier på forhånd. Kan fort bli rabalder dersom det kommer en illsint grunneier for å undersøke hvem som bygger hus midt på sletta. Med det sagt, så tror jeg de fleste som eier et egnet område ikke kommer til å ha noe problem med dette så lenge dere spør på forhånd og gjør det tydelig at det skal se blåst ut når dere er ferdige.

 

Er ofte lettere med tilgivelse enn tillatelse, men tror ikke jeg ville tatt sjansen på det i et slikt tilfelle. ;)

Lenke til kommentar

Dersom du velger, som nevnt over, et industriområde eller en fotballbane så ville jeg definitivt spurt eier på forhånd. Kan fort bli rabalder dersom det kommer en illsint grunneier for å undersøke hvem som bygger hus midt på sletta. Med det sagt, så tror jeg de fleste som eier et egnet område ikke kommer til å ha noe problem med dette så lenge dere spør på forhånd og gjør det tydelig at det skal se blåst ut når dere er ferdige.

 

Er ofte lettere med tilgivelse enn tillatelse, men tror ikke jeg ville tatt sjansen på det i et slikt tilfelle. ;)

 

 

Blir nok ikke noe fotballbane eller industriområde nei. Veit om en grus-parkeringsplass ikke langt fra Bogstad Gård der det burde være mulig å gjøre dette uten noe større issues :)

Lenke til kommentar

 

Dersom du velger, som nevnt over, et industriområde eller en fotballbane så ville jeg definitivt spurt eier på forhånd. Kan fort bli rabalder dersom det kommer en illsint grunneier for å undersøke hvem som bygger hus midt på sletta. Med det sagt, så tror jeg de fleste som eier et egnet område ikke kommer til å ha noe problem med dette så lenge dere spør på forhånd og gjør det tydelig at det skal se blåst ut når dere er ferdige.

 

Er ofte lettere med tilgivelse enn tillatelse, men tror ikke jeg ville tatt sjansen på det i et slikt tilfelle. ;)

 

 

Blir nok ikke noe fotballbane eller industriområde nei. Veit om en grus-parkeringsplass ikke langt fra Bogstad Gård der det burde være mulig å gjøre dette uten noe større issues :)

 

 

Greit nok det, men poenget mitt gjaldt ikke kun fotballbaner og industriområder. Poenget var at dersom du skal inn på privateid grunn så bør du kontakte grunneier på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...