Gå til innhold

Nero 11 / Nero 2015 Problemer med å brenne lyd CD


Notatall

Anbefalte innlegg

Velger "Lyd CD" i "Nero Burning ROM 11", alternativt i "Nero EXPRESS".

 

Brenner: Samsung SH-224DB SATA, DVD±R: 24x, DVD±R DL: 8x, CD-R: 48x,

 

Bruker Verbatim AZO. Ingen feilmeldinger.

 

CD'ene fungerer når de spilles på datamaskinen, men feiler når de spilles i vanlige CD spillere for musikkanlegg.

 

Var i en HI-Fi forretning, der kunne ikke CD spilleren lese CD'en.

 

Gått ned med skrivehastigheten fra 48X til 32X - hjelper ikke.

 

Oppgraderte programpakken fra Nero 11 til Nero 2015. Samme elendigheten.

 

Takknemlig for råd. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du velge sample rate og sample format? Det skal være henholdsvis 44,1 KHz og 16 bit. Kjenner forøvrig ikke til brenneprogrammet ditt, men det at plata spiller i pc og ikke i CD spiller kan tyde på at du ikke brenner med de helt riktige innstillingene. Wav og lyd CD skulle være korrekt så langt. Tror også du skal se ei innstilling som skal stå på PCM.

 

Når du sier filene du skal brenne er i WAV format, mener du at de er i WAV format FØR brenning, altså slik de er lagret på pc nå, eller mener du at du stiller inn brenneprogrammet slik at det skal brenne WAV filer på cd-en?

Lenke til kommentar

Kan du velge sample rate og sample format? Det skal være henholdsvis 44,1 KHz og 16 bit. Kjenner forøvrig ikke til brenneprogrammet ditt, men det at plata spiller i pc og ikke i CD spiller kan tyde på at du ikke brenner med de helt riktige innstillingene. Wav og lyd CD skulle være korrekt så langt. Tror også du skal se ei innstilling som skal stå på PCM.

 

Når du sier filene du skal brenne er i WAV format, mener du at de er i WAV format FØR brenning, altså slik de er lagret på pc nå, eller mener du at du stiller inn brenneprogrammet slik at det skal brenne WAV filer på cd-en?

 

Sample rate og format på lydfilene som brennes er 44,1KHz og 16 bit mener jeg. Filene var WAV, valgte knappen "brenn lyd CD". Formatet til brent CD er CDA så langt jeg kan se.

 

PCM innstilling har jeg ikke lagt merke til, får se etter det.

 

Det kan vel neppe være feil på tre brennere. Får sjekke innstillinger. :hmm:

 

Takk så langt! :)

 

Andre kommentarer fra noen?

Endret av Notatall
Lenke til kommentar

Da ville jeg prøvd med annen software som f.eks. CDBurnerXP for å prøve å avgjøre om det er problem med HW eller SW.

 

Takk for forslaget - mistet svaret jeg skrev tidligere i dag.

 

Brenningen med CDBurnerXP var grei å kjøre, men dessverre - resultatet ble det samme som med Nero.

 

Har brukt begge programmene og to brennere av typen Samsung SH-224DB og en PLEXTOR PX-L611U (kobles opp via USB 3).

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd Windows media player.

 

Først vil jeg installere CDBurnerXP på laptop'en min, bruke PLEXTOR brenneren sammen med den, og teste om jeg nå får CD'er som fungerer på CD-spiller for musikkanlegg.

 

Så får vi se...

 

Bedre forslag noen?

Om du skal brenne wav filer, så må du velge Mp3 jukebox. ellers blir det en "data" cd som bare kan spilles av på pc. nevnte det over i stad, men det har du tydeligvis ikke prøvd enda.

https://d2r1vs3d9006ap.cloudfront.net/s3_images/1042409/jukebox.png?1396950804

 

Lykke til

Endret av Yippee
Lenke til kommentar

 

Har ikke prøvd Windows media player.

 

Først vil jeg installere CDBurnerXP på laptop'en min, bruke PLEXTOR brenneren sammen med den, og teste om jeg nå får CD'er som fungerer på CD-spiller for musikkanlegg.

 

Så får vi se...

 

Bedre forslag noen?

Om du skal brenne wav filer, så må du velge Mp3 jukebox. ellers blir det en "data" cd som bare kan spilles av på pc. nevnte det over i stad, men det har du tydeligvis ikke prøvd enda.

https://d2r1vs3d9006ap.cloudfront.net/s3_images/1042409/jukebox.png?1396950804

 

Lykke til

 

 

Takk for forslaget. :)

 

MP3 Jukebox tar filformatene under MP3-, WMA- og Nero AAC.

 

Prøver jeg å legge inn WAV filer (44,1 KHz og 16 bit) så går ikke det.

 

Velger jeg "Musikk" og "Lyd-CD" får jeg lagt WAV (44,1 KHZ og 16 bit) inn i kompileringen.

Men det er da noe blir feil hos meg - dette skal egentlig gi standard lyd CD som kan spilles på alle CD-spillere :(

Endret av Notatall
Lenke til kommentar

 

Først vil jeg installere CDBurnerXP på laptop'en min, bruke PLEXTOR brenneren sammen med den, og teste om jeg nå får CD'er som fungerer på CD-spiller for musikkanlegg.

 

Så får vi se...

 

Samme elendigheten som tidligere.

 

Fant en Tutorial for Nero Express:

 

http://ftp6.nero.com/wmt/tutorial/upload/132/files/ENU-6142-Creating_an_audio_CD_with_Nero_Express.pdf

 

Fulgte den i minste detalj, men nei.... :(

 

Kommentarer noen?

 

Kommer jeg ikke på noe bedre, får jeg prøve Nero support.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...