Gå til innhold

Gaming laptop til ca. 10000kr


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå lenge lettet etter en bra "gaming" laptop der man får mest mulig for pengene. Jeg kan gå litt over budsjettet dersom det er store forskjeller på prossesoren eller grafikk kortet.


Jeg er opptatt spesielt av tre ting, første er at laptopen skal være så tynn som mulig (jeg vet at det er vanskelig når det gjelder gaming) ganske fin design, og ha best mulig spesifikasjoner.


Skjermen skal være på 15.6 (FullHD) eller mindre (tror ikke man finner så mye mindre enn det egentlig) og batteriet skal holde ut en god økt med skrivning. Har helst lyst til å ha med en dvd rom også.


Etter at jeg har googla og lettet litt så vet jeg ca. hva av specsa kan jeg få i denne prisklassen, jeg har helst lyst på intel i7 prossesor 4. generasjon, Nvidia GeForce GTX 850M eller bedre. Standard på rammen er 8, tingen er at jeg vil helst også ha en SSD og en HDD. (Er villig til å gå opp for å få det) Størrelsen på de skal gjerne være 1000GB totalt. Tenker en SSD for raskere oppstart og en HDD for spill, programmer og data.


Jeg har funnet noen modeller jeg kunne ha tenkt meg, jeg vil at noen som har "peiling" kan uttale seg om hva er best og hvorfor:)

En veldig fin designet asus model:


En acer med utrolig fin design, men leveres dessverre med bare en 128 SSD (mulig å få den andre steder med mer?)


En helt ok MSI når det gjelder design(den har både ssd og hdd-stor fordel for meg):


Har også tenkt en del på multicom pcer, det virker som man får veldig mye for prisen der, greia er bare at de ikke er så veldig fine, også veldig tykke.

Noen eksempler er:





Denne her er veldig fin med igjen bare med hhd:




Er åpen for alle slags anbefalinger så håper at folk som vet noe om bærbare pcer og har litt erfaringer kan komme med litt hjelp. :)


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer nitro ville jeg valgt. Ser ut til å passe kravene dine bra. 120gb ssd holder til programmer og OS: Trenger ikke SSD til spill/filer.

Jeg ville ha sagt det jeg også, problemet er bare at jeg maila komplett, de selger denne med kun SSD og ikke HDD. Så det blir bare en SSD på 128 GB som er litt lite.

Lenke til kommentar

 

Acer nitro ville jeg valgt. Ser ut til å passe kravene dine bra. 120gb ssd holder til programmer og OS: Trenger ikke SSD til spill/filer.

Jeg ville ha sagt det jeg også, problemet er bare at jeg maila komplett, de selger denne med kun SSD og ikke HDD. Så det blir bare en SSD på 128 GB som er litt lite.

 

Kun med SSD? Da er jo spesifikasjonene helt feil. Står 1000gb. Står ikke noe med at den ikke har 1000gb hdd i tillegg. Er du sikker?

Lenke til kommentar

 

 

Acer nitro ville jeg valgt. Ser ut til å passe kravene dine bra. 120gb ssd holder til programmer og OS: Trenger ikke SSD til spill/filer.

Jeg ville ha sagt det jeg også, problemet er bare at jeg maila komplett, de selger denne med kun SSD og ikke HDD. Så det blir bare en SSD på 128 GB som er litt lite.

 

Kun med SSD? Da er jo spesifikasjonene helt feil. Står 1000gb. Står ikke noe med at den ikke har 1000gb hdd i tillegg. Er du sikker?

 

 

Var det jeg å tenkte da jeg så på sida.

 

"

Lager

Hovedlager 128 GB SSD

Sekundært lager 1 TB HDD / 5400 opm - SATA 3 Gb/s"

 

Men øverst på siden i blå kolonne står det også dette...

 

Informasjon!
OBS! Denne modellen leveres med 128GB SSD.
Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått en del hjelp, en del sier at jeg bør gå for ASUS siden det er den eneste laptopten som ikke lider av dårlig kjøling og utrolig mye støy. Nå leste jeg også om den ASUSen G550jk, det står at den lider av throttling. Det er også noen som fraråder meg Asusen siden de klager på dårlig trackpad og sier at de kjenner noen som fikk sin versjon defekt når de kjøpte det. Er det noen her ute som har peiling på laptoper og kan hjelpe meg?:)

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått en del hjelp, en del sier at jeg bør gå for ASUS siden det er den eneste laptopten som ikke lider av dårlig kjøling og utrolig mye støy. Nå leste jeg også om den ASUSen G550jk, det står at den lider av throttling. Det er også noen som fraråder meg Asusen siden de klager på dårlig trackpad og sier at de kjenner noen som fikk sin versjon defekt når de kjøpte det. Er det noen her ute som har peiling på laptoper og kan hjelpe meg? :)

 

Acer nitro fås jo også med 256Gb SSD + 1TB HDD. Meget fin maskin og relativt gode tilbakemeldinger. ok skjerm, lite throttling, gode specs og ytelse. Får også ok på tastatur og touchpad, men tastaturet har litt flex. På den negative siden nevnes middels batteritider og middels høyttalere.

