Gå til innhold

Writeprotection på en corsair survival


Okdokk

Anbefalte innlegg

Fikk et morsomt problem med min usbbrikke.

I gårkveld så skulle jeg kopiere noen filer fra brikken til min pc og plutselig så stoppet han og sa at jeg må slå av writeprotection.

 

Problemet er at disse brikkene har ikke write protection...

 

Det jeg har prøvd er low level format, gparted og andre typer software, men alle har en ting til felles, får beskjed om å slå av write protection.

 

Har også sett at man kan gjøre noe i regedit med writeprotection, men denne har jeg ikke på min.

 

Noen som har opplevd lignende før?

 

Jeg får ikke sett hva som er på brikken, men får sett at den er intakt og har fortsatt partisjonene som jeg satt opp fra før av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo starte disk management og se hva som står der.

 

Er den markert som aktiv? Har du brukt den til å boote fra, laget skjulte partisjoner, grub eller lignende?

 

Start diskpart

velg disken

attributes disk

 

Hvis det står "Current read-only state: Yes", så er den skrivebeskyttet. Hvis ikke, har du et annet problem...

Hvis det står "Read-only: Yes", så kan du prøve å sette denne til No.

Lenke til kommentar

Du kan jo starte disk management og se hva som står der.

 

Er den markert som aktiv? Har du brukt den til å boote fra, laget skjulte partisjoner, grub eller lignende?

 

Start diskpart

velg disken

attributes disk

 

Hvis det står "Current read-only state: Yes", så er den skrivebeskyttet. Hvis ikke, har du et annet problem...

Hvis det står "Read-only: Yes", så kan du prøve å sette denne til No.

 

 

Har prøvd disk management ja. Den kommer også opp som read only der, det er en partisjon på underkanten av 1gb, men denne er unallocated.

 

Current read-only state er yes. Resten står på no.

 

Jeg har prøvd å slå av den, men det har jeg ikke fått til, står at den blir cleared successfully, men ingen nytte.

Lenke til kommentar

Ok.

 

Jeg klarte å løse et lignende problem tidligere. Problemet er at jeg ikke klarte å finne ut hva som faktisk løste problemet i ettertid.

 

Hvis du ikke er interessert i å beholde dataen på USB-sticken, foreslår jeg at du bare prøver deg frem.

Slett partisjon i disk management.

Kjør "quick format"

Kjør vanlig format

 

Når du kjører vanlig formattering, vil du sannsynligvis få feilmelding om at disken er skrivebeskyttet. Da er det bare å ta den ut og sette den inn igjen.

 

Som sagt så er jeg usikker på hva som faktisk var løsningen, men jeg prøvde bare disse tingene om hverandre helt til den begynte å fungere.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd via disk management, får ikke lov å velge format der fra, heller ikke fra min datamaskin, får feilmelding om at den er skrivebeskyttet, men det hjelper ikke å ta den ut og sette den inn igjen.

 

Takker for forslaget, men har dessverre prøvd slike løsninger.

 

Jeg trodde at gparted skulle overskrive det der, men neida...

 

Men heldigvis så er det garantisak, så jeg får en ny fra selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...