Gå til innhold

[Løst] Alternativer til iPhone 5S (samme fysiske størrelse)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å kjøpe meg ny telefon om ikke så lenge. Mest aktuell er oppgradering fra iPhone 5 til iPhone 5S. Dette fordi jeg allerede er godt inne i økosystemet (iPad og Macbook), og jeg liker størrelsen på telefonen.

Jeg vil ikke ha iPhone 6(+), da disse blir for stor. Dermed er også store Android-telefoner uaktuelle.

 

Enkelt og greit: hvilke alternativer finnes det til iPhone 5S? Det må være circa samme størrelse, like god byggekvalitet, og (minst) like gode specs. Jeg vil ikke ha flere av de koreanske plastgreiene. Fikk nok av det med Galaxy S2.

Endret av Optimuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Det er dessverre ingen gode telefoner på den størrelsen hvis du ser bort ifra iPhone 5S. De andre produsentene har lenge sittet fast på det sporet at "størst er best" og derfor er det ingen som har laget en virkelig god telefon i 4 tommers størrelse.

 

LG G2 Mini, Z1 eller Z3 Compact er det nærmeste du kommer. Galaxy Alpha er lett og ikke så stor, men jeg tror du ville være mer fornøyd med en 5S.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Samsung S4 Mini er ikke i nærheten av å være en god nok telefon. Det tror jeg egentlig ikke s5 mini er heller hvis trådstarter har brukt iPhone 5. Det blir et altfor stort skritt ned.

Lenke til kommentar

Samsung S5 mini kjører ringer rundt iPhone 5s på alle områder.

 

Samsung S5 mini vs iPhone 5s:

quadcore 1400 MHz vs dualcore 1300 MHz

720x1280 vs 640x1136 oppløsning
2100 mAh vs 1570 mAh batteri
1536 MB vs 1024 MB arbeidsminne
MicroSDkort vs ingenting
vann- og støvtett (IP67) vs ikke vann- og støvtett

 

Altså, S5 mini er et stort steg opp fra iPhone 5s.

Endret av robertaksland
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg ville ha gått fra IP5 til IP5s. Det finnes ingen Android telefon som kan gi samme brukerfølelse som IP. Og det sier jeg som har fem Androider privat. (Jeg har IP5s som jobbtelefon.)

Lenke til kommentar

Samsung sine "mini"-versjoner er egentlig uaktuell, da jeg ikke stoler på at Samsung kommer med noe støtte av de telefonene ut over det de blir levert med. Dessuten er det mye plastikk ute og går.

Mest aktuell var vel egentlig HTC One Mini, men her blir det litt for mye kompromisser. Android -telefon uten minnekort er nok et nei.

 

Sony sine Compact-modeller er, i likhet med HTC One Mini, de høyest aktuelle kandidatene om jeg skal gå for en droid, men jeg er igjen skeptisk til hvor lenge Sony vil støtte disse med oppdateringer. Modellene blir vel byttet ut og avleggs på jevnlig basis :/

Flott visning av Z1, Ryoki. Jeg må nok en tur på Elkjøp og test-holde på Z1, slik at jeg får sammenlignet byggekvaliteten med iPhone!

 

Men Tom Bäcker og freddjoh mer eller mindre bekrefter det jeg selv har hatt inntrykk av: iPhone 5S er det eneste skikkelige alternativet for "små" telefoner.

Jeg kan si med relativt høy sikkerhet at det blir en iPhone 5S på meg :) Synd at Apple skal gå inn på den samme tåpelige størst-er-best-trenden som går i mobilverden for tiden...

 

Takker for svarene, folkens! :)

Endret av Optimuz
Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt gått for Alpha! Har kjøpt den selv, og det stod da for min del mellom iPhone 5s og Alpha. Er megafornøyd!

 

Den er ikke veldig mye større en iPhone i det hele tatt, men du får likevel litt større skjerm. Ville definitivt kalt den for en liten telefon (fysisk er den mindre enn iPhone 6). Den er veldig delikat syns jeg, solid, nett og lett og tynn, føles himmelsk i hånda, og har ikke det kjipe vanlige plast-preget som man får av Samsung sine telefoner.

 

I bruk er den også helt topp, iallfall til mitt bruk. Har ikke noe å utsette på den, og ville kjøpt den igjen :)

 

Jeg ville IKKE kjøpt en av "mini'ene" iallfall (S4 mini eller S5 mini) - DET er plastikk det!

 

Lykke til med valget :)

Endret av L_T
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Samsung S5 mini kjører ringer rundt iPhone 5s på alle områder.

 

Samsung S5 mini vs iPhone 5s:

quadcore 1400 MHz vs dualcore 1300 MHz

720x1280 vs 640x1136 oppløsning

2100 mAh vs 1570 mAh batteri

1536 MB vs 1024 MB arbeidsminne

MicroSDkort vs ingenting

vann- og støvtett (IP67) vs ikke vann- og støvtett

 

Altså, S5 mini er et stort steg opp fra iPhone 5s.

Du ser deg blind på tall på et papir. Disse tallene betyr lite i praksis.

Lenke til kommentar

Samsung S5 mini kjører ringer rundt iPhone 5s på alle områder.

 

 

Anbefaler deg å gjøre en bitteliten faktasjekk først, neste gang du får trang til å uttale deg om noe du ikke har peiling på.

Selv ett år gamle iPhone 5s kjører i ring rundt SG S5 mini, sjekk f.eks Geekbench 3 score:

iPhone 5s: 2561

S5 mini: 1123

Og ja, høyere er bedre!

 

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s5_mini-review-1116p5.php

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...