Gå til innhold

Corsair Corsair Gaming K70 RGB eller Razer BlackWidow Chroma


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sitter her og lurer på hvilket tastatur jeg skal kjøpe.

 

Akkurat nå så står det mellom de 2 nye og spennende tastaturene:

 

Corsair Gaming k70 RGB

 

og

 

Razer BlackWidow Chroma

 

 

Det jeg trenger litt hjelp til, er å prøve å forstå de forskjellige versjonene av Corsair sitt.

 

De kommer med forskjellige switches: Red, Blue og Brown.

Som har noe med hvordan de føles å skrive og spille med.

 

Etter litt youtube-surfing så mener jeg å forstå at for å få det bedre av 2 verdener så må jeg gå for Brown. Det er dette som kombinerer skriving og spilling best.

 

"Yener Ozturk" skriver i kommentarfeltet under denne Youtube-videoen

 

 

"MX Blue is NOT the best for gaming and typing. It's the best for typing, perhaps, but even that is personal preference. MX Brown's are the perfect "in between" for gaming and typing, due to having a softer tactile bump than Blues. With Blues, you'll find it hard to quickly double tap because you need to release the key back all the way up.

So I repeat, if you want to type AND game, MX Brown is the way to go. If you just game, Reds or Blacks. If you just type, Blues, Clears or Greens."

 

 

Det står en del andre kommentarer om dette også.

 

Det jeg lurer på er hva dere synes og har peiling på.

 

Jeg har i dag et Logitech g105 som fungerer veldig godt.

På dette tastaturet er også Caps-Lock-tasten nedsenket på høyre side, som gjør at man slipper å komme bortpå den når man spiller.

 

 

Og hva med Razer Chroma sitt. De har bare 1 versjon, og det står ingenting om Red, Blue eller Brown hos de.

 

 

EDIT1;

 

Dette er det jeg har funnet ut angående Red, Blue og Brown:

 

100% Cherry MX Red Key Switches

Cherry MX Red key switches deliver smooth, linear key response with a wide actuation zone. They have the responsiveness you need for perfectly executing double and triple taps, and there’s no audible click or tactile “bump.”

 

100% Cherry MX Blue Key Switches

Cherry MX Blue switches are a great choice if you want comfort and speed. You get 60g of feedback with a light click, so you get both aural and tactile response. If you want maximum feedback on when you’re hitting the actuation point, Blues are for you.

 

100% Cherry MX Brown Key Switches

If you’re playing MMOs and MOBAs, it’s often less about getting your shots in, and more about moving out of fire. Cherry MX Brown switches give you a light 55g of tactile feedback, so you know exactly when the keypress is registering. Like the hardcore Cherry MX Red version, there’s no audible click.

 

 

Takker for alle opplysende svar! :)

Endret av MightyTor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer selv Corsair K70 RGB (Brown), til tross hvor unødvendige de LED-lysa egentlig er hehe :D

 

Jeg får intrykk av at Corsair K70 RGB er det tastaturet som er mest hypa av det og Razer sitt, og siden både K70 og K70 RGB har vist seg å være veldig bra tastaturer i reviews burde ikke det tastaturet skuffe ihvertfall hahah. Det jeg derimot er usikker på er om jeg skal kjøpe K70 RGB eller nøye meg med K70 til en litt hyggeligere pris..

 

Noen K70 RGB-reviews som tar kaka: http://youtu.be/eRvRs--AbuE https://teksyndicate.com/videos/corsair-gaming-k70-rgb-and-k95-rgb-overview - Begge disse reviewerne sier de bruker brown til vanlig

Endret av M4R7iNP
Lenke til kommentar

Hvorfor liker du blues best?

Og hva bruker du tastaturet mest til? =)

Spilling, skriving, surfing? Eller en god mix?

Tastaturet blir brukt til en kombo av gaming og skriving :)

Visst du ikke har prøvd mekaniske tastatur før, vil jeg anbefale reds. De bråker veldig lite, funker veldig bra til gaming, og er behagelige å skrive med. Har du lyst å vite meir om forskjellen på de forskjellige bryterene, kan du lese om det her.

Endret av Veggies
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...