Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Batteritrøbbel


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en gammel scooter til jobbpendling. I dag når jeg kjørte hjem fra jobb begynte den å fuske plutselig. Trodde først det kunne være vann i tenningen da jeg hadde en scooter før med lignende symptomer. Fikk den inn på en parkeringsplass og sjekket. Helt tørt... Kjørte derfor videre og scooteren gikk greit. Trakk kanskje litt dårligere enn ellers men ikke så merkbart. Når jeg hadde kjørt noen km i jevn hastighet og kom til en rundkjøring holdt den på å stoppe. Klarte å få fart på den igjen og svingte av hovedveien inn på en sidevei slik at jeg ikke skulle bli stående midt i hovedveien. Kjørte en liten km til jeg kom til et kryss. Måtte vente på luke for å kjøre ut og først døde blinklyset og sekunder etter motoren.

 

Måtte trille den inn på en parkeringsplass og forsøkte å starte den igjen. Forsøkte med kickpedalen men ikke noe liv. Forsøkte så med el-starteren og den var ikke litt liv i en gang. Skjønte derfor at det var batteriet. Gikk hjem siste km og hentet bilen. Dro til scooteren og skrudde ut batteriet. Ladet en time og dro å hentet den. Startet helt fint da. Når jeg kom hjem målte jeg batteriet og da viste det 16,6 når jeg målte og gikk nesten opp til 17 når jeg hadde startet den, så virker som den får ladet. Reagerte på spenningen. Det står 12V 4Ah på batteriet men måleren viste 16,6 etter kjøreturen og nesten 17 med tenningen i gang og litt gass.

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke super duper erfaring, men en gang så var det et lite problem med CDI-enheten i min Honda CG-125.

Før jeg fikk installert en ny en hadde jeg samme problemer som du hadde- Den stoppet flere ganger, startet ikke og når den pleide å starte, så kom små gnister ut av eksos røret.

 

Min var en 2006 modell, men 1980- teknologi, så ja, gammel! :)

 

Sjekk CDI ut- http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_discharge_ignition

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...