 

Lenovo Y50 gir mye ytelse for pengene (denne: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/lenovo-y50-70/206894.3003/ ). Har testet den selv og bortsett fra DÅRLIG skjerm er det ikke så mye negativt å si, men kan jo nevne at CPU throttler alltid (turbo boost slått av) og at tastaturet blir noe varmt under lang tids spilling. Ellers suverent gode høyttalere, bra tastatur og ok touchpad, fin maskin, men ganske gamer preget. Du må evt bytte HDD til SSD selv, en god 512Gb SSD koster ikke allverden og burde ha plass til det meste: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2683849

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

 

Nå har jeg fått en del hjelp, en del sier at jeg bør gå for ASUS siden det er den eneste laptopten som ikke lider av dårlig kjøling og utrolig mye støy. Nå leste jeg også om den ASUSen G550jk, det står at den lider av throttling. Det er også noen som fraråder meg Asusen siden de klager på dårlig trackpad og sier at de kjenner noen som fikk sin versjon defekt når de kjøpte det. Er det noen her ute som har peiling på laptoper og kan hjelpe meg? :)

 

Acer nitro fås jo også med 256Gb SSD + 1TB HDD. Meget fin maskin og relativt gode tilbakemeldinger. ok skjerm, lite throttling, gode specs og ytelse. Får også ok på tastatur og touchpad, men tastaturet har litt flex. På den negative siden nevnes middels batteritider og middels høyttalere.

 

Lenovo Y50 gir mye ytelse for pengene (denne: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/lenovo-y50-70/206894.3003/ ). Har testet den selv og bortsett fra DÅRLIG skjerm er det ikke så mye negativt å si, men kan jo nevne at CPU throttler alltid (turbo boost slått av) og at tastaturet blir noe varmt under lang tids spilling. Ellers suverent gode høyttalere, bra tastatur og ok touchpad, fin maskin, men ganske gamer preget. Du må evt bytte HDD til SSD selv, en god 512Gb SSD koster ikke allverden og burde ha plass til det meste: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2683849

 

Jeg finner ikke den acern nitro med hdd og ssd ser ut til både komplett og andre steder begynte å selge denne med kun en liten ssd på 128 gb. (står i den bobla) Tror ikke jeg kommer til å gå for lenovo. Vet du noe mer om denne asusen g550jk er denne til å anbefeles? Har forresten også funnet at man får kjøpt veldig sterke laptoper til god pris på multicom. Er det noen som har erfaringer med disse? Tenker spesielt på denne http://www.multicom.no/Xishan-W230S-13e3-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4710MQe-8GBe-240GB-SSD-1TB-HDD-7200rpme-GeForce-GTX-860Me-Uten-operativsystem--2e15-kg-Multicom/cat-p/c/p10629283.

Hvordan er det med støy, throttling, varmen osv på denne?

Lenke til kommentar

Clevo (som er multicom Xishan) og MSI (Som er multicom sansa/arya) gir generelt mye ytelse for pengene. På den negative siden: HØYT støynivå, midt på treet tastatur/touchpad, dårlige høyttalere (clevo modellene) og noe høyt varmenivå/throttling (gjelder ikke Clevo "P" modellene som har god kjøling, kun W modellene og MSI sine modeller).

 

Har ikke hatt G550JK selv, men den er helt ok ut fra hva jeg leser, god skjerm, litt throttling og ikke allverdens høyttalere, synd skjermkortet bare har DDR3 minne som gjør det en del tregere.

Lenke til kommentar

Clevo (som er multicom Xishan) og MSI (Som er multicom sansa/arya) gir generelt mye ytelse for pengene. På den negative siden: HØYT støynivå, midt på treet tastatur/touchpad, dårlige høyttalere (clevo modellene) og noe høyt varmenivå/throttling (gjelder ikke Clevo "P" modellene som har god kjøling, kun W modellene og MSI sine modeller).

 

Har ikke hatt G550JK selv, men den er helt ok ut fra hva jeg leser, god skjerm, litt throttling og ikke allverdens høyttalere, synd skjermkortet bare har DDR3 minne som gjør det en del tregere.

Største problemet med denne multicom pcen er ikke disse overnevnte probleme. Har lest på erfaringer av multicom kundene de sier at kundeservice og support er helt elendig virker det som. Det som er veldig chill med denne multicom pcen er at den her 13 tommer på skjermen noe jeg synes er utrolig deilig. Jeg studerer og synes at denne størrelsen vil passe perfekt til forelesninger og arbeid som skal gjøres på skolen. Virker som det kan bli litt for stort å frakte en 15,6 pc. Har lest litt på andre forumer og de sier at støyet er helt ok samme med varmen. Har du noen egne erfaringer med det?

Det eneste som hindrer meg fra å kjøpe denne modellen er egentlig multicom service som virker som et lotteri, om problemer oppstår enten blir det ok, eller får jeg et sykt problem.

Lenke til kommentar

Har ikke så mye erfaringer med multicom sin support - hovedsaklig fordi jeg prøver å unngå å bruke dem :p

 

Du kan jo lese en test av maskinen her: http://www.notebookcheck.net/Review-Clevo-W230SS-Schenker-XMG-P304-Barebones-Notebook.113676.0.html

 

Støynivå over 50dB under last og tastaturtemp på over 50C er blant de dårligere resultatene for å si det slik.

 

Du kan jo sammenligne dette med en maskin som jeg selv mener har balansert ytelse/varme/støy relativt bra, nemlig asus N56JR (utgående modell):

 

http://www.notebookcheck.net/Review-Update-Asus-N56JR-S4080H-Notebook.109631.0.html

 

Ca 10C lavere temp og over 10dB lavere støynivå ved full last.

 

NB husk at decibel er en logaritmisk skala, en økning på 3dB er en dobling av lydenergien. i praksis oppfattes en økning på ca 6dB som en dobling av støynivået, dette er dog noe individuelt etter hvor god hørsel man har.

 

Husk at selv om Clevo W230 er en 13" maskin, så er den tyngre enn enkelte 15" maskiner (eks: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/acer-aspirev5-573g-54218g1taii/205912.3003/ )

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